Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL AYGITLARLA TEDAVİORTD1246790Bahar Dönemi1+014
Ders Programı

Cuma 09:00-09:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFonksiyonel tedavinin felsefesini ve bu amaçla kullanılan temel apareyleri tanıtmak ve iskeletsel anomalilerde bu tedavi yönteminin kullanılmasını öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Fonksiyonel ortopedik tedavinin tanımı ve büyümenin fonksiyonel tedavi açısından önemi,Fonksiyonel Tedavinin Tarihçesi ve Felsefesi,Üst Çene Protrüzyonunun ve Alt Çene Retrüzyonunun Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler,Üst Çene Retrüzyonunun ve Alt Çene Protrüzyonunun Fonksiyonel Apareylerler,Dik Yön Boyutlarının Arttığı ve Dik Yön Boyutlarının Azaldığı Vakalarda Fonksiyonel Apareyler,Fonksiyonel Apareylerin Hazırlanmasındaki Genel Prensipler,Fonksiyonel Aparey Tedavisinin Sınırlamaları,Andresen Aktivatörü, Endikasyonları, Etki Şekli, yapımı,Aktivatörün Aşındırılması ve Aktivatör Takan Hastaların Kontrolü,Woodside ve Harvold Aktivatörleri, Bionatör ve Herbst Apareyi,Modifiye Aktivatörler I: Quadrant ve Sektör Aktivatörleri, Siemons Aktivatörü,Modifiye Aktivatörler II: Wunderer Aktivatörü, Ls Duoblock, U Bükümlü Aktivatör,Açık Aktivatör,Fonksiyonel Apareylerle Ağız Dışı Kuvvetlerin Birlikte Kullanılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fonksiyonel tedavinin tanımını, tarihçesini ve felsefesini açıklar10, 16, 9A
İskeletsel Sınıf II anomalilerin tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular10, 16, 9A
İskeletsel Sınıf III anomalilerin tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular10, 16, 9A
Dik yön gelişim bozukluğunun olduğu vakaların tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular10, 16, 9A
Andresen aktivatörünü etkin şekilde kullanır10, 16, 9A
Modifiye fonksiyonel apareyleri planlar ve tedavide kullanır10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fonksiyonel ortopedik tedavinin tanımı ve büyümenin fonksiyonel tedavi açısından önemi
2Fonksiyonel Tedavinin Tarihçesi ve Felsefesi
3Üst Çene Protrüzyonunun ve Alt Çene Retrüzyonunun Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler
4Üst Çene Retrüzyonunun ve Alt Çene Protrüzyonunun Fonksiyonel Apareylerler
5Dik Yön Boyutlarının Arttığı ve Dik Yön Boyutlarının Azaldığı Vakalarda Fonksiyonel Apareyler
6Fonksiyonel Apareylerin Hazırlanmasındaki Genel Prensipler
7Fonksiyonel Aparey Tedavisinin Sınırlamaları
8Andresen Aktivatörü, Endikasyonları, Etki Şekli, yapımı
9Aktivatörün Aşındırılması ve Aktivatör Takan Hastaların Kontrolü
10Woodside ve Harvold Aktivatörleri, Bionatör ve Herbst Apareyi
11Modifiye Aktivatörler I: Quadrant ve Sektör Aktivatörleri, Siemons Aktivatörü
12Modifiye Aktivatörler II: Wunderer Aktivatörü, Ls Duoblock, U Bükümlü Aktivatör
13Açık Aktivatör
14Fonksiyonel Apareylerle Ağız Dışı Kuvvetlerin Birlikte Kullanılması
Kaynak
Orthodontic Functional Appliances: Theory and Practice Padhraig S. Fleming (Editor), Robert T. Lee (Editor) ISBN: 978-1-118-67057-6 June 2016 Wiley-Blackwell 176 Pages Graber TM, Nuemann B. Removable orthodontic appliance. Saunders Co. London 1977: 526-577

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
X
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
X
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
X
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
X
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati16116
Rehberli Problem Çözme16464
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler16232
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)132
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL AYGITLARLA TEDAVİORTD1246790Bahar Dönemi1+014
Ders Programı

Cuma 09:00-09:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFonksiyonel tedavinin felsefesini ve bu amaçla kullanılan temel apareyleri tanıtmak ve iskeletsel anomalilerde bu tedavi yönteminin kullanılmasını öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Fonksiyonel ortopedik tedavinin tanımı ve büyümenin fonksiyonel tedavi açısından önemi,Fonksiyonel Tedavinin Tarihçesi ve Felsefesi,Üst Çene Protrüzyonunun ve Alt Çene Retrüzyonunun Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler,Üst Çene Retrüzyonunun ve Alt Çene Protrüzyonunun Fonksiyonel Apareylerler,Dik Yön Boyutlarının Arttığı ve Dik Yön Boyutlarının Azaldığı Vakalarda Fonksiyonel Apareyler,Fonksiyonel Apareylerin Hazırlanmasındaki Genel Prensipler,Fonksiyonel Aparey Tedavisinin Sınırlamaları,Andresen Aktivatörü, Endikasyonları, Etki Şekli, yapımı,Aktivatörün Aşındırılması ve Aktivatör Takan Hastaların Kontrolü,Woodside ve Harvold Aktivatörleri, Bionatör ve Herbst Apareyi,Modifiye Aktivatörler I: Quadrant ve Sektör Aktivatörleri, Siemons Aktivatörü,Modifiye Aktivatörler II: Wunderer Aktivatörü, Ls Duoblock, U Bükümlü Aktivatör,Açık Aktivatör,Fonksiyonel Apareylerle Ağız Dışı Kuvvetlerin Birlikte Kullanılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fonksiyonel tedavinin tanımını, tarihçesini ve felsefesini açıklar10, 16, 9A
İskeletsel Sınıf II anomalilerin tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular10, 16, 9A
İskeletsel Sınıf III anomalilerin tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular10, 16, 9A
Dik yön gelişim bozukluğunun olduğu vakaların tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular10, 16, 9A
Andresen aktivatörünü etkin şekilde kullanır10, 16, 9A
Modifiye fonksiyonel apareyleri planlar ve tedavide kullanır10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fonksiyonel ortopedik tedavinin tanımı ve büyümenin fonksiyonel tedavi açısından önemi
2Fonksiyonel Tedavinin Tarihçesi ve Felsefesi
3Üst Çene Protrüzyonunun ve Alt Çene Retrüzyonunun Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler
4Üst Çene Retrüzyonunun ve Alt Çene Protrüzyonunun Fonksiyonel Apareylerler
5Dik Yön Boyutlarının Arttığı ve Dik Yön Boyutlarının Azaldığı Vakalarda Fonksiyonel Apareyler
6Fonksiyonel Apareylerin Hazırlanmasındaki Genel Prensipler
7Fonksiyonel Aparey Tedavisinin Sınırlamaları
8Andresen Aktivatörü, Endikasyonları, Etki Şekli, yapımı
9Aktivatörün Aşındırılması ve Aktivatör Takan Hastaların Kontrolü
10Woodside ve Harvold Aktivatörleri, Bionatör ve Herbst Apareyi
11Modifiye Aktivatörler I: Quadrant ve Sektör Aktivatörleri, Siemons Aktivatörü
12Modifiye Aktivatörler II: Wunderer Aktivatörü, Ls Duoblock, U Bükümlü Aktivatör
13Açık Aktivatör
14Fonksiyonel Apareylerle Ağız Dışı Kuvvetlerin Birlikte Kullanılması
Kaynak
Orthodontic Functional Appliances: Theory and Practice Padhraig S. Fleming (Editor), Robert T. Lee (Editor) ISBN: 978-1-118-67057-6 June 2016 Wiley-Blackwell 176 Pages Graber TM, Nuemann B. Removable orthodontic appliance. Saunders Co. London 1977: 526-577

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
X
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
X
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
X
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
X
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:46Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:48