Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ DOLAŞIMI II-Güz Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMerkezi sinir sisteminin zarlarını, boşluklarını, ventriküllerini, arterlerini, venlerini, dural-venöz sinüslerini BOS ve dolaşımının morfolojilerinin ve fonksiyonlarının anlatımı, bu yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını ayırt edebilme yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Meninksler,Ventriküller,BOS ve Dolaşımı,Kan – Beyin bariyeri,Sisternalar,Dura sinüsleri,Beyin Arterleri,A. carotis interna,A. carotis externa,A. vertebralis ve A. basillaris,Willis poligonu,Beyin venleri,Serebro Vasküler Olay (SVO),Arter Oklüzyon ve sonuçları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Santral sinir sisteminin dolaşımının makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini açıklar11, 13, 16, 9A, D
1.1. Beyin zarlarını ve boşluklarını tanımlar11, 13, 16, 9A, D
1.2. Ventrikülleri açıklar11, 13, 9A, D
1.3. Arter ve venleri açıklar11, 13, 9A, D
2. Nöroanatomik yapıların fonksiyonlarını açıklar11, 13, 9A, D
3. Bu yapıların motor- duyu ve algısal süreçteki etkileşimlerini tanımlar.11, 13, 9A, D
4. Nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlar.11, 13, 9A, D
5. Patolojilerinin klinik özellerini açıklar11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1MeninkslerHer Yönüyle Nöroanatomi S. 94
2VentriküllerHer Yönüyle Nöroanatomi S. 309-311
3BOS ve DolaşımıHer Yönüyle Nöroanatomi S. 312-313
4Kan – Beyin bariyeriHer Yönüyle Nöroanatomi S. 305
5SisternalarHer Yönüyle Nöroanatomi S. 319
6Dura sinüsleriHer Yönüyle Nöroanatomi S. 320-324
7Beyin ArterleriHer Yönüyle Nöroanatomi S. 293-296
8A. carotis internaHer Yönüyle Nöroanatomi S. 296
9A. carotis externaAnatomi- Kaplan Arıcı 2. Cilt S. 24-32
10A. vertebralis ve A. basillarisHer Yönüyle Nöroanatomi S. 95-99, 293-294
11Willis poligonuHer Yönüyle Nöroanatomi S. 301
12Beyin venleriHer Yönüyle Nöroanatomi S. 306
13Serebro Vasküler Olay (SVO)Kliniğe Yönelik Anatomi S. 151
14Arter Oklüzyon ve sonuçlarıHer Yönüyle Nöroanatomi S. 307
Kaynak
Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2009 Haines Duane E. Neuroanatomy. An atlas of structures, sections and systems. Lippincott Williams & Wilkins, 2008 Arıncı, K., Elhan, A., Anatomi, 3. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001. Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000 ; Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14228
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)280
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(280/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ DOLAŞIMI II-Güz Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMerkezi sinir sisteminin zarlarını, boşluklarını, ventriküllerini, arterlerini, venlerini, dural-venöz sinüslerini BOS ve dolaşımının morfolojilerinin ve fonksiyonlarının anlatımı, bu yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını ayırt edebilme yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Meninksler,Ventriküller,BOS ve Dolaşımı,Kan – Beyin bariyeri,Sisternalar,Dura sinüsleri,Beyin Arterleri,A. carotis interna,A. carotis externa,A. vertebralis ve A. basillaris,Willis poligonu,Beyin venleri,Serebro Vasküler Olay (SVO),Arter Oklüzyon ve sonuçları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Santral sinir sisteminin dolaşımının makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini açıklar11, 13, 16, 9A, D
1.1. Beyin zarlarını ve boşluklarını tanımlar11, 13, 16, 9A, D
1.2. Ventrikülleri açıklar11, 13, 9A, D
1.3. Arter ve venleri açıklar11, 13, 9A, D
2. Nöroanatomik yapıların fonksiyonlarını açıklar11, 13, 9A, D
3. Bu yapıların motor- duyu ve algısal süreçteki etkileşimlerini tanımlar.11, 13, 9A, D
4. Nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlar.11, 13, 9A, D
5. Patolojilerinin klinik özellerini açıklar11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1MeninkslerHer Yönüyle Nöroanatomi S. 94
2VentriküllerHer Yönüyle Nöroanatomi S. 309-311
3BOS ve DolaşımıHer Yönüyle Nöroanatomi S. 312-313
4Kan – Beyin bariyeriHer Yönüyle Nöroanatomi S. 305
5SisternalarHer Yönüyle Nöroanatomi S. 319
6Dura sinüsleriHer Yönüyle Nöroanatomi S. 320-324
7Beyin ArterleriHer Yönüyle Nöroanatomi S. 293-296
8A. carotis internaHer Yönüyle Nöroanatomi S. 296
9A. carotis externaAnatomi- Kaplan Arıcı 2. Cilt S. 24-32
10A. vertebralis ve A. basillarisHer Yönüyle Nöroanatomi S. 95-99, 293-294
11Willis poligonuHer Yönüyle Nöroanatomi S. 301
12Beyin venleriHer Yönüyle Nöroanatomi S. 306
13Serebro Vasküler Olay (SVO)Kliniğe Yönelik Anatomi S. 151
14Arter Oklüzyon ve sonuçlarıHer Yönüyle Nöroanatomi S. 307
Kaynak
Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2009 Haines Duane E. Neuroanatomy. An atlas of structures, sections and systems. Lippincott Williams & Wilkins, 2008 Arıncı, K., Elhan, A., Anatomi, 3. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001. Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000 ; Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
X
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35