Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İNSAN MİKROBİYOMU | MKBD2131370 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan Mikrobiyomu dersinin amacı insan mikrobiyomunun bileşimi, işlevsel önemi ve insan sağlığı ve hastalığı ile olan karmaşık ilişkisini kapsayan kapsamlı bir anlayış sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikrobiyom araştırmalarında tarihsel perspektif ve kilometre taşları,Sağlık ve hastalıkta insan mikrobiyomunun önemi,Taksonomik ve fonksiyonel profillemenin anlaşılması ve mikrobiyal topluluk analizi için tekniklerin özeti,Metagenomik ve Metatranskriptomik analizler,Mikrobiyom ve İnsan Hastalıkları (Mikrobiyomun bulaşıcı ve kronik hastalıklardaki rolü); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. Bileşimi, çeşitliliği ve mikrobiyal topluluklar ile insan konakçı arasındaki dinamik etkileşimlerini açıklar | | |
2. Mikrobiyal toplulukları taksonomik ve işlevsel düzeyde analiz etmek için metagenomik ve metatranskriptomik gibi teknikleri kullanarak mikrobiyom verilerinin değerlendirilmesi ve yorumlanmasında ileri analitik beceriler geliştirir | | |
3. Mikrobiyomun bulaşıcı hastalıklardan kronik durumlara kadar insan hastalıklarındaki rolünü keşfetmek ve mikrobiyal toplulukların sağlığı etkileme ve hastalık durumlarına katkıda bulunma mekanizmalarını açıklar | | |
4. Karmaşık mikrobiyal ekosistemleri incelemek için çoklu omik verileri entegre etme konusunda yetkinlik kazanmak ve mikrobiyomun işlevsel yönlerini çözmede omik yaklaşımlarını açıklar | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Mikrobiyom araştırmalarında tarihsel perspektif ve kilometre taşları | |
2 | Sağlık ve hastalıkta insan mikrobiyomunun önemi | |
3 | Taksonomik ve fonksiyonel profillemenin anlaşılması ve mikrobiyal topluluk analizi için tekniklerin özeti | |
4 | Metagenomik ve Metatranskriptomik analizler | |
5 | Mikrobiyom ve İnsan Hastalıkları (Mikrobiyomun bulaşıcı ve kronik hastalıklardaki rolü) | |
Kaynak |
1. Bioinformatic and Statistical Analysis of Microbiome Data: From Raw Sequences to Advanced Modeling with Qiime 2 and R,
2. Human-Gut Microbiome, Gunjan Goel, Teresa Requena, Saurabh Bansal ( ISBN: 9780323913133)
3. Bilimsel makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | | | |
2 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında kullanılan laboratuvar yöntemlerini bilir ve mikroorganizmalarla ilgili deneysel calisma tasarimi yapar. | | | | | |
3 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | | | | X |
4 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | | | | | |
5 | Bilimsel çalışma sonuçlarını uzmanlik düzeyinde istatistiksel analizlerini yapma, degerlendirme, savunma ve yazili ya da sozlu sunma yetenekleri geliştirir. | | | | | X |
6 | Bilimsel proje yazma yetkinligi gelistirir. | | | | | |
7 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer. | | | X | | |
8 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, seminerler verir | | | | | |
9 | Mikrobiyal hastalıkları ve etiyolojisini uzmanlık düzeyinde anlar ve yorumlar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Rehberli Problem Çözme | 15 | 6 | 90 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 50 | 200 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 50 | 50 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 450 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(450/30) | 15 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İNSAN MİKROBİYOMU | MKBD2131370 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan Mikrobiyomu dersinin amacı insan mikrobiyomunun bileşimi, işlevsel önemi ve insan sağlığı ve hastalığı ile olan karmaşık ilişkisini kapsayan kapsamlı bir anlayış sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikrobiyom araştırmalarında tarihsel perspektif ve kilometre taşları,Sağlık ve hastalıkta insan mikrobiyomunun önemi,Taksonomik ve fonksiyonel profillemenin anlaşılması ve mikrobiyal topluluk analizi için tekniklerin özeti,Metagenomik ve Metatranskriptomik analizler,Mikrobiyom ve İnsan Hastalıkları (Mikrobiyomun bulaşıcı ve kronik hastalıklardaki rolü); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. Bileşimi, çeşitliliği ve mikrobiyal topluluklar ile insan konakçı arasındaki dinamik etkileşimlerini açıklar | | |
2. Mikrobiyal toplulukları taksonomik ve işlevsel düzeyde analiz etmek için metagenomik ve metatranskriptomik gibi teknikleri kullanarak mikrobiyom verilerinin değerlendirilmesi ve yorumlanmasında ileri analitik beceriler geliştirir | | |
3. Mikrobiyomun bulaşıcı hastalıklardan kronik durumlara kadar insan hastalıklarındaki rolünü keşfetmek ve mikrobiyal toplulukların sağlığı etkileme ve hastalık durumlarına katkıda bulunma mekanizmalarını açıklar | | |
4. Karmaşık mikrobiyal ekosistemleri incelemek için çoklu omik verileri entegre etme konusunda yetkinlik kazanmak ve mikrobiyomun işlevsel yönlerini çözmede omik yaklaşımlarını açıklar | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Mikrobiyom araştırmalarında tarihsel perspektif ve kilometre taşları | |
2 | Sağlık ve hastalıkta insan mikrobiyomunun önemi | |
3 | Taksonomik ve fonksiyonel profillemenin anlaşılması ve mikrobiyal topluluk analizi için tekniklerin özeti | |
4 | Metagenomik ve Metatranskriptomik analizler | |
5 | Mikrobiyom ve İnsan Hastalıkları (Mikrobiyomun bulaşıcı ve kronik hastalıklardaki rolü) | |
Kaynak |
1. Bioinformatic and Statistical Analysis of Microbiome Data: From Raw Sequences to Advanced Modeling with Qiime 2 and R,
2. Human-Gut Microbiome, Gunjan Goel, Teresa Requena, Saurabh Bansal ( ISBN: 9780323913133)
3. Bilimsel makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | | | |
2 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında kullanılan laboratuvar yöntemlerini bilir ve mikroorganizmalarla ilgili deneysel calisma tasarimi yapar. | | | | | |
3 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | | | | X |
4 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | | | | | |
5 | Bilimsel çalışma sonuçlarını uzmanlik düzeyinde istatistiksel analizlerini yapma, degerlendirme, savunma ve yazili ya da sozlu sunma yetenekleri geliştirir. | | | | | X |
6 | Bilimsel proje yazma yetkinligi gelistirir. | | | | | |
7 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer. | | | X | | |
8 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, seminerler verir | | | | | |
9 | Mikrobiyal hastalıkları ve etiyolojisini uzmanlık düzeyinde anlar ve yorumlar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:31Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:32