Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM II | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Lisan, düşünce, duygudurum ve öğrenme gibi üst düzey bilişsel süreçleri değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Sinir – Motor ünite Hastalıkları,2. Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılık,3. Nöbetler ve epilepsi,4. Uyku ve Rüya,5. Yaşlanan beyin,6. Ara Sınav,7. Lisan,8. Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozuklukları,9. Düşünce bozuklukları, Şizofreni,10. Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklar,11. Duygu durum ve anksiyete bozuklukları,12. Öğrenme ve bellek.,13. Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisi,14. Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bilginin bilinçli ve bilinçsiz şekilde işlenmesini tartışabilir (Analiz). | ||
1.1. Nöbetleri tanımlar (bilgi). | ||
1.2. Uykuyu, rüya görmeyi ve bunların işlevlerini açıklar (kavrama). | ||
1.3. Yaşlanan beyinde gerçekleşen bilişsel değişiklikleri özetler (kavrama). | ||
2.Lisanı tartışabilir (Analiz). | ||
3.Düşünce ve duygudurumu tartışabilir ve temel özelliklerini ve klinik bozukluklarını karşılaştırabilecektir (Analiz). | ||
4.Öğrenme ve Belleği tartışabilecektir (Analiz). | ||
4.3.Belleğin hücresel mekanizmalarını tanımlar (bilgi). | ||
4.5.Belleği bireysellikle ilişkilendirir (analiz). | ||
2.1. Lisanın fonksiyonel seviyelerini kategorize eder (analiz). | ||
2.2. Lisan edinimini genel hatlarıyla özetler (kavrama). | ||
2.3. Lisan işlemlemede görevli kortikal alanları listeler (bilgi). | ||
2.4. Lisan bozukluklarını kategorize eder ve tartışır (analiz). | ||
3.1. Bilinçli ve biliçsiz mental işlemleme bozukluklarını tanır (kavrama). | ||
3.2. Düşünce ve irade bozukluğu şizofreniyi tarif eder (kavrama). | ||
3.3. Mood ve anksiyete bozukluklarını ayırt eder (analiz). | ||
3.4. Otizm gibi bilişi engelleyen gelişimsel temelli bozuklukları özetler (kavrama). | ||
4.1. Kısa süreli ve uzun süreli belleğin altında yatan nöral süreçleri tanır (kavrama). | ||
4.2. Açık ve kapalı belleği sınıflandırır (analiz). | ||
4.4. Öğrenme ve bellek bozukluklarını listeler (bilgi). |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Sinir – Motor ünite Hastalıkları | |
2 | 2. Homoeostazis, motivasyon ve bağımlılık | |
3 | 3. Nöbetler ve epilepsi | |
4 | 4. Uyku ve Rüya | |
5 | 5. Yaşlanan beyin | |
6 | 6. Ara Sınav | |
7 | 7. Lisan | |
8 | 8. Bilinçli ve bilinçsiz zihinsel işlevlerin bozuklukları | |
9 | 9. Düşünce bozuklukları, Şizofreni | |
10 | 10. Otizm ve diğer bilişi etkileyen gelişimsel bozukluklar | |
11 | 11. Duygu durum ve anksiyete bozuklukları | |
12 | 12. Öğrenme ve bellek. | |
13 | 13. Öğrenmenin hücresel mekanizmaları; Prefrontal korteks, Hipokampus ve açık bellek depolarının biyolojisi | |
14 | 14. Genel Sınav |
Kaynak |
Kandel, E.R.; Principals of Neural Science, 5.Baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | ||||||
0 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
0 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | ||||||
0 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | ||||||
0 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
0 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
0 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
0 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
0 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
0 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | ||||||
0 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
0 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |