Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LABORATUVAR ROTASYONU - II | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Laboratuvar Rotasyon II dersinin amacı Laboratuvar Rotasyon I dersini alan alan öğrencilerin Moleküler Biyoloji, Proteomiks, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve Deney Hayvanları Laboratuvarlarında uygulamalı olarak deneysel yöntemleri bireysel olarak yapacak şekilde öğrenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Moleküler Biyoloji ve Genetic rotasyonunda hücre veya deney hayvanlarından elde edilen numunelerden PCR, RT-PCR, immunhistokimya, immunfloerasan ve Westernblot gibi tekniklerin öğrenilmesi,Deney Hayvanlarında temel hastalık modellerinin öğrenilmesi ve mikrocerrahi,Kon-fokal, Multi-foton, Time-Laps ve Palm Mikrodiseksiyon mikroskoplarının çalışma prensiplerinin numune örneklerinde çalışılması ve prensipleri ,Flow cytometri ve sorter çalışma prensiplerinin numuneler ile öğrenilmesi,Proteomiks ve genomics laboratuvarlarının rotasyonları ve çalışma prensiplerinin anlaşılması amaçlanmaktadır.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Laboratuvar Rotasyon deri Lisansüstü Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerine verilir. Laboratuvar Rotasyon ilk derslerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir. Moleküler Biyoloji, Proteomiks, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve deney Hayvanları Laboratuvarlarında her birinde 2 hafta olmak üzere uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenir. Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri eğitim aldıkları her bir Laboratuvarda Araştırma ve Uygulama defterleri hazırlarlar. Bu defterler her bir Laboratuvar bitiminde Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi tarafından değerlendirilerek imzalanır. Ders Sorumlusu her bir Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi ile görüşerek, öğrencilerin hazırladığı Laboratuvar Araştırma ve Uygulama defterine ve her ders öğrencilerin durumları incelenerek Ara Sınav Final notu verilir. Ders devamlılığı zorunludur. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Moleküler Biyoloji ve Genetic rotasyonunda hücre veya deney hayvanlarından elde edilen numunelerden PCR, RT-PCR, immunhistokimya, immunfloerasan ve Westernblot gibi tekniklerin öğrenilmesi | |
2 | Deney Hayvanlarında temel hastalık modellerinin öğrenilmesi ve mikrocerrahi | |
3 | Kon-fokal, Multi-foton, Time-Laps ve Palm Mikrodiseksiyon mikroskoplarının çalışma prensiplerinin numune örneklerinde çalışılması ve prensipleri | |
4 | Flow cytometri ve sorter çalışma prensiplerinin numuneler ile öğrenilmesi | |
5 | Proteomiks ve genomics laboratuvarlarının rotasyonları ve çalışma prensiplerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (third edition) 1. Containment of biohazard - methods 2. Laboratories - standards 3. Laboratory infection - prevention and control 4. Manuals. I. Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO/ 2004. 11 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | ||||||
0 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
0 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
0 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
0 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||
0 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
0 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
0 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
0 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
0 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |