Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİK HASTALIKLAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nicer KORKUT BIÇAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nicer KORKUT BIÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; nörolojik hastalıkların genel özellikleri, nöroloji kliniğinde izlenen hastalarda en sık gelişebilecek komplikasyonları ve uygulanan tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri hakkında bilgi kazanmaları ve odyoloji ve nörolojinin ortak hastalarına yaklaşımı kavramaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi,Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları ,Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları - 2 ,Geriatrik Dönemde Beliren Zihinsel ve Bilişsel Hastalıklar,İşitmeyi Etkileyen Nörolojik Hastalıklar,Konuşmayı Etkileyen Nörolojik Hastalıklar,Öğrenci Sunumları,Postür, Denge ve Yürüme Bozuklukları ve Bozulan Mekanizmalar ,Nöroplastisite,Nörolojide Fonksiyonel Değerlendirme Yöntemleri,Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları,Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları - 2,Nöroplastisite Konulu Öğrenci Sunumları,İşitme ve Denge ile Bağlantılı Nörolojik Hastalıklar Konusunda Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi fonksiyonel anatomisi ve temel fonksiyonlarını tanımlar. | 13, 4, 9 | E |
Nörolojik rahatsızlığı olan hastaların fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 13, 4, 9 | E |
İnme ve travmatik beyin yaralanması geçirmiş hastaların klinik tablosunu ve oluşabilecek komplikasyonları yorumlar. | 13, 4, 9 | E |
Multipl skleroz, parkinson hastalığı ve diğer nörolojik hastalıkların kliniğini bilir, rehabilitasyon uygulamalarını açıklar. | 13, 4, 9 | E |
İşitme ve denge bozukluklarının nörolojik hastalıklarla olası bağlantılarını tartışır. | 13, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi | Ders notları ve ders sunularına hazırlanılması |
2 | Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
3 | Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları - 2 | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
4 | Geriatrik Dönemde Beliren Zihinsel ve Bilişsel Hastalıklar | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
5 | İşitmeyi Etkileyen Nörolojik Hastalıklar | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
6 | Konuşmayı Etkileyen Nörolojik Hastalıklar | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
7 | Öğrenci Sunumları | Sunum Hazırlama |
8 | Postür, Denge ve Yürüme Bozuklukları ve Bozulan Mekanizmalar | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
9 | Nöroplastisite | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
10 | Nörolojide Fonksiyonel Değerlendirme Yöntemleri | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
11 | Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
12 | Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları - 2 | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
13 | Nöroplastisite Konulu Öğrenci Sunumları | Sunum Hazırlanması |
14 | İşitme ve Denge ile Bağlantılı Nörolojik Hastalıklar Konusunda Öğrenci Sunumları | Sunum Hazırlanması |
Kaynak |
Ders Notları ve Sunumlar |
Nöroplastisite - Moheb Costandi/ 2016 Jones R, Netter Nöroloji - Nobel Tıp Kitabevleri/2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 6 | 84 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 244 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİK HASTALIKLAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nicer KORKUT BIÇAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nicer KORKUT BIÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; nörolojik hastalıkların genel özellikleri, nöroloji kliniğinde izlenen hastalarda en sık gelişebilecek komplikasyonları ve uygulanan tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri hakkında bilgi kazanmaları ve odyoloji ve nörolojinin ortak hastalarına yaklaşımı kavramaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi,Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları ,Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları - 2 ,Geriatrik Dönemde Beliren Zihinsel ve Bilişsel Hastalıklar,İşitmeyi Etkileyen Nörolojik Hastalıklar,Konuşmayı Etkileyen Nörolojik Hastalıklar,Öğrenci Sunumları,Postür, Denge ve Yürüme Bozuklukları ve Bozulan Mekanizmalar ,Nöroplastisite,Nörolojide Fonksiyonel Değerlendirme Yöntemleri,Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları,Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları - 2,Nöroplastisite Konulu Öğrenci Sunumları,İşitme ve Denge ile Bağlantılı Nörolojik Hastalıklar Konusunda Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi fonksiyonel anatomisi ve temel fonksiyonlarını tanımlar. | 13, 4, 9 | E |
Nörolojik rahatsızlığı olan hastaların fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 13, 4, 9 | E |
İnme ve travmatik beyin yaralanması geçirmiş hastaların klinik tablosunu ve oluşabilecek komplikasyonları yorumlar. | 13, 4, 9 | E |
Multipl skleroz, parkinson hastalığı ve diğer nörolojik hastalıkların kliniğini bilir, rehabilitasyon uygulamalarını açıklar. | 13, 4, 9 | E |
İşitme ve denge bozukluklarının nörolojik hastalıklarla olası bağlantılarını tartışır. | 13, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi | Ders notları ve ders sunularına hazırlanılması |
2 | Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
3 | Klinikte sık karşılaşılan nörolojik hastalıklar ve bozulan mekanizmaları - 2 | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
4 | Geriatrik Dönemde Beliren Zihinsel ve Bilişsel Hastalıklar | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
5 | İşitmeyi Etkileyen Nörolojik Hastalıklar | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
6 | Konuşmayı Etkileyen Nörolojik Hastalıklar | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
7 | Öğrenci Sunumları | Sunum Hazırlama |
8 | Postür, Denge ve Yürüme Bozuklukları ve Bozulan Mekanizmalar | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
9 | Nöroplastisite | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
10 | Nörolojide Fonksiyonel Değerlendirme Yöntemleri | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
11 | Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
12 | Nörolojide Genel Tedavi Yaklaşımları - 2 | Ders notları ve ders sunumlarına hazırlanılması |
13 | Nöroplastisite Konulu Öğrenci Sunumları | Sunum Hazırlanması |
14 | İşitme ve Denge ile Bağlantılı Nörolojik Hastalıklar Konusunda Öğrenci Sunumları | Sunum Hazırlanması |
Kaynak |
Ders Notları ve Sunumlar |
Nöroplastisite - Moheb Costandi/ 2016 Jones R, Netter Nöroloji - Nobel Tıp Kitabevleri/2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |