Fonksiyonel tedavinin felsefesini ve bu amaçla kullanılan temel apareyleri tanıtmak ve iskeletsel anomalilerde bu tedavi yönteminin kullanılmasını öğretmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Fonksiyonel ortopedik tedavinin tanımı ve büyümenin fonksiyonel tedavi açısından önemi,Fonksiyonel Tedavinin Tarihçesi ve Felsefesi,Üst Çene Protrüzyonunun ve Alt Çene Retrüzyonunun Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler,Üst Çene Retrüzyonunun ve Alt Çene Protrüzyonunun Fonksiyonel Apareylerler,Dik Yön Boyutlarının Arttığı ve Dik Yön Boyutlarının Azaldığı Vakalarda Fonksiyonel Apareyler,Fonksiyonel Apareylerin Hazırlanmasındaki Genel Prensipler,Fonksiyonel Aparey Tedavisinin Sınırlamaları,Andresen Aktivatörü, Endikasyonları, Etki Şekli, yapımı,Aktivatörün Aşındırılması ve Aktivatör Takan Hastaların Kontrolü,Woodside ve Harvold Aktivatörleri, Bionatör ve Herbst Apareyi,Modifiye Aktivatörler I: Quadrant ve Sektör Aktivatörleri, Siemons Aktivatörü,Modifiye Aktivatörler II: Wunderer Aktivatörü, Ls Duoblock, U Bükümlü Aktivatör,Açık Aktivatör,Fonksiyonel Apareylerle Ağız Dışı Kuvvetlerin Birlikte Kullanılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fonksiyonel tedavinin tanımını, tarihçesini ve felsefesini açıklar
10, 16, 9
A
İskeletsel Sınıf II anomalilerin tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular
10, 16, 9
A
İskeletsel Sınıf III anomalilerin tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular
10, 16, 9
A
Dik yön gelişim bozukluğunun olduğu vakaların tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular
10, 16, 9
A
Andresen aktivatörünü etkin şekilde kullanır
10, 16, 9
A
Modifiye fonksiyonel apareyleri planlar ve tedavide kullanır
10, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Fonksiyonel ortopedik tedavinin tanımı ve büyümenin fonksiyonel tedavi açısından önemi
2
Fonksiyonel Tedavinin Tarihçesi ve Felsefesi
3
Üst Çene Protrüzyonunun ve Alt Çene Retrüzyonunun Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler
4
Üst Çene Retrüzyonunun ve Alt Çene Protrüzyonunun Fonksiyonel Apareylerler
5
Dik Yön Boyutlarının Arttığı ve Dik Yön Boyutlarının Azaldığı Vakalarda Fonksiyonel Apareyler
6
Fonksiyonel Apareylerin Hazırlanmasındaki Genel Prensipler
7
Fonksiyonel Aparey Tedavisinin Sınırlamaları
8
Andresen Aktivatörü, Endikasyonları, Etki Şekli, yapımı
9
Aktivatörün Aşındırılması ve Aktivatör Takan Hastaların Kontrolü
10
Woodside ve Harvold Aktivatörleri, Bionatör ve Herbst Apareyi
11
Modifiye Aktivatörler I: Quadrant ve Sektör Aktivatörleri, Siemons Aktivatörü
12
Modifiye Aktivatörler II: Wunderer Aktivatörü, Ls Duoblock, U Bükümlü Aktivatör
13
Açık Aktivatör
14
Fonksiyonel Apareylerle Ağız Dışı Kuvvetlerin Birlikte Kullanılması
Kaynak
Orthodontic Functional Appliances: Theory and Practice
Padhraig S. Fleming (Editor), Robert T. Lee (Editor)
ISBN: 978-1-118-67057-6 June 2016 Wiley-Blackwell 176 Pages
Graber TM, Nuemann B. Removable orthodontic appliance. Saunders Co. London 1977: 526-577
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
X
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
X
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
X
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
X
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
16
1
16
Rehberli Problem Çözme
16
4
64
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
16
2
32
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
5
5
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
132
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
FONKSİYONEL AYGITLARLA TEDAVİ
ORTD1246790
Bahar Dönemi
1+0
1
4
Ders Programı
Cuma 09:00-09:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersi Verenler
Prof.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fonksiyonel tedavinin felsefesini ve bu amaçla kullanılan temel apareyleri tanıtmak ve iskeletsel anomalilerde bu tedavi yönteminin kullanılmasını öğretmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Fonksiyonel ortopedik tedavinin tanımı ve büyümenin fonksiyonel tedavi açısından önemi,Fonksiyonel Tedavinin Tarihçesi ve Felsefesi,Üst Çene Protrüzyonunun ve Alt Çene Retrüzyonunun Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler,Üst Çene Retrüzyonunun ve Alt Çene Protrüzyonunun Fonksiyonel Apareylerler,Dik Yön Boyutlarının Arttığı ve Dik Yön Boyutlarının Azaldığı Vakalarda Fonksiyonel Apareyler,Fonksiyonel Apareylerin Hazırlanmasındaki Genel Prensipler,Fonksiyonel Aparey Tedavisinin Sınırlamaları,Andresen Aktivatörü, Endikasyonları, Etki Şekli, yapımı,Aktivatörün Aşındırılması ve Aktivatör Takan Hastaların Kontrolü,Woodside ve Harvold Aktivatörleri, Bionatör ve Herbst Apareyi,Modifiye Aktivatörler I: Quadrant ve Sektör Aktivatörleri, Siemons Aktivatörü,Modifiye Aktivatörler II: Wunderer Aktivatörü, Ls Duoblock, U Bükümlü Aktivatör,Açık Aktivatör,Fonksiyonel Apareylerle Ağız Dışı Kuvvetlerin Birlikte Kullanılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fonksiyonel tedavinin tanımını, tarihçesini ve felsefesini açıklar
10, 16, 9
A
İskeletsel Sınıf II anomalilerin tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular
10, 16, 9
A
İskeletsel Sınıf III anomalilerin tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular
10, 16, 9
A
Dik yön gelişim bozukluğunun olduğu vakaların tedavisinde fonksiyonel tedaviyi uygular
10, 16, 9
A
Andresen aktivatörünü etkin şekilde kullanır
10, 16, 9
A
Modifiye fonksiyonel apareyleri planlar ve tedavide kullanır
10, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Fonksiyonel ortopedik tedavinin tanımı ve büyümenin fonksiyonel tedavi açısından önemi
2
Fonksiyonel Tedavinin Tarihçesi ve Felsefesi
3
Üst Çene Protrüzyonunun ve Alt Çene Retrüzyonunun Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler
4
Üst Çene Retrüzyonunun ve Alt Çene Protrüzyonunun Fonksiyonel Apareylerler
5
Dik Yön Boyutlarının Arttığı ve Dik Yön Boyutlarının Azaldığı Vakalarda Fonksiyonel Apareyler
6
Fonksiyonel Apareylerin Hazırlanmasındaki Genel Prensipler
7
Fonksiyonel Aparey Tedavisinin Sınırlamaları
8
Andresen Aktivatörü, Endikasyonları, Etki Şekli, yapımı
9
Aktivatörün Aşındırılması ve Aktivatör Takan Hastaların Kontrolü
10
Woodside ve Harvold Aktivatörleri, Bionatör ve Herbst Apareyi
11
Modifiye Aktivatörler I: Quadrant ve Sektör Aktivatörleri, Siemons Aktivatörü
12
Modifiye Aktivatörler II: Wunderer Aktivatörü, Ls Duoblock, U Bükümlü Aktivatör
13
Açık Aktivatör
14
Fonksiyonel Apareylerle Ağız Dışı Kuvvetlerin Birlikte Kullanılması
Kaynak
Orthodontic Functional Appliances: Theory and Practice
Padhraig S. Fleming (Editor), Robert T. Lee (Editor)
ISBN: 978-1-118-67057-6 June 2016 Wiley-Blackwell 176 Pages
Graber TM, Nuemann B. Removable orthodontic appliance. Saunders Co. London 1977: 526-577
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
X
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
X
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
X
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
X
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.