Teşhis bilgilerinin analizinin yapılması ve yorumlanması yoluyla vakalara doğru bir teşhisin konulmasını sağlamak ve literatür sunum becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ortodontik teşhis için gerekli dokümanın değerlendirilmesi ve yorumlanması,Vaka sunumu dosyasının hazırlanması,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması I,İskeletsel ve dişsel Sınıf I anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması , İskeletsel ve dişsel Sınıf II anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması ,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması II,İskeletsel ve dişsel Sınıf III anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması , İskeletsel ve dişsel düzeydeki dikey yön anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması ,Cerrahi vaka planlamasının sunumu ve yöntemin tartışılması,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması III, İlginç vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması,Başarısız tedavi edilmiş vaka örnekleri sunumunun yapılması ve başarısızlık nedenlerinin tartışılması,Nüks görülen vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması,Vaka raporu makalesi sunumu ve tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Diagnostik verileri doğru bir şekilde yorumlar
11, 4, 6
D, H
Vakanın özelliklerine göre tedavi planını hazırlar
11, 4, 6
D, H
Alternatif tedavi yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını açıklar
11, 4, 6
D, H
Uygun formatta hazırladığı vaka sunum dosyasını meslektaşları ile tartışır
11, 4, 6
D, H
Bilimsel makaleleri kurallara uygun biçimde yorumlar
11, 4, 6
D, H
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ortodontik teşhis için gerekli dokümanın değerlendirilmesi ve yorumlanması
2
Vaka sunumu dosyasının hazırlanması
3
Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması I
4
İskeletsel ve dişsel Sınıf I anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması
5
İskeletsel ve dişsel Sınıf II anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması
6
Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması II
7
İskeletsel ve dişsel Sınıf III anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması
8
İskeletsel ve dişsel düzeydeki dikey yön anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması
9
Cerrahi vaka planlamasının sunumu ve yöntemin tartışılması
10
Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması III
11
İlginç vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması
12
Başarısız tedavi edilmiş vaka örnekleri sunumunun yapılması ve başarısızlık nedenlerinin tartışılması
13
Nüks görülen vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması
14
Vaka raporu makalesi sunumu ve tartışılması
Kaynak
Yazılı bir kaynak bulunmamaktadır
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
X
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
X
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
X
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
16
3
48
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
5
5
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
63
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Teşhis bilgilerinin analizinin yapılması ve yorumlanması yoluyla vakalara doğru bir teşhisin konulmasını sağlamak ve literatür sunum becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ortodontik teşhis için gerekli dokümanın değerlendirilmesi ve yorumlanması,Vaka sunumu dosyasının hazırlanması,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması I,İskeletsel ve dişsel Sınıf I anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması , İskeletsel ve dişsel Sınıf II anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması ,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması II,İskeletsel ve dişsel Sınıf III anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması , İskeletsel ve dişsel düzeydeki dikey yön anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması ,Cerrahi vaka planlamasının sunumu ve yöntemin tartışılması,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması III, İlginç vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması,Başarısız tedavi edilmiş vaka örnekleri sunumunun yapılması ve başarısızlık nedenlerinin tartışılması,Nüks görülen vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması,Vaka raporu makalesi sunumu ve tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Diagnostik verileri doğru bir şekilde yorumlar
11, 4, 6
D, H
Vakanın özelliklerine göre tedavi planını hazırlar
11, 4, 6
D, H
Alternatif tedavi yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını açıklar
11, 4, 6
D, H
Uygun formatta hazırladığı vaka sunum dosyasını meslektaşları ile tartışır
11, 4, 6
D, H
Bilimsel makaleleri kurallara uygun biçimde yorumlar
11, 4, 6
D, H
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ortodontik teşhis için gerekli dokümanın değerlendirilmesi ve yorumlanması
2
Vaka sunumu dosyasının hazırlanması
3
Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması I
4
İskeletsel ve dişsel Sınıf I anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması
5
İskeletsel ve dişsel Sınıf II anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması
6
Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması II
7
İskeletsel ve dişsel Sınıf III anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması
8
İskeletsel ve dişsel düzeydeki dikey yön anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması
9
Cerrahi vaka planlamasının sunumu ve yöntemin tartışılması
10
Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması III
11
İlginç vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması
12
Başarısız tedavi edilmiş vaka örnekleri sunumunun yapılması ve başarısızlık nedenlerinin tartışılması
13
Nüks görülen vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması
14
Vaka raporu makalesi sunumu ve tartışılması
Kaynak
Yazılı bir kaynak bulunmamaktadır
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
X
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
X
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
X
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.