Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ TEDAVİORTD1146670Güz Dönemi1+014
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtodontik düzensizliklerin ortaya çıkmasını önlemek ve hayatın erken dönemlerinde görülebilen gelişimsel ve kazanılmış problemlere müdahale etme konularında bilinç düzeyini arttırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Koruyucu ve önleyici tedavinin tanımı ve önemi,Diş çürüğünün önlenmesinin ve çekilmiş olan süt dişlerinin yerinin korunmasının önemi,Yer tutucu apareylerin endikasyonları,Yer tutucu apareyler (hareketli yer tutucular, bantlı yer tutucular, Lingual arklı yer tutucular, Cantilever yer tutucular),Üstçenede ve alt çenede yer kazanma yöntemleri ,Ektopik sürme, daimî diş eksikliği ve daimî diş fazlalığı (Sürnümerer dişler),Orta hat diasteması ve ark içi asimetriden kaynaklanan orta hat problemi,Karışık dişlenmede az miktardaki ve orta derecedeki çapraşıklık,Karışık dişlenmede şiddetli çapraşıklık ve seri çekim uygulaması,Posterior çapraz kapanış,Ön çapraz kapanış,Maksiller dental protrüzyon,Kötü alışkanlıklar ve open-bite’lar,Derin kapanış ve ankiloze süt dişleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 16, 9A
Koruyucu ve önleyici tedavinin önemini ve amacını açıklar10, 16, 9A
Yer tutucu apareylerin ne zaman ve nasıl yapılacağına karar verir10, 16, 9A
Kraniofasiyal bölgede ortodontik düzensizlik oluşturabilecek problemleri açıklar10, 16, 9A
Karışık dişlenme döneminde ortaya çıkan çapraşıklık problemlerini ve tedavilerini değerlendirir10, 16, 9A
Yatay yöndeki ve ön-arka yöndeki kapanış problemlerinde gerekli önlemleri alır10, 16, 9A
Vertikal yön problemlerinin önlenmesini ve ihtiyaç halinde müdahalesini gerçekleştirir10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Koruyucu ve önleyici tedavinin tanımı ve önemi
2Diş çürüğünün önlenmesinin ve çekilmiş olan süt dişlerinin yerinin korunmasının önemi
3Yer tutucu apareylerin endikasyonları
4Yer tutucu apareyler (hareketli yer tutucular, bantlı yer tutucular, Lingual arklı yer tutucular, Cantilever yer tutucular)
5Üstçenede ve alt çenede yer kazanma yöntemleri
6Ektopik sürme, daimî diş eksikliği ve daimî diş fazlalığı (Sürnümerer dişler)
7Orta hat diasteması ve ark içi asimetriden kaynaklanan orta hat problemi
8Karışık dişlenmede az miktardaki ve orta derecedeki çapraşıklık
9Karışık dişlenmede şiddetli çapraşıklık ve seri çekim uygulaması
10Posterior çapraz kapanış
11Ön çapraz kapanış
12Maksiller dental protrüzyon
13Kötü alışkanlıklar ve open-bite’lar
14Derin kapanış ve ankiloze süt dişleri
Kaynak
Ders notları, Mustafa Ülgen (Yazar) Baskı : 8. baskı Baskı Yılı : 2015 ISBN : 9754824878 Sayfa Sayısı : 544, William R. Proffit (Yazar) Baskı: 6. Baskı ISBN : 9780323543873 Baskı Yılı: 2018

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
X
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
X
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
X
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati16116
Rehberli Problem Çözme16348
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3515
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)109
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ TEDAVİORTD1146670Güz Dönemi1+014
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtodontik düzensizliklerin ortaya çıkmasını önlemek ve hayatın erken dönemlerinde görülebilen gelişimsel ve kazanılmış problemlere müdahale etme konularında bilinç düzeyini arttırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Koruyucu ve önleyici tedavinin tanımı ve önemi,Diş çürüğünün önlenmesinin ve çekilmiş olan süt dişlerinin yerinin korunmasının önemi,Yer tutucu apareylerin endikasyonları,Yer tutucu apareyler (hareketli yer tutucular, bantlı yer tutucular, Lingual arklı yer tutucular, Cantilever yer tutucular),Üstçenede ve alt çenede yer kazanma yöntemleri ,Ektopik sürme, daimî diş eksikliği ve daimî diş fazlalığı (Sürnümerer dişler),Orta hat diasteması ve ark içi asimetriden kaynaklanan orta hat problemi,Karışık dişlenmede az miktardaki ve orta derecedeki çapraşıklık,Karışık dişlenmede şiddetli çapraşıklık ve seri çekim uygulaması,Posterior çapraz kapanış,Ön çapraz kapanış,Maksiller dental protrüzyon,Kötü alışkanlıklar ve open-bite’lar,Derin kapanış ve ankiloze süt dişleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 16, 9A
Koruyucu ve önleyici tedavinin önemini ve amacını açıklar10, 16, 9A
Yer tutucu apareylerin ne zaman ve nasıl yapılacağına karar verir10, 16, 9A
Kraniofasiyal bölgede ortodontik düzensizlik oluşturabilecek problemleri açıklar10, 16, 9A
Karışık dişlenme döneminde ortaya çıkan çapraşıklık problemlerini ve tedavilerini değerlendirir10, 16, 9A
Yatay yöndeki ve ön-arka yöndeki kapanış problemlerinde gerekli önlemleri alır10, 16, 9A
Vertikal yön problemlerinin önlenmesini ve ihtiyaç halinde müdahalesini gerçekleştirir10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Koruyucu ve önleyici tedavinin tanımı ve önemi
2Diş çürüğünün önlenmesinin ve çekilmiş olan süt dişlerinin yerinin korunmasının önemi
3Yer tutucu apareylerin endikasyonları
4Yer tutucu apareyler (hareketli yer tutucular, bantlı yer tutucular, Lingual arklı yer tutucular, Cantilever yer tutucular)
5Üstçenede ve alt çenede yer kazanma yöntemleri
6Ektopik sürme, daimî diş eksikliği ve daimî diş fazlalığı (Sürnümerer dişler)
7Orta hat diasteması ve ark içi asimetriden kaynaklanan orta hat problemi
8Karışık dişlenmede az miktardaki ve orta derecedeki çapraşıklık
9Karışık dişlenmede şiddetli çapraşıklık ve seri çekim uygulaması
10Posterior çapraz kapanış
11Ön çapraz kapanış
12Maksiller dental protrüzyon
13Kötü alışkanlıklar ve open-bite’lar
14Derin kapanış ve ankiloze süt dişleri
Kaynak
Ders notları, Mustafa Ülgen (Yazar) Baskı : 8. baskı Baskı Yılı : 2015 ISBN : 9754824878 Sayfa Sayısı : 544, William R. Proffit (Yazar) Baskı: 6. Baskı ISBN : 9780323543873 Baskı Yılı: 2018

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
X
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
X
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
X
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:46Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:48