Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL MORFOLOJİ3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Doç.Dr. İlknur KESKİN, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Çağlar BEKER, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklayabilir.1, 12, 5, 8A
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır.1, 12, 5, 8A
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini bilir.1, 12, 5, 8A
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar.1, 12, 5, 8A
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlayabilir.1, 12, 5, 8A
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları sayar.1, 12, 5, 8A
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini anlatır.1, 12, 5, 8A
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar.1, 12, 5, 8A
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini özetleyebilir.1, 12, 5, 8A
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları sayar.1, 12, 5, 8A
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar.1, 12, 5, 8A
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını anlatır.1, 12, 5, 8A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sistemi anatomisi
2Merkezi sinir sistemi fizyolojisi
3 Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi
4Solunum sistemi anatomisi
5Solunum sistemi fizyolojisi
6Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi
7Sindirim sistemi anatomisi
8Sindirim sistemi fizyolojisi
9Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi
10Kardiyovasküler sistem anatomisi
11 Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
12Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi
13Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi
14Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi
Kaynak
Öğrencilere verilir
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
0
Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar.
X
0
Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir.
X
0
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
0
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
0
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
0
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
0
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
0
Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
0
Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu