Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TME DİSFONKSİYONLARI VE TEDAVİLERİ | ORTD1246760 | Bahar Dönemi | 1+0 | 1 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Elvan DOLANMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Elvan DOLANMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | TME disfonksiyonları ve tedavileri hakkında bilgi verilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1- TME anatomisi,2- TME ligamentleri ve çiğneme kasları,3- TME muayenesi,4- TME fonksiyonları,5- Mandibulanın temel hareketleri,6- TME disfonksiyonları,7- TME düzensizlikleri (internal),8- TME düzensizlikleri (çevresel faktörlere bağlı oluşan),9- Görüntüleme yöntemleri (MRI, CT),10- Görüntüleme yöntemleri (Ultrasonografi, konvesiyonel radyografiler),11- Çocuklarda TME düzensizlikleri ile ortodontik anomaliler arasındaki ilişkiler,12- Erişkinlerde TME düzensizlikleri ile ortodontik anomaliler arasındaki ilişkiler,13- Tedavide ortodontistin Rolü,14- Tedavi yaklaşımları (anterior repositioning splintler),15- Tedavi yaklaşımları (stabilizasyon splintleri); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- TME anatomisini ayrıntısıyla bilir. | | |
2- Eklem muayenesini ayrıntısıyla yapar. | | |
3- TME rahatsızlıklarının ayırıcı teşhisini yapar. | | |
4- TME normal fonksiyonları ve disfonksiyonlarını bilir. | | |
5- TME Problemlerinin Tedavileri için gerekli temel bilgiye sahip olUr. | | |
6- TME Problemlerinin Tedavilerini uygular ve yönetİr. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1- TME anatomisi | |
2 | 2- TME ligamentleri ve çiğneme kasları | |
3 | 3- TME muayenesi | |
4 | 4- TME fonksiyonları | |
5 | 5- Mandibulanın temel hareketleri | |
6 | 6- TME disfonksiyonları | |
7 | 7- TME düzensizlikleri (internal) | |
8 | 8- TME düzensizlikleri (çevresel faktörlere bağlı oluşan) | |
9 | 9- Görüntüleme yöntemleri (MRI, CT) | |
10 | 10- Görüntüleme yöntemleri (Ultrasonografi, konvesiyonel radyografiler) | |
11 | 11- Çocuklarda TME düzensizlikleri ile ortodontik anomaliler arasındaki ilişkiler | |
12 | 12- Erişkinlerde TME düzensizlikleri ile ortodontik anomaliler arasındaki ilişkiler | |
13 | 13- Tedavide ortodontistin Rolü | |
14 | 14- Tedavi yaklaşımları (anterior repositioning splintler) | |
15 | 15- Tedavi yaklaşımları (stabilizasyon splintleri) | |
Kaynak |
1. Okeson JP. Management of temporomandibular disorders and occlusion. St Louis: Mosby, 2003.
2. Proffit WR, Sarver DM. Contemporary orthodontics. St. Louis: Mosby Inc., 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir. | | | | | |
3 | Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
4 | Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular. | | | | | |
5 | Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır. | | | | | |
6 | Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar | | | | | |
7 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar | | | | | |
8 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | | | | | |
9 | Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır. | | | | | |
10 | Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
11 | Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 15 | 1 | 15 |
Rehberli Problem Çözme | 15 | 3 | 45 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 7 | 35 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TME DİSFONKSİYONLARI VE TEDAVİLERİ | ORTD1246760 | Bahar Dönemi | 1+0 | 1 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Elvan DOLANMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Elvan DOLANMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | TME disfonksiyonları ve tedavileri hakkında bilgi verilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1- TME anatomisi,2- TME ligamentleri ve çiğneme kasları,3- TME muayenesi,4- TME fonksiyonları,5- Mandibulanın temel hareketleri,6- TME disfonksiyonları,7- TME düzensizlikleri (internal),8- TME düzensizlikleri (çevresel faktörlere bağlı oluşan),9- Görüntüleme yöntemleri (MRI, CT),10- Görüntüleme yöntemleri (Ultrasonografi, konvesiyonel radyografiler),11- Çocuklarda TME düzensizlikleri ile ortodontik anomaliler arasındaki ilişkiler,12- Erişkinlerde TME düzensizlikleri ile ortodontik anomaliler arasındaki ilişkiler,13- Tedavide ortodontistin Rolü,14- Tedavi yaklaşımları (anterior repositioning splintler),15- Tedavi yaklaşımları (stabilizasyon splintleri); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- TME anatomisini ayrıntısıyla bilir. | | |
2- Eklem muayenesini ayrıntısıyla yapar. | | |
3- TME rahatsızlıklarının ayırıcı teşhisini yapar. | | |
4- TME normal fonksiyonları ve disfonksiyonlarını bilir. | | |
5- TME Problemlerinin Tedavileri için gerekli temel bilgiye sahip olUr. | | |
6- TME Problemlerinin Tedavilerini uygular ve yönetİr. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1- TME anatomisi | |
2 | 2- TME ligamentleri ve çiğneme kasları | |
3 | 3- TME muayenesi | |
4 | 4- TME fonksiyonları | |
5 | 5- Mandibulanın temel hareketleri | |
6 | 6- TME disfonksiyonları | |
7 | 7- TME düzensizlikleri (internal) | |
8 | 8- TME düzensizlikleri (çevresel faktörlere bağlı oluşan) | |
9 | 9- Görüntüleme yöntemleri (MRI, CT) | |
10 | 10- Görüntüleme yöntemleri (Ultrasonografi, konvesiyonel radyografiler) | |
11 | 11- Çocuklarda TME düzensizlikleri ile ortodontik anomaliler arasındaki ilişkiler | |
12 | 12- Erişkinlerde TME düzensizlikleri ile ortodontik anomaliler arasındaki ilişkiler | |
13 | 13- Tedavide ortodontistin Rolü | |
14 | 14- Tedavi yaklaşımları (anterior repositioning splintler) | |
15 | 15- Tedavi yaklaşımları (stabilizasyon splintleri) | |
Kaynak |
1. Okeson JP. Management of temporomandibular disorders and occlusion. St Louis: Mosby, 2003.
2. Proffit WR, Sarver DM. Contemporary orthodontics. St. Louis: Mosby Inc., 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir. | | | | | |
3 | Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
4 | Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular. | | | | | |
5 | Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır. | | | | | |
6 | Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar | | | | | |
7 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar | | | | | |
8 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | | | | | |
9 | Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır. | | | | | |
10 | Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
11 | Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Öğrenci Başarı Durumu
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:46Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:48