Ekstremitelerin bütün anatomik yapılarını, klinikte ekstremitelerin topografisinin önemini açıklamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Omos ve axilla,Brachium,Reigio cubitalis,Antebrachium,Manus,Üst ekstremitenin topografik noktaları,Alt ekstremite topografik noktaları
,Gluteal bölge ,Gluteal bölge kasları,Art. coxae,Femur,Genu,Crus,Pes; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Ektsremiteleri topografik olarak bölgelerini tanımlar.
11, 13, 9
A, D
2. Ektremitelerde yer alan normal anatomik yapıları ve fonksiyonlarını açıklar.
11, 13, 9
A, D
3. Ektstremitelerde yer alan varyasyonları ve oranlarını belirler.
11, 13, 9
A, D
4. Ekstremitelerde yer alan anatomik yapıların komşuluk ilişkilerini ve klinikte uygulanan bazı girişimlerin anatomik temelini açıklar.
11, 13, 9
A, D
5. Bazı klinik olayları değerlendirmede yardımcı olabilecek temel bilgileri
değerlendirir.
11, 13, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Omos ve axilla
Anatomi-Kaplan ARICI S. 6-10, 81-83, 182-184
2
Brachium
Anatomi-Kaplan ARICI S.8,184-186
3
Reigio cubitalis
Anatomi-Kaplan ARICI S.8-12, 184-189
4
Antebrachium
Anatomi-Kaplan ARICI S.10, 186-189
5
Manus
Ozan Anatomi S.15-16, 194-199
6
Üst ekstremitenin topografik noktaları
Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi S.56
7
Alt ekstremite topografik noktaları
Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi S.78
8
Gluteal bölge
Ozan Anatomi S.181-182
9
Gluteal bölge kasları
Ozan Anatomi S.181-182
10
Art. coxae
Ozan Anatomi S.17-20
11
Femur
Ozan Anatomi S.24-26
12
Genu
Anatomi-Kaplan ARICI S. 22-23
13
Crus
Ozan Anatomi S.26-28
14
Pes
Ozan Anatomi S.28-31
Kaynak
1. Şakul U, Bilecenoğlu B. Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi.Ankara,2009.
2. Netter FH. Diş Hekimleri İçin Baş Ve Boyun Anatomisi Atlası
3. Netter FH. Atlas Of Human Anatomy (Second Edition). USA. Novartis. 1997.
4. Moore KL,Persaud, TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifith ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
5. Yıldırım. M. İnsan Anatomisi. Nobel Kitabevi, Ankara 2003
6. Arıncı K, Elhan A. Anatomi 1,2 Güneş Kitabevi, Ankara, 2003
7. Ozan Anatomi
8. Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
14
4
56
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
52
52
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
62
62
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
226
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
EKSTREMİTLERİN TOPOGRAFİK ANATOMİSİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ekstremitelerin bütün anatomik yapılarını, klinikte ekstremitelerin topografisinin önemini açıklamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Omos ve axilla,Brachium,Reigio cubitalis,Antebrachium,Manus,Üst ekstremitenin topografik noktaları,Alt ekstremite topografik noktaları
,Gluteal bölge ,Gluteal bölge kasları,Art. coxae,Femur,Genu,Crus,Pes; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Ektsremiteleri topografik olarak bölgelerini tanımlar.
11, 13, 9
A, D
2. Ektremitelerde yer alan normal anatomik yapıları ve fonksiyonlarını açıklar.
11, 13, 9
A, D
3. Ektstremitelerde yer alan varyasyonları ve oranlarını belirler.
11, 13, 9
A, D
4. Ekstremitelerde yer alan anatomik yapıların komşuluk ilişkilerini ve klinikte uygulanan bazı girişimlerin anatomik temelini açıklar.
11, 13, 9
A, D
5. Bazı klinik olayları değerlendirmede yardımcı olabilecek temel bilgileri
değerlendirir.
11, 13, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Omos ve axilla
Anatomi-Kaplan ARICI S. 6-10, 81-83, 182-184
2
Brachium
Anatomi-Kaplan ARICI S.8,184-186
3
Reigio cubitalis
Anatomi-Kaplan ARICI S.8-12, 184-189
4
Antebrachium
Anatomi-Kaplan ARICI S.10, 186-189
5
Manus
Ozan Anatomi S.15-16, 194-199
6
Üst ekstremitenin topografik noktaları
Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi S.56
7
Alt ekstremite topografik noktaları
Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi S.78
8
Gluteal bölge
Ozan Anatomi S.181-182
9
Gluteal bölge kasları
Ozan Anatomi S.181-182
10
Art. coxae
Ozan Anatomi S.17-20
11
Femur
Ozan Anatomi S.24-26
12
Genu
Anatomi-Kaplan ARICI S. 22-23
13
Crus
Ozan Anatomi S.26-28
14
Pes
Ozan Anatomi S.28-31
Kaynak
1. Şakul U, Bilecenoğlu B. Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi.Ankara,2009.
2. Netter FH. Diş Hekimleri İçin Baş Ve Boyun Anatomisi Atlası
3. Netter FH. Atlas Of Human Anatomy (Second Edition). USA. Novartis. 1997.
4. Moore KL,Persaud, TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifith ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
5. Yıldırım. M. İnsan Anatomisi. Nobel Kitabevi, Ankara 2003
6. Arıncı K, Elhan A. Anatomi 1,2 Güneş Kitabevi, Ankara, 2003
7. Ozan Anatomi
8. Rohen/ Lütjen Drecoll- İnsan Anatomisi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
X
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
X
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
X
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
X
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
X
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
X
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
X
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
X
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
X
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.