Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Doç.Dr. Ayşe İSTANBULLU TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Topluluk önünde konuşma beceri ve tekniklerinin kavranması ve uygulanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sunum çeşitleri,Bilimsel kaynakların sunumda kullanımı,Sunumlarda yazı ve görsel kullanımı,Etkili sunumda zamanlama, beden dili ve tonlama,Sunum uygulaması I,Sunum uygulaması II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yazılı ve görsel iletişim araçlarının etkin kullanımını uygular. | | H |
Sunum çeşitleri ve yöntemlerini sıralar. | | H |
Sunulacak konuyu araştırmada kullanılacak kaynaklara erişim yöntemlerini uygular. | | H |
Bedensel faktörlerin (jest, mimik, ses tonu) sunumda etkin kullanımını uygular. | | H |
Bilimsel bilgiyi, verilen sunum zamanında paylaşma becerisini geliştirir. | | H |
Mikrobiyoloji alanında ileri düzeyde bir araştırmayı slayt hazırlayarak sunar. | | H |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sunum çeşitleri | |
2 | Bilimsel kaynakların sunumda kullanımı | |
3 | Sunumlarda yazı ve görsel kullanımı | |
4 | Etkili sunumda zamanlama, beden dili ve tonlama | |
5 | Sunum uygulaması I | |
6 | Sunum uygulaması II | |
Kaynak |
Powerpoint sunumları ve makaleler |
İnternet (https://www.elsevier.com/connect/how-to-give-a-dynamic-scientific-presentation) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | | X | |
2 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında kullanılan laboratuvar yöntemlerini bilir ve mikroorganizmalarla ilgili deneysel calisma tasarimi yapar. | | | | | |
3 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | | | X | |
4 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | | | | | |
5 | Bilimsel çalışma sonuçlarını uzmanlik düzeyinde istatistiksel analizlerini yapma, degerlendirme, savunma ve yazili ya da sozlu sunma yetenekleri geliştirir. | | | | | X |
6 | Bilimsel proje yazma yetkinligi gelistirir. | X | | | | |
7 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer. | | | | | |
8 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, seminerler verir | | | | | X |
9 | Mikrobiyal hastalıkları ve etiyolojisini uzmanlık düzeyinde anlar ve yorumlar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Doç.Dr. Ayşe İSTANBULLU TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Topluluk önünde konuşma beceri ve tekniklerinin kavranması ve uygulanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sunum çeşitleri,Bilimsel kaynakların sunumda kullanımı,Sunumlarda yazı ve görsel kullanımı,Etkili sunumda zamanlama, beden dili ve tonlama,Sunum uygulaması I,Sunum uygulaması II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yazılı ve görsel iletişim araçlarının etkin kullanımını uygular. | | H |
Sunum çeşitleri ve yöntemlerini sıralar. | | H |
Sunulacak konuyu araştırmada kullanılacak kaynaklara erişim yöntemlerini uygular. | | H |
Bedensel faktörlerin (jest, mimik, ses tonu) sunumda etkin kullanımını uygular. | | H |
Bilimsel bilgiyi, verilen sunum zamanında paylaşma becerisini geliştirir. | | H |
Mikrobiyoloji alanında ileri düzeyde bir araştırmayı slayt hazırlayarak sunar. | | H |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sunum çeşitleri | |
2 | Bilimsel kaynakların sunumda kullanımı | |
3 | Sunumlarda yazı ve görsel kullanımı | |
4 | Etkili sunumda zamanlama, beden dili ve tonlama | |
5 | Sunum uygulaması I | |
6 | Sunum uygulaması II | |
Kaynak |
Powerpoint sunumları ve makaleler |
İnternet (https://www.elsevier.com/connect/how-to-give-a-dynamic-scientific-presentation) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | | X | |
2 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında kullanılan laboratuvar yöntemlerini bilir ve mikroorganizmalarla ilgili deneysel calisma tasarimi yapar. | | | | | |
3 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | | | X | |
4 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | | | | | |
5 | Bilimsel çalışma sonuçlarını uzmanlik düzeyinde istatistiksel analizlerini yapma, degerlendirme, savunma ve yazili ya da sozlu sunma yetenekleri geliştirir. | | | | | X |
6 | Bilimsel proje yazma yetkinligi gelistirir. | X | | | | |
7 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer. | | | | | |
8 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, seminerler verir | | | | | X |
9 | Mikrobiyal hastalıkları ve etiyolojisini uzmanlık düzeyinde anlar ve yorumlar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:31Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:32