Ortodontik düzensizliklerin ortaya çıkmasını önlemek ve hayatın erken dönemlerinde görülebilen gelişimsel ve kazanılmış problemlere müdahale etme konularında bilinç düzeyini arttırmak
Dersin İçeriği
Bu ders; Koruyucu ve önleyici tedavinin tanımı ve önemi,Diş çürüğünün önlenmesinin ve çekilmiş olan süt dişlerinin yerinin korunmasının önemi,Yer tutucu apareylerin endikasyonları,Yer tutucu apareyler (hareketli yer tutucular, bantlı yer tutucular, Lingual arklı yer tutucular, Cantilever yer tutucular),Üstçenede ve alt çenede yer kazanma yöntemleri ,Ektopik sürme, daimî diş eksikliği ve daimî diş fazlalığı (Sürnümerer dişler),Orta hat diasteması ve ark içi asimetriden kaynaklanan orta hat problemi,Karışık dişlenmede az miktardaki ve orta derecedeki çapraşıklık,Karışık dişlenmede şiddetli çapraşıklık ve seri çekim uygulaması,Posterior çapraz kapanış,Ön çapraz kapanış,Maksiller dental protrüzyon,Kötü alışkanlıklar ve open-bite’lar,Derin kapanış ve ankiloze süt dişleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
10, 16, 9
A
Koruyucu ve önleyici tedavinin önemini ve amacını açıklar
10, 16, 9
A
Yer tutucu apareylerin ne zaman ve nasıl yapılacağına karar verir
10, 16, 9
A
Kraniofasiyal bölgede ortodontik düzensizlik oluşturabilecek problemleri açıklar
10, 16, 9
A
Karışık dişlenme döneminde ortaya çıkan çapraşıklık problemlerini ve tedavilerini değerlendirir
10, 16, 9
A
Yatay yöndeki ve ön-arka yöndeki kapanış problemlerinde gerekli önlemleri alır
10, 16, 9
A
Vertikal yön problemlerinin önlenmesini ve ihtiyaç halinde müdahalesini gerçekleştirir
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Koruyucu ve önleyici tedavinin tanımı ve önemi
2
Diş çürüğünün önlenmesinin ve çekilmiş olan süt dişlerinin yerinin korunmasının önemi
3
Yer tutucu apareylerin endikasyonları
4
Yer tutucu apareyler (hareketli yer tutucular, bantlı yer tutucular, Lingual arklı yer tutucular, Cantilever yer tutucular)
Orta hat diasteması ve ark içi asimetriden kaynaklanan orta hat problemi
8
Karışık dişlenmede az miktardaki ve orta derecedeki çapraşıklık
9
Karışık dişlenmede şiddetli çapraşıklık ve seri çekim uygulaması
10
Posterior çapraz kapanış
11
Ön çapraz kapanış
12
Maksiller dental protrüzyon
13
Kötü alışkanlıklar ve open-bite’lar
14
Derin kapanış ve ankiloze süt dişleri
Kaynak
Ders notları, Mustafa Ülgen (Yazar) Baskı : 8. baskı Baskı Yılı : 2015 ISBN : 9754824878 Sayfa Sayısı : 544, William R. Proffit (Yazar) Baskı: 6. Baskı ISBN : 9780323543873 Baskı Yılı: 2018
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
X
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
X
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
X
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
16
1
16
Rehberli Problem Çözme
16
3
48
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
3
5
15
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
109
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ TEDAVİ
-
Güz Dönemi
1+0
1
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersi Verenler
Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ortodontik düzensizliklerin ortaya çıkmasını önlemek ve hayatın erken dönemlerinde görülebilen gelişimsel ve kazanılmış problemlere müdahale etme konularında bilinç düzeyini arttırmak
Dersin İçeriği
Bu ders; Koruyucu ve önleyici tedavinin tanımı ve önemi,Diş çürüğünün önlenmesinin ve çekilmiş olan süt dişlerinin yerinin korunmasının önemi,Yer tutucu apareylerin endikasyonları,Yer tutucu apareyler (hareketli yer tutucular, bantlı yer tutucular, Lingual arklı yer tutucular, Cantilever yer tutucular),Üstçenede ve alt çenede yer kazanma yöntemleri ,Ektopik sürme, daimî diş eksikliği ve daimî diş fazlalığı (Sürnümerer dişler),Orta hat diasteması ve ark içi asimetriden kaynaklanan orta hat problemi,Karışık dişlenmede az miktardaki ve orta derecedeki çapraşıklık,Karışık dişlenmede şiddetli çapraşıklık ve seri çekim uygulaması,Posterior çapraz kapanış,Ön çapraz kapanış,Maksiller dental protrüzyon,Kötü alışkanlıklar ve open-bite’lar,Derin kapanış ve ankiloze süt dişleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
10, 16, 9
A
Koruyucu ve önleyici tedavinin önemini ve amacını açıklar
10, 16, 9
A
Yer tutucu apareylerin ne zaman ve nasıl yapılacağına karar verir
10, 16, 9
A
Kraniofasiyal bölgede ortodontik düzensizlik oluşturabilecek problemleri açıklar
10, 16, 9
A
Karışık dişlenme döneminde ortaya çıkan çapraşıklık problemlerini ve tedavilerini değerlendirir
10, 16, 9
A
Yatay yöndeki ve ön-arka yöndeki kapanış problemlerinde gerekli önlemleri alır
10, 16, 9
A
Vertikal yön problemlerinin önlenmesini ve ihtiyaç halinde müdahalesini gerçekleştirir
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Koruyucu ve önleyici tedavinin tanımı ve önemi
2
Diş çürüğünün önlenmesinin ve çekilmiş olan süt dişlerinin yerinin korunmasının önemi
3
Yer tutucu apareylerin endikasyonları
4
Yer tutucu apareyler (hareketli yer tutucular, bantlı yer tutucular, Lingual arklı yer tutucular, Cantilever yer tutucular)
Orta hat diasteması ve ark içi asimetriden kaynaklanan orta hat problemi
8
Karışık dişlenmede az miktardaki ve orta derecedeki çapraşıklık
9
Karışık dişlenmede şiddetli çapraşıklık ve seri çekim uygulaması
10
Posterior çapraz kapanış
11
Ön çapraz kapanış
12
Maksiller dental protrüzyon
13
Kötü alışkanlıklar ve open-bite’lar
14
Derin kapanış ve ankiloze süt dişleri
Kaynak
Ders notları, Mustafa Ülgen (Yazar) Baskı : 8. baskı Baskı Yılı : 2015 ISBN : 9754824878 Sayfa Sayısı : 544, William R. Proffit (Yazar) Baskı: 6. Baskı ISBN : 9780323543873 Baskı Yılı: 2018
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
X
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
X
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
X
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.