Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KULAĞIN FONKSİYONEL ANATOMİSİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kulak anatomisini fonksiyonel olarak incelemesini ve işitme ve denge merkezini tanımasını sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dış, orta ve iç kulak gelişimi ve bunlar içerisinde yer alan yapıların gelişimi,Kulak Anatomisi ve işitme fizyolojisi (ses algısı ve dış kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi),Kulak Anatomisi ve işitme fizyolojisi (orta kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi),Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi (iç kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi),Nervus vestibulocohlearis ve seyri,Nervus vestibularis’i çekirdekleri,Nervus cohlearis ‘in çekirdekleri ve inen işitme yolları,Tinnitus,İşitme kaybına neden olan dış kulak yolu hastalıkları,İşitme kaybına neden olan orta kulak hastalıkları-1 (orta kulak boşluğu ve kulak zarını etkileyen hastalıklar),İşitme kaybına neden olan orta kulak hastalıkları-2 (orta kulak kemikçiklerini etkileyen hastalıklar),İşitme kaybına neden olan iç kulak hastalıkları-3,İşitme kaybına neden olan santral hastalıklar-4,Değerlendirme ve sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kulağın makro ve mikro anatomisini tanımlar. | 1, 12, 5, 8 | A, B |
1.1 Dış kulak, orta kulak ve iç kulağın major oluşumlarını ayırt edebilecektir. | 1, 12, 5, 8 | A, B |
1.2 Dış kulak, orta kulak ve iç kulağın fonksiyonlarını açıklayacaktır. | 1, 12, 5, 8 | A, B |
2. İşitme ve denge organı olarak kulağı oluşturan bölgelerin embriyolojik farklanmaları ve bu bölgelerdeki doku ve hücrelerinin yapısal özelliklerini ortaya koyar. | 1, 12, 5, 8 | A, B |
Belirleyecektir. | 1, 12, 5, 8 | A, B |
3. İşitme mekanizmasını tanımlayacaktır. | 1, 12, 5, 8 | A, B |
4. Denge mekanizmasını tanımayacaktır. | 1, 12, 5, 8 | A, B |
2.1 Dış, orta ve iç kulak gelişimi ve bunlar içersinde yer alan yapıların gelişimini | 1, 12, 5, 8 | A, B |
3.1 Kulağın işitmede görevli oluşumlarının anatomik, fizyolojik ve hisyolojik özelliklerini açıklar, klinik bağlantılarını kurar. | 1, 12, 5, 8 | A, B |
4.1 Kulağın dengede görevli oluşumlarının anatomik, fizyolojik ve hisyolojik özelliklerini açıklar, klinik bağlantılarını kurar. | 1, 12, 5, 8 | A, B |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dış, orta ve iç kulak gelişimi ve bunlar içerisinde yer alan yapıların gelişimi | |
2 | Kulak Anatomisi ve işitme fizyolojisi (ses algısı ve dış kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi) | |
3 | Kulak Anatomisi ve işitme fizyolojisi (orta kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi) | |
4 | Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi (iç kulağın anatomisi ve işitme fizyolojisi) | |
5 | Nervus vestibulocohlearis ve seyri | |
6 | Nervus vestibularis’i çekirdekleri | |
7 | Nervus cohlearis ‘in çekirdekleri ve inen işitme yolları | |
8 | Tinnitus | |
9 | İşitme kaybına neden olan dış kulak yolu hastalıkları | |
10 | İşitme kaybına neden olan orta kulak hastalıkları-1 (orta kulak boşluğu ve kulak zarını etkileyen hastalıklar) | |
11 | İşitme kaybına neden olan orta kulak hastalıkları-2 (orta kulak kemikçiklerini etkileyen hastalıklar) | |
12 | İşitme kaybına neden olan iç kulak hastalıkları-3 | |
13 | İşitme kaybına neden olan santral hastalıklar-4 | |
14 | Değerlendirme ve sunumlar |
Kaynak |
Öğrenciye verilir |
Afifi AK, Bergman RA: Functional Neuroanatomy, 2nd edition, The McGraw-Hill Companies, 2005 Moore, KL., Dalley, AF., Clinically Oriented Anatomy, Fourth Ed., Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 1999. Arıncı, K., Elhan, A., Anatomi, 3. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
0 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
0 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | ||||||
0 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
0 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
0 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
0 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
0 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
0 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
0 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
0 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
0 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |