Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Laboratuvar Rotasyon dersinin amacı Lisansüstü Yüksek Lisans ve Doktora eğitimi alan öğrencilerin Moleküler Biyoloji, Proteomiks, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve Deney Hayvanları Laboratuvarlarında uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenmesidir. Laboratuvar Rotasyon ilk derslerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Moleküler Biyoloji 1 Lab-1,2. Moleküler Biyoloji 1 Lab-1,3. Elektrofizyoloji Lab-2,4. Moleküler Biyoloji 2 Lab-3,5. Hücre Kültürü Lab-4,6. FACS,7. Ara Sınav Değerlendirmesi,8. Histoloji,9. Medisinal Kimya,10. Genomiks ve Proteomiks,11. Mikroskopi,12. Meditam,13. Meditam,14. Final Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Labortauvar Rotasyon dersi Lisansüstü Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerine verilir. Laboratuvar Rotasyon ilk derslerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir. Moleküler Biyoloji, Proteomik, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve Deney Hayvanları Laboratuvarlarında her birinde 2 hafta olmak üzere uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenir. Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri eğitim aldıkları her Laboratuvarda Araştırma ve Uygulama defteri hazırlarlar. Bu defterler her bir Laboratuvar bitiminde Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi tarafından değerlendirilerek imzalanır. Ders sorumlusu her bir Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi ile görüşerek, öğrencilerin hazırladığı Laboratuvar Araştırma ve Uygulama defterine ve her ders öğrencilerin durumları incelenerek Ara Sınav ve Final notu verilir. Ders devamlılığı zorunludur. | 1, 13, 14, 6 | A, B |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Moleküler Biyoloji 1 Lab-1 | |
2 | 2. Moleküler Biyoloji 1 Lab-1 | |
3 | 3. Elektrofizyoloji Lab-2 | |
4 | 4. Moleküler Biyoloji 2 Lab-3 | |
5 | 5. Hücre Kültürü Lab-4 | |
6 | 6. FACS | |
7 | 7. Ara Sınav Değerlendirmesi | |
8 | 8. Histoloji | |
9 | 9. Medisinal Kimya | |
10 | 10. Genomiks ve Proteomiks | |
11 | 11. Mikroskopi | |
12 | 12. Meditam | |
13 | 13. Meditam | |
14 | 14. Final Değerlendirme |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manuel(Third edition) 1. Containment of biohazard 2. Laboratoaries - standards 3. Laboratory infection - prevention and control 4. Manuals I. Title . ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO2004. 11 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | ||||||
0 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
0 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | ||||||
0 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | ||||||
0 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
0 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
0 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
0 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
0 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
0 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | ||||||
0 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
0 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |