Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODYOLOJİDE ELEKTROFİZYOLOJİK ÖLÇÜM VE YORUMLAMA | ODJD1111906 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Odyolojide elektrofizyolojik ölçümlerin klinik ortamlarda işleme protokollerinin öğrenilmesi ve uygulanması hakkında yeterli donanıma sahip olunması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitsel uyarılmış yanıtların anatomik ve fizyolojik prensipleri,İşitsel uyarılmış yanıtların ölçümüne giriş,Elektrokokleografi ve klinik uygulamaları,İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları parametreleri, protokolleri ve prosedürleri ,İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtlarının analizi,Frekansa özel işitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları,ASSR yanıtlarının kaydı ve analizi,İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının pediatrik odyolojide kullanımı ve analizi,İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının yetişkinlerde kullanımı ve analizi,İşitsel orta latans yanıtlarının kaydı ve analizi,İşitsel geç latans yanıtlarının kaydı ve analizi,P300 yanıtlarının kaydı ve analizi,MMN yanıtlarının kaydı ve analizi,Elektriksel uyarılmış myojenik yanıtların kaydı ve analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitsel uyarılmış potansiyellerin anatomik ve fizyolojik prensiplerini detaylı olarak anlatır. | 10, 4, 6, 9 | A, E |
Elektrofizyolojik ölçümlerde tanısal değerlendirme yöntemlerini seçer. | 10, 4, 6, 9 | A, E |
Elektrofizyolojik değerlendirme ekipmanlarını kullanır. | 10, 4, 6, 9 | A, E |
Elektrofizyolojik ölçümleri uygular. | 10, 4, 6, 9 | A, E |
Elektrofizyolojik ölçüm sonuçlarından elde ettiği verileri yorumlar. | 10, 4, 6, 9 | A, E |
Elektrofizyolojik ölçüm sonuçlarından elde ettiği verileri rapor eder. | 10, 4, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitsel uyarılmış yanıtların anatomik ve fizyolojik prensipleri | Ön hazırlık yok |
2 | İşitsel uyarılmış yanıtların ölçümüne giriş | Ön hazırlık yok |
3 | Elektrokokleografi ve klinik uygulamaları | Ön hazırlık yok |
4 | İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları parametreleri, protokolleri ve prosedürleri | Ön hazırlık yok |
5 | İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtlarının analizi | Ön hazırlık yok |
6 | Frekansa özel işitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları | Ön hazırlık yok |
7 | ASSR yanıtlarının kaydı ve analizi | Ön hazırlık yok |
8 | İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının pediatrik odyolojide kullanımı ve analizi | Ön hazırlık yok |
9 | İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının yetişkinlerde kullanımı ve analizi | Ön hazırlık yok |
10 | İşitsel orta latans yanıtlarının kaydı ve analizi | Ön hazırlık yok |
11 | İşitsel geç latans yanıtlarının kaydı ve analizi | Ön hazırlık yok |
12 | P300 yanıtlarının kaydı ve analizi | Ön hazırlık yok |
13 | MMN yanıtlarının kaydı ve analizi | Ön hazırlık yok |
14 | Elektriksel uyarılmış myojenik yanıtların kaydı ve analizi | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
James W. Hall: New Handbook Of Auditory Evoked Responses. Linda J. Hood: Clinical Applications of the Auditory Brainstem Response. Thomson, Delmar Learning, 1998. |
Powerpoint ve Word dosyaları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 14 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 6 | 84 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 7 | 4 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 244 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODYOLOJİDE ELEKTROFİZYOLOJİK ÖLÇÜM VE YORUMLAMA | ODJD1111906 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Odyolojide elektrofizyolojik ölçümlerin klinik ortamlarda işleme protokollerinin öğrenilmesi ve uygulanması hakkında yeterli donanıma sahip olunması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitsel uyarılmış yanıtların anatomik ve fizyolojik prensipleri,İşitsel uyarılmış yanıtların ölçümüne giriş,Elektrokokleografi ve klinik uygulamaları,İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları parametreleri, protokolleri ve prosedürleri ,İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtlarının analizi,Frekansa özel işitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları,ASSR yanıtlarının kaydı ve analizi,İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının pediatrik odyolojide kullanımı ve analizi,İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının yetişkinlerde kullanımı ve analizi,İşitsel orta latans yanıtlarının kaydı ve analizi,İşitsel geç latans yanıtlarının kaydı ve analizi,P300 yanıtlarının kaydı ve analizi,MMN yanıtlarının kaydı ve analizi,Elektriksel uyarılmış myojenik yanıtların kaydı ve analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitsel uyarılmış potansiyellerin anatomik ve fizyolojik prensiplerini detaylı olarak anlatır. | 10, 4, 6, 9 | A, E |
Elektrofizyolojik ölçümlerde tanısal değerlendirme yöntemlerini seçer. | 10, 4, 6, 9 | A, E |
Elektrofizyolojik değerlendirme ekipmanlarını kullanır. | 10, 4, 6, 9 | A, E |
Elektrofizyolojik ölçümleri uygular. | 10, 4, 6, 9 | A, E |
Elektrofizyolojik ölçüm sonuçlarından elde ettiği verileri yorumlar. | 10, 4, 6, 9 | A, E |
Elektrofizyolojik ölçüm sonuçlarından elde ettiği verileri rapor eder. | 10, 4, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitsel uyarılmış yanıtların anatomik ve fizyolojik prensipleri | Ön hazırlık yok |
2 | İşitsel uyarılmış yanıtların ölçümüne giriş | Ön hazırlık yok |
3 | Elektrokokleografi ve klinik uygulamaları | Ön hazırlık yok |
4 | İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları parametreleri, protokolleri ve prosedürleri | Ön hazırlık yok |
5 | İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtlarının analizi | Ön hazırlık yok |
6 | Frekansa özel işitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları | Ön hazırlık yok |
7 | ASSR yanıtlarının kaydı ve analizi | Ön hazırlık yok |
8 | İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının pediatrik odyolojide kullanımı ve analizi | Ön hazırlık yok |
9 | İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının yetişkinlerde kullanımı ve analizi | Ön hazırlık yok |
10 | İşitsel orta latans yanıtlarının kaydı ve analizi | Ön hazırlık yok |
11 | İşitsel geç latans yanıtlarının kaydı ve analizi | Ön hazırlık yok |
12 | P300 yanıtlarının kaydı ve analizi | Ön hazırlık yok |
13 | MMN yanıtlarının kaydı ve analizi | Ön hazırlık yok |
14 | Elektriksel uyarılmış myojenik yanıtların kaydı ve analizi | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
James W. Hall: New Handbook Of Auditory Evoked Responses. Linda J. Hood: Clinical Applications of the Auditory Brainstem Response. Thomson, Delmar Learning, 1998. |
Powerpoint ve Word dosyaları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |