Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORTODONTİ KLİNİĞİ VE UYGULAMALAR III | ORTD2146840 | Güz Dönemi | 0+15 | 7,5 | 10 |
Ders Programı | Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY, Prof.Dr. Mehmet Alp TAVAS, Dr.Öğr.Üye. Elvan DOLANMAZ, Dr.Öğr.Üye. Kezban TEKGÜL, Dr.Öğr.Üye. Hilal YILANCI, Dr.Öğr.Üye. Doğa ŞİMŞEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teorik derslerde öğrenilen bilgilerin hasta üzerinde doğru bir şekilde uygulanmasını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortodontik muayenenin yapılışı ve teşhis için gerekli dokümanların istenmesi,Sefalometrik analiz, fotoğraf analizi ve model analizi uygulamaları,Vaka sunumu hazırlama ve sunma uygulaması,Ortodontik bant ve braket yapıştırma uygulamaları,Ark teli bükme ve ağza yerleştirme uygulaması,Sabit ortodontik tedavilerde hasta takibi uygulaması,Hareketli apareyler ile tedavi uygulamaları,Farklı fonksiyonel apareyler ile tedavi uygulamaları,Ağız dışı aparey uygulamaları ve hasta takibi,Mini vida ve mini plak uygulamaları,Pekiştirme tedavisi uygulamaları, Koruyucu ve önleyici tedavi uygulamaları,Ortognatik cerrahi planlanması ve hastaların cerrahiye hazırlanması uygulamaları,Hızlı üst çene genişletmesi ve yer kazanmaya yönelik uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hastaların ortodontik muayenelerini eksiksiz yapar | 11, 4, 6 | D, H |
Teşhis için gerekli olan dokümanı toplar | 11, 4, 6 | D, H |
Hastalara doğru bir teşhis koymakta etkindir | 11, 4, 6 | D, H |
Sabit tedavi tekniklerini başarı ile uygular | 11, 4, 6 | D, H |
Hareketli apareyleri ve fonksiyonel apareyleri etkin şekilde kullanır | 11, 4, 6 | D, H |
Gerekli olduğu durumlarda klasik ve güncel ankraj yöntemlerini uygular | 11, 4, 6 | D, H |
Ağız dışı kuvvetlerin endikasyonlarını ve kullanım yerlerini açıklar | 11, 4, 6 | D, H |
Aktif tedavi sonrasında kullanılan pekiştirme tedavisi yöntemlerini açıklar | 11, 4, 6 | D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortodontik muayenenin yapılışı ve teşhis için gerekli dokümanların istenmesi | |
2 | Sefalometrik analiz, fotoğraf analizi ve model analizi uygulamaları | |
3 | Vaka sunumu hazırlama ve sunma uygulaması | |
4 | Ortodontik bant ve braket yapıştırma uygulamaları | |
5 | Ark teli bükme ve ağza yerleştirme uygulaması | |
6 | Sabit ortodontik tedavilerde hasta takibi uygulaması | |
7 | Hareketli apareyler ile tedavi uygulamaları | |
8 | Farklı fonksiyonel apareyler ile tedavi uygulamaları | |
9 | Ağız dışı aparey uygulamaları ve hasta takibi | |
10 | Mini vida ve mini plak uygulamaları | |
11 | Pekiştirme tedavisi uygulamaları | |
12 | Koruyucu ve önleyici tedavi uygulamaları | |
13 | Ortognatik cerrahi planlanması ve hastaların cerrahiye hazırlanması uygulamaları | |
14 | Hızlı üst çene genişletmesi ve yer kazanmaya yönelik uygulamalar |
Kaynak |
Yazılı bir kaynak bulunmamaktadır |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir. | X | |||||
3 | Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
4 | Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular. | X | |||||
5 | Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır. | ||||||
6 | Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar | X | |||||
7 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar | ||||||
8 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | X | |||||
9 | Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır. | ||||||
10 | Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
11 | Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 16 | 15 | 240 | |||
Rehberli Problem Çözme | 16 | 2 | 32 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 297 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(297/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORTODONTİ KLİNİĞİ VE UYGULAMALAR III | ORTD2146840 | Güz Dönemi | 0+15 | 7,5 | 10 |
Ders Programı | Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY, Prof.Dr. Mehmet Alp TAVAS, Dr.Öğr.Üye. Elvan DOLANMAZ, Dr.Öğr.Üye. Kezban TEKGÜL, Dr.Öğr.Üye. Hilal YILANCI, Dr.Öğr.Üye. Doğa ŞİMŞEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teorik derslerde öğrenilen bilgilerin hasta üzerinde doğru bir şekilde uygulanmasını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortodontik muayenenin yapılışı ve teşhis için gerekli dokümanların istenmesi,Sefalometrik analiz, fotoğraf analizi ve model analizi uygulamaları,Vaka sunumu hazırlama ve sunma uygulaması,Ortodontik bant ve braket yapıştırma uygulamaları,Ark teli bükme ve ağza yerleştirme uygulaması,Sabit ortodontik tedavilerde hasta takibi uygulaması,Hareketli apareyler ile tedavi uygulamaları,Farklı fonksiyonel apareyler ile tedavi uygulamaları,Ağız dışı aparey uygulamaları ve hasta takibi,Mini vida ve mini plak uygulamaları,Pekiştirme tedavisi uygulamaları, Koruyucu ve önleyici tedavi uygulamaları,Ortognatik cerrahi planlanması ve hastaların cerrahiye hazırlanması uygulamaları,Hızlı üst çene genişletmesi ve yer kazanmaya yönelik uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hastaların ortodontik muayenelerini eksiksiz yapar | 11, 4, 6 | D, H |
Teşhis için gerekli olan dokümanı toplar | 11, 4, 6 | D, H |
Hastalara doğru bir teşhis koymakta etkindir | 11, 4, 6 | D, H |
Sabit tedavi tekniklerini başarı ile uygular | 11, 4, 6 | D, H |
Hareketli apareyleri ve fonksiyonel apareyleri etkin şekilde kullanır | 11, 4, 6 | D, H |
Gerekli olduğu durumlarda klasik ve güncel ankraj yöntemlerini uygular | 11, 4, 6 | D, H |
Ağız dışı kuvvetlerin endikasyonlarını ve kullanım yerlerini açıklar | 11, 4, 6 | D, H |
Aktif tedavi sonrasında kullanılan pekiştirme tedavisi yöntemlerini açıklar | 11, 4, 6 | D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortodontik muayenenin yapılışı ve teşhis için gerekli dokümanların istenmesi | |
2 | Sefalometrik analiz, fotoğraf analizi ve model analizi uygulamaları | |
3 | Vaka sunumu hazırlama ve sunma uygulaması | |
4 | Ortodontik bant ve braket yapıştırma uygulamaları | |
5 | Ark teli bükme ve ağza yerleştirme uygulaması | |
6 | Sabit ortodontik tedavilerde hasta takibi uygulaması | |
7 | Hareketli apareyler ile tedavi uygulamaları | |
8 | Farklı fonksiyonel apareyler ile tedavi uygulamaları | |
9 | Ağız dışı aparey uygulamaları ve hasta takibi | |
10 | Mini vida ve mini plak uygulamaları | |
11 | Pekiştirme tedavisi uygulamaları | |
12 | Koruyucu ve önleyici tedavi uygulamaları | |
13 | Ortognatik cerrahi planlanması ve hastaların cerrahiye hazırlanması uygulamaları | |
14 | Hızlı üst çene genişletmesi ve yer kazanmaya yönelik uygulamalar |
Kaynak |
Yazılı bir kaynak bulunmamaktadır |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir. | X | |||||
3 | Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
4 | Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular. | X | |||||
5 | Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır. | ||||||
6 | Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar | X | |||||
7 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar | ||||||
8 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | X | |||||
9 | Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır. | ||||||
10 | Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
11 | Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |