Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | MKBD1214048 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bilimsel araştırmalarında kullanılabilecek ileri istatistiksel yöntemleri göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş,Çok gözlü ki-kare testleri,Çoklu regresyon analizi yöntemleri,Lojistik regresyon analizi 1,Lojistik regresyon analizi 2,Probit analizi,ROC analizi,Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi,Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi,MANOVA,Sağkalım analizi yöntemleri 1,Sağkalım analizi yöntemleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İstatistik sonuçlarını yorumlar. | 10, 16, 9 | E |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri bilgisayar üzerinde uygular. | 6, 9 | E |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri özetler. | 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş | Hair, Joseph F. "Multivariate data analysis: 2018
(s.1-45) |
2 | Çok gözlü ki-kare testleri | Barton, Belinda, and Jennifer Peat. Medical statistics: A guide to SPSS, data analysis, and critical appraisal. John Wiley & Sons, 2014. s. 249-286 |
3 | Çoklu regresyon analizi yöntemleri | J. Hair, s.259-370 |
4 | Lojistik regresyon analizi 1 | J. Hair, s.548-598 |
5 | Lojistik regresyon analizi 2 | J. Hair, s.548-598 |
6 | Probit analizi | J. Hair, s.548-598 |
7 | ROC analizi | Barton and Belinda, s. 331-349 |
8 | Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi | Belinda and Peat s.161-196 |
9 | Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi | Belinda and Peat s.161-196 |
10 | Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi | Belinda and Peat s.112-160 |
11 | Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi | Belinda and Peat s.112-160 |
12 | MANOVA | J. Hair, s. 371- 468 |
13 | Sağkalım analizi yöntemleri 1 | Belinda and Peat s.350-368 |
14 | Sağkalım analizi yöntemleri 2 | Belinda and Peat s.350-368 |
Kaynak |
1. Advanced Statistics, Larry Stephens, McGraw Hill, 2004.
2. Bilgisayar istatistik ve tıp Dr. Murat Hayran, Dr. Oktay Özdemir.
3. Bilimsel araştırmalarda biyoistatistik prensip ve yöntemlerinin bilinçli kullanımı 4. Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu.
5. Paket programlar ile istatistiksel veri analizi Kazım Özdamar 1999-1-2.
6. Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler Kadir Sümbüloğlu.
7. Sağlık Araştırmaları İçin Temel İstatistik, Murat Hayran, Mutlu Hayran.
8. Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri “SPSS uygulamaları” Aziz Akgül.
9. Barton, Belinda, and Jennifer Peat. Medical statistics: A guide to SPSS, data analysis and critical appraisal. John Wiley & Sons, 2014.
10. Hair, J. F. (2019). Multivariate data analysis: An overview. 8. edition, |
Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Prof. Dr. Veysel Sönmez, G. Füsun Alacapınar ANI YAYINCILIK |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | | | |
2 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında kullanılan laboratuvar yöntemlerini bilir ve mikroorganizmalarla ilgili deneysel calisma tasarimi yapar. | | | | | |
3 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | | | | |
4 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | | | | | |
5 | Bilimsel çalışma sonuçlarını uzmanlik düzeyinde istatistiksel analizlerini yapma, degerlendirme, savunma ve yazili ya da sozlu sunma yetenekleri geliştirir. | | | | | |
6 | Bilimsel proje yazma yetkinligi gelistirir. | | | | | |
7 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer. | | | | | |
8 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, seminerler verir | | | | | |
9 | Mikrobiyal hastalıkları ve etiyolojisini uzmanlık düzeyinde anlar ve yorumlar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 48 | 96 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 6 | 24 |
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 4 | 12 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | MKBD1214048 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bilimsel araştırmalarında kullanılabilecek ileri istatistiksel yöntemleri göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş,Çok gözlü ki-kare testleri,Çoklu regresyon analizi yöntemleri,Lojistik regresyon analizi 1,Lojistik regresyon analizi 2,Probit analizi,ROC analizi,Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi,Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi,MANOVA,Sağkalım analizi yöntemleri 1,Sağkalım analizi yöntemleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İstatistik sonuçlarını yorumlar. | 10, 16, 9 | E |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri bilgisayar üzerinde uygular. | 6, 9 | E |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri özetler. | 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş | Hair, Joseph F. "Multivariate data analysis: 2018
(s.1-45) |
2 | Çok gözlü ki-kare testleri | Barton, Belinda, and Jennifer Peat. Medical statistics: A guide to SPSS, data analysis, and critical appraisal. John Wiley & Sons, 2014. s. 249-286 |
3 | Çoklu regresyon analizi yöntemleri | J. Hair, s.259-370 |
4 | Lojistik regresyon analizi 1 | J. Hair, s.548-598 |
5 | Lojistik regresyon analizi 2 | J. Hair, s.548-598 |
6 | Probit analizi | J. Hair, s.548-598 |
7 | ROC analizi | Barton and Belinda, s. 331-349 |
8 | Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi | Belinda and Peat s.161-196 |
9 | Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi | Belinda and Peat s.161-196 |
10 | Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi | Belinda and Peat s.112-160 |
11 | Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi | Belinda and Peat s.112-160 |
12 | MANOVA | J. Hair, s. 371- 468 |
13 | Sağkalım analizi yöntemleri 1 | Belinda and Peat s.350-368 |
14 | Sağkalım analizi yöntemleri 2 | Belinda and Peat s.350-368 |
Kaynak |
1. Advanced Statistics, Larry Stephens, McGraw Hill, 2004.
2. Bilgisayar istatistik ve tıp Dr. Murat Hayran, Dr. Oktay Özdemir.
3. Bilimsel araştırmalarda biyoistatistik prensip ve yöntemlerinin bilinçli kullanımı 4. Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu.
5. Paket programlar ile istatistiksel veri analizi Kazım Özdamar 1999-1-2.
6. Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler Kadir Sümbüloğlu.
7. Sağlık Araştırmaları İçin Temel İstatistik, Murat Hayran, Mutlu Hayran.
8. Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri “SPSS uygulamaları” Aziz Akgül.
9. Barton, Belinda, and Jennifer Peat. Medical statistics: A guide to SPSS, data analysis and critical appraisal. John Wiley & Sons, 2014.
10. Hair, J. F. (2019). Multivariate data analysis: An overview. 8. edition, |
Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Prof. Dr. Veysel Sönmez, G. Füsun Alacapınar ANI YAYINCILIK |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | | | |
2 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında kullanılan laboratuvar yöntemlerini bilir ve mikroorganizmalarla ilgili deneysel calisma tasarimi yapar. | | | | | |
3 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | | | | |
4 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | | | | | |
5 | Bilimsel çalışma sonuçlarını uzmanlik düzeyinde istatistiksel analizlerini yapma, degerlendirme, savunma ve yazili ya da sozlu sunma yetenekleri geliştirir. | | | | | |
6 | Bilimsel proje yazma yetkinligi gelistirir. | | | | | |
7 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer. | | | | | |
8 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, seminerler verir | | | | | |
9 | Mikrobiyal hastalıkları ve etiyolojisini uzmanlık düzeyinde anlar ve yorumlar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:31Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:32