Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZI VE İMPLANTTA İLERİ UYGULAMALAR | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Eyyup KARA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme cihazı, koklear implant veya diğer implante edilebilir cihaz gereksinimi olan ve/veya kullanan bireylerde, mevcut cihazın programlanması ve takibinin nasıl yapılacağı hakkında yeterli donanıma sahip olunması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme cihazı teknolojileri ve elektro-akustik test prosedürleri,İşitme cihazlarında akustik modifikasyonlar,Gerçek kulak ölçümleri,Çocuklarda işitme cihazı seçimi ve ayarlanması,Yetişkinlerde işitme cihazı seçimi ve ayarlanması,Yetişkinlerde odyolojik rehabilitasyon ve hasta memnuniyetinin analizi,Yardımcı dinleme cihazları ,İşitsel implantlarının tarihçesi ve fizyolojik temelleri,Preoperatif klinik, odyolojik, konuşma ve lisan değerlendirmesi,İç kulağın koklear implantasyon sonrasındaki histopatolojisi ve beyin plastisitesi,Koklear implantlı çocuklarda santral işitsel yolların gelişimi ve erken koklear implantasyonun konuşma gelişimine etkileri,Koklear implantlarda konuşma işlemleme,Pediatrik ve yetişkin gruplarda rehabilitasyon ve implant verimliliğinin değerlendirilmesi,Diğer implante edilebilir cihazlar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme ve implante edilebilir cihaz teknolojilerini tanımlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, E |
Çocuk ve yetişkin gruplarında doğru cihazlama seçimi ve ayarlamasına karar verir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, E |
İşitme cihazı uygulamalarında uygun akustik modifikasyona karar verir | 10, 13, 16, 4, 9 | A, E |
Gerçek kulak ölçümleri ile objektif değerlendirme yapar. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, E |
İmplantasyon seçeneklerinin özellikleri, uygunluk kriterleri ve adaylığı değerlendirir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, E |
Rehabilitasyon sonrası cihazlı ya da implantlı gelişimleri, değerlendirme sonuçlarını analiz eder. | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme cihazı teknolojileri ve elektro-akustik test prosedürleri | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme cihazlarında akustik modifikasyonlar | Ön hazırlık yok |
3 | Gerçek kulak ölçümleri | Ön hazırlık yok |
4 | Çocuklarda işitme cihazı seçimi ve ayarlanması | Ön hazırlık yok |
5 | Yetişkinlerde işitme cihazı seçimi ve ayarlanması | Ön hazırlık yok |
6 | Yetişkinlerde odyolojik rehabilitasyon ve hasta memnuniyetinin analizi | Ön hazırlık yok |
7 | Yardımcı dinleme cihazları | Ön hazırlık yok |
8 | İşitsel implantlarının tarihçesi ve fizyolojik temelleri | Ön hazırlık yok |
9 | Preoperatif klinik, odyolojik, konuşma ve lisan değerlendirmesi | Ön hazırlık yok |
10 | İç kulağın koklear implantasyon sonrasındaki histopatolojisi ve beyin plastisitesi | Ön hazırlık yok |
11 | Koklear implantlı çocuklarda santral işitsel yolların gelişimi ve erken koklear implantasyonun konuşma gelişimine etkileri | Ön hazırlık yok |
12 | Koklear implantlarda konuşma işlemleme | Ön hazırlık yok |
13 | Pediatrik ve yetişkin gruplarda rehabilitasyon ve implant verimliliğinin değerlendirilmesi | Ön hazırlık yok |
14 | Diğer implante edilebilir cihazlar | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
Hearing Aids (2012), Harvey Dillon, Second Edition, Thieme. Modern Hearing Aids: Pre-Fitting Testing and Selection Considerations, (2013) , Mueller HG, Ricketts T, and Bentler R. San Diego, CA: Plural Publishing Inc.Cochlear implants and other implantable hearing devices. Ruckenstein, M.J. Plural Publishing. Cochlear Implants: Principles and practices (2009). Niparko, J.K. Second edition. Lippincott Williams & Wilkins. |
Powerpoint ve Word dosyaları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 6 | 84 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 244 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZI VE İMPLANTTA İLERİ UYGULAMALAR | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Eyyup KARA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme cihazı, koklear implant veya diğer implante edilebilir cihaz gereksinimi olan ve/veya kullanan bireylerde, mevcut cihazın programlanması ve takibinin nasıl yapılacağı hakkında yeterli donanıma sahip olunması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme cihazı teknolojileri ve elektro-akustik test prosedürleri,İşitme cihazlarında akustik modifikasyonlar,Gerçek kulak ölçümleri,Çocuklarda işitme cihazı seçimi ve ayarlanması,Yetişkinlerde işitme cihazı seçimi ve ayarlanması,Yetişkinlerde odyolojik rehabilitasyon ve hasta memnuniyetinin analizi,Yardımcı dinleme cihazları ,İşitsel implantlarının tarihçesi ve fizyolojik temelleri,Preoperatif klinik, odyolojik, konuşma ve lisan değerlendirmesi,İç kulağın koklear implantasyon sonrasındaki histopatolojisi ve beyin plastisitesi,Koklear implantlı çocuklarda santral işitsel yolların gelişimi ve erken koklear implantasyonun konuşma gelişimine etkileri,Koklear implantlarda konuşma işlemleme,Pediatrik ve yetişkin gruplarda rehabilitasyon ve implant verimliliğinin değerlendirilmesi,Diğer implante edilebilir cihazlar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme ve implante edilebilir cihaz teknolojilerini tanımlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, E |
Çocuk ve yetişkin gruplarında doğru cihazlama seçimi ve ayarlamasına karar verir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, E |
İşitme cihazı uygulamalarında uygun akustik modifikasyona karar verir | 10, 13, 16, 4, 9 | A, E |
Gerçek kulak ölçümleri ile objektif değerlendirme yapar. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, E |
İmplantasyon seçeneklerinin özellikleri, uygunluk kriterleri ve adaylığı değerlendirir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, E |
Rehabilitasyon sonrası cihazlı ya da implantlı gelişimleri, değerlendirme sonuçlarını analiz eder. | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme cihazı teknolojileri ve elektro-akustik test prosedürleri | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme cihazlarında akustik modifikasyonlar | Ön hazırlık yok |
3 | Gerçek kulak ölçümleri | Ön hazırlık yok |
4 | Çocuklarda işitme cihazı seçimi ve ayarlanması | Ön hazırlık yok |
5 | Yetişkinlerde işitme cihazı seçimi ve ayarlanması | Ön hazırlık yok |
6 | Yetişkinlerde odyolojik rehabilitasyon ve hasta memnuniyetinin analizi | Ön hazırlık yok |
7 | Yardımcı dinleme cihazları | Ön hazırlık yok |
8 | İşitsel implantlarının tarihçesi ve fizyolojik temelleri | Ön hazırlık yok |
9 | Preoperatif klinik, odyolojik, konuşma ve lisan değerlendirmesi | Ön hazırlık yok |
10 | İç kulağın koklear implantasyon sonrasındaki histopatolojisi ve beyin plastisitesi | Ön hazırlık yok |
11 | Koklear implantlı çocuklarda santral işitsel yolların gelişimi ve erken koklear implantasyonun konuşma gelişimine etkileri | Ön hazırlık yok |
12 | Koklear implantlarda konuşma işlemleme | Ön hazırlık yok |
13 | Pediatrik ve yetişkin gruplarda rehabilitasyon ve implant verimliliğinin değerlendirilmesi | Ön hazırlık yok |
14 | Diğer implante edilebilir cihazlar | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
Hearing Aids (2012), Harvey Dillon, Second Edition, Thieme. Modern Hearing Aids: Pre-Fitting Testing and Selection Considerations, (2013) , Mueller HG, Ricketts T, and Bentler R. San Diego, CA: Plural Publishing Inc.Cochlear implants and other implantable hearing devices. Ruckenstein, M.J. Plural Publishing. Cochlear Implants: Principles and practices (2009). Niparko, J.K. Second edition. Lippincott Williams & Wilkins. |
Powerpoint ve Word dosyaları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |