Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTODONTİDE TEDAVİ PLANLAMASI IIORTD2147810Güz Dönemi0+31,52
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüsamettin OKTAY, Prof.Dr. Mehmet Alp TAVAS, Dr.Öğr.Üye. Elvan DOLANMAZ, Dr.Öğr.Üye. Hilal YILANCI, Dr.Öğr.Üye. Kezban TEKGÜL, Dr.Öğr.Üye. Doğa ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTeşhis bilgilerinin analizinin yapılması ve yorumlanması yoluyla vakalara doğru bir teşhisin konulmasını sağlamak ve literatür sunum becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ortodontik teşhis için gerekli dokümanın değerlendirilmesi ve yorumlanması,Vaka sunumu dosyasının hazırlanması,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması I,İskeletsel ve dişsel Sınıf I anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması , İskeletsel ve dişsel Sınıf II anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması ,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması II,İskeletsel ve dişsel Sınıf III anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması , İskeletsel ve dişsel düzeydeki dikey yön anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması ,Cerrahi vaka planlamasının sunumu ve yöntemin tartışılması,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması III, İlginç vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması,Başarısız tedavi edilmiş vaka örnekleri sunumunun yapılması ve başarısızlık nedenlerinin tartışılması,Nüks görülen vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması,Vaka raporu makalesi sunumu ve tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Diagnostik verileri doğru bir şekilde yorumlar11, 4, 6D, H
Vakanın özelliklerine göre tedavi planını hazırlar11, 4, 6D, H
Alternatif tedavi yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını açıklar11, 4, 6D, H
Uygun formatta hazırladığı vaka sunum dosyasını meslektaşları ile tartışır11, 4, 6D, H
Bilimsel makaleleri kurallara uygun biçimde yorumlar11, 4, 6D, H
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortodontik teşhis için gerekli dokümanın değerlendirilmesi ve yorumlanması
2Vaka sunumu dosyasının hazırlanması
3Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması I
4İskeletsel ve dişsel Sınıf I anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması
5 İskeletsel ve dişsel Sınıf II anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması
6Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması II
7İskeletsel ve dişsel Sınıf III anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması
8 İskeletsel ve dişsel düzeydeki dikey yön anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması
9Cerrahi vaka planlamasının sunumu ve yöntemin tartışılması
10Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması III
11 İlginç vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması
12Başarısız tedavi edilmiş vaka örnekleri sunumunun yapılması ve başarısızlık nedenlerinin tartışılması
13Nüks görülen vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması
14Vaka raporu makalesi sunumu ve tartışılması
Kaynak
Yazılı bir kaynak bulunmamaktadır

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
X
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
X
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
X
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati16348
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)63
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTODONTİDE TEDAVİ PLANLAMASI IIORTD2147810Güz Dönemi0+31,52
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüsamettin OKTAY, Prof.Dr. Mehmet Alp TAVAS, Dr.Öğr.Üye. Elvan DOLANMAZ, Dr.Öğr.Üye. Hilal YILANCI, Dr.Öğr.Üye. Kezban TEKGÜL, Dr.Öğr.Üye. Doğa ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTeşhis bilgilerinin analizinin yapılması ve yorumlanması yoluyla vakalara doğru bir teşhisin konulmasını sağlamak ve literatür sunum becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ortodontik teşhis için gerekli dokümanın değerlendirilmesi ve yorumlanması,Vaka sunumu dosyasının hazırlanması,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması I,İskeletsel ve dişsel Sınıf I anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması , İskeletsel ve dişsel Sınıf II anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması ,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması II,İskeletsel ve dişsel Sınıf III anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması , İskeletsel ve dişsel düzeydeki dikey yön anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması ,Cerrahi vaka planlamasının sunumu ve yöntemin tartışılması,Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması III, İlginç vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması,Başarısız tedavi edilmiş vaka örnekleri sunumunun yapılması ve başarısızlık nedenlerinin tartışılması,Nüks görülen vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması,Vaka raporu makalesi sunumu ve tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Diagnostik verileri doğru bir şekilde yorumlar11, 4, 6D, H
Vakanın özelliklerine göre tedavi planını hazırlar11, 4, 6D, H
Alternatif tedavi yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını açıklar11, 4, 6D, H
Uygun formatta hazırladığı vaka sunum dosyasını meslektaşları ile tartışır11, 4, 6D, H
Bilimsel makaleleri kurallara uygun biçimde yorumlar11, 4, 6D, H
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortodontik teşhis için gerekli dokümanın değerlendirilmesi ve yorumlanması
2Vaka sunumu dosyasının hazırlanması
3Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması I
4İskeletsel ve dişsel Sınıf I anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması
5 İskeletsel ve dişsel Sınıf II anomalili vakaların sunumunun yapılması ve yöntemin tartışılması
6Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması II
7İskeletsel ve dişsel Sınıf III anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması
8 İskeletsel ve dişsel düzeydeki dikey yön anomalili vakaların sunumunun yapılması ve tedavi yöntemlerinin tartışılması
9Cerrahi vaka planlamasının sunumu ve yöntemin tartışılması
10Bilimsel araştırma makalesi sunumu ve tartışılması III
11 İlginç vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması
12Başarısız tedavi edilmiş vaka örnekleri sunumunun yapılması ve başarısızlık nedenlerinin tartışılması
13Nüks görülen vaka örnekleri sunumunun yapılması ve tartışılması
14Vaka raporu makalesi sunumu ve tartışılması
Kaynak
Yazılı bir kaynak bulunmamaktadır

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
X
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
X
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
X
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:46Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:48