Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL MORFOLOJİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Doç.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklayabilir. | 1, 12, 5, 8 | A |
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır. | 1, 12, 5, 8 | A |
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini bilir. | 1, 12, 5, 8 | A |
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar. | 1, 12, 5, 8 | A |
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlayabilir. | 1, 12, 5, 8 | A |
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları sayar. | 1, 12, 5, 8 | A |
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini anlatır. | 1, 12, 5, 8 | A |
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar. | 1, 12, 5, 8 | A |
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini özetleyebilir. | 1, 12, 5, 8 | A |
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları sayar. | 1, 12, 5, 8 | A |
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar. | 1, 12, 5, 8 | A |
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını anlatır. | 1, 12, 5, 8 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Merkezi sinir sistemi anatomisi | |
2 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | |
3 | Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi | |
4 | Solunum sistemi anatomisi | |
5 | Solunum sistemi fizyolojisi | |
6 | Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi | |
7 | Sindirim sistemi anatomisi | |
8 | Sindirim sistemi fizyolojisi | |
9 | Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi | |
10 | Kardiyovasküler sistem anatomisi | |
11 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | |
12 | Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi | |
13 | Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi | |
14 | Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi |
Kaynak |
Öğrencilere verilir |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | ||||||
0 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında kullanılan laboratuvar yöntemlerini bilir ve mikroorganizmalarla ilgili deneysel calisma tasarimi yapar. | ||||||
0 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | ||||||
0 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | ||||||
0 | Bilimsel çalışma sonuçlarını uzmanlik düzeyinde istatistiksel analizlerini yapma, degerlendirme, savunma ve yazili ya da sozlu sunma yetenekleri geliştirir. | ||||||
0 | Bilimsel proje yazma yetkinligi gelistirir. | ||||||
0 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer. | ||||||
0 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, seminerler verir | ||||||
0 | Mikrobiyal hastalıkları ve etiyolojisini uzmanlık düzeyinde anlar ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |