Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİK HASTALIKLAR-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nicer KORKUT BIÇAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nicer KORKUT BIÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; nörolojik hastalıkların genel özellikleri, nöroloji kliniğinde izlenen hastalarda en sık gelişebilecek komplikasyonları ve uygulanan tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri hakkında bilgi kazanmaları ve odyoloji ve nörolojinin ortak hastalarına yaklaşımı kavramaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi,Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları
,Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları - 2
,Geriatrik Dönemde Beliren Zihinsel ve Bilişsel Hastalıklar,İşitmeyi Etkileyen Nörolojik Hastalıklar,Konuşmayı Etkileyen Nörolojik Hastalıklar,Öğrenci Sunumları,Postür, Denge ve Yürüme Bozuklukları ve Bozulan Mekanizmalar
,Nöroplastisite,Nörolojide Fonksiyonel Değerlendirme Yöntemleri,Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları,Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları - 2,Nöroplastisite Konulu Öğrenci Sunumları,İşitme ve Denge ile Bağlantılı Nörolojik Hastalıklar Konusunda Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinir sistemi fonksiyonel anatomisi ve temel fonksiyonlarını tanımlar.13, 4, 9E
Nörolojik rahatsızlığı olan hastaların fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini açıklar.13, 4, 9E
İnme ve travmatik beyin yaralanması geçirmiş hastaların klinik tablosunu ve oluşabilecek komplikasyonları yorumlar.13, 4, 9E
Multipl skleroz, parkinson hastalığı ve diğer nörolojik hastalıkların kliniğini bilir, rehabilitasyon uygulamalarını açıklar.13, 4, 9E
İşitme ve denge bozukluklarının nörolojik hastalıklarla olası bağlantılarını tartışır.13, 4, 9E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sistemi anatomi ve fizyolojisiDers notları ve ders sunularına hazırlanılması
2Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları
Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
3Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları - 2
Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
4Geriatrik Dönemde Beliren Zihinsel ve Bilişsel HastalıklarDers notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
5İşitmeyi Etkileyen Nörolojik HastalıklarDers notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
6Konuşmayı Etkileyen Nörolojik HastalıklarDers notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
7Öğrenci SunumlarıSunum Hazırlama
8Postür, Denge ve Yürüme Bozuklukları ve Bozulan Mekanizmalar
Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
9NöroplastisiteDers notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
10Nörolojide Fonksiyonel Değerlendirme YöntemleriDers notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
11Nörolojide Genel Tedavi YaklaşımlarıDers notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
12Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları - 2Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
13Nöroplastisite Konulu Öğrenci SunumlarıSunum Hazırlanması
14İşitme ve Denge ile Bağlantılı Nörolojik Hastalıklar Konusunda Öğrenci SunumlarıSunum Hazırlanması
Kaynak
Ders Notları ve Sunumlar
Nöroplastisite - Moheb Costandi/ 2016 Jones R, Netter Nöroloji - Nobel Tıp Kitabevleri/2012

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14684
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6424
Genel Sınav ve Hazırlığı6424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)244
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİK HASTALIKLAR-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nicer KORKUT BIÇAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nicer KORKUT BIÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; nörolojik hastalıkların genel özellikleri, nöroloji kliniğinde izlenen hastalarda en sık gelişebilecek komplikasyonları ve uygulanan tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri hakkında bilgi kazanmaları ve odyoloji ve nörolojinin ortak hastalarına yaklaşımı kavramaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi,Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları
,Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları - 2
,Geriatrik Dönemde Beliren Zihinsel ve Bilişsel Hastalıklar,İşitmeyi Etkileyen Nörolojik Hastalıklar,Konuşmayı Etkileyen Nörolojik Hastalıklar,Öğrenci Sunumları,Postür, Denge ve Yürüme Bozuklukları ve Bozulan Mekanizmalar
,Nöroplastisite,Nörolojide Fonksiyonel Değerlendirme Yöntemleri,Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları,Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları - 2,Nöroplastisite Konulu Öğrenci Sunumları,İşitme ve Denge ile Bağlantılı Nörolojik Hastalıklar Konusunda Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinir sistemi fonksiyonel anatomisi ve temel fonksiyonlarını tanımlar.13, 4, 9E
Nörolojik rahatsızlığı olan hastaların fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini açıklar.13, 4, 9E
İnme ve travmatik beyin yaralanması geçirmiş hastaların klinik tablosunu ve oluşabilecek komplikasyonları yorumlar.13, 4, 9E
Multipl skleroz, parkinson hastalığı ve diğer nörolojik hastalıkların kliniğini bilir, rehabilitasyon uygulamalarını açıklar.13, 4, 9E
İşitme ve denge bozukluklarının nörolojik hastalıklarla olası bağlantılarını tartışır.13, 4, 9E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sistemi anatomi ve fizyolojisiDers notları ve ders sunularına hazırlanılması
2Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları
Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
3Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları - 2
Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
4Geriatrik Dönemde Beliren Zihinsel ve Bilişsel HastalıklarDers notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
5İşitmeyi Etkileyen Nörolojik HastalıklarDers notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
6Konuşmayı Etkileyen Nörolojik HastalıklarDers notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
7Öğrenci SunumlarıSunum Hazırlama
8Postür, Denge ve Yürüme Bozuklukları ve Bozulan Mekanizmalar
Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
9NöroplastisiteDers notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
10Nörolojide Fonksiyonel Değerlendirme YöntemleriDers notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
11Nörolojide Genel Tedavi YaklaşımlarıDers notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
12Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları - 2Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması
13Nöroplastisite Konulu Öğrenci SunumlarıSunum Hazırlanması
14İşitme ve Denge ile Bağlantılı Nörolojik Hastalıklar Konusunda Öğrenci SunumlarıSunum Hazırlanması
Kaynak
Ders Notları ve Sunumlar
Nöroplastisite - Moheb Costandi/ 2016 Jones R, Netter Nöroloji - Nobel Tıp Kitabevleri/2012

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:35Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:38