Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İSTATİSTİK PAKET PROGRAMI | EPDD2113151 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; R ve R-studio kurulumu,Verilerin R ve R-Studio'da oluşturulması ve okunması,R ve R-Studio'da veri kalite kontrolü ve düzenlenmesi,R ve R-Studio'da rapor oluşturma (R Markdown),R ve R-Studio'da istatistiksel grafikler,R ve R-Studio'da temel istatistiklerin elde edilmesi,R ve R-Studio'da istatistiksel modelleme araçları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Verileri analiz etmek ve görselleştirmek için istatistiksel yazılımı kullanır | 10, 11, 12, 14, 16, 9 | E, F, J |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, J: Akran değerlendirmesi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | R ve R-studio kurulumu | |
2 | Verilerin R ve R-Studio'da oluşturulması ve okunması | |
3 | R ve R-Studio'da veri kalite kontrolü ve düzenlenmesi | |
4 | R ve R-Studio'da rapor oluşturma (R Markdown) | |
5 | R ve R-Studio'da istatistiksel grafikler | |
6 | R ve R-Studio'da temel istatistiklerin elde edilmesi | |
7 | R ve R-Studio'da istatistiksel modelleme araçları | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar | X | | | | |
2 | Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir | | | | | |
3 | Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır | | X | | | |
4 | Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar. | | X | | | |
5 | Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular | | | X | | |
6 | İstatistiksel verileri açıklar | | X | | | |
7 | Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir | | | | | |
8 | Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir | X | | | | |
9 | Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar | | X | | | |
10 | Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir | X | | | | |
11 | Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir. | | | | | |
12 | İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular. | | | | | |
13 | Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır | | X | | | |
14 | Hastalıkların gidişatını tahmin eder | | X | | | |
15 | Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar | | | | | |
16 | Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir. | | | | | |
17 | Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 2 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 8 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 8 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(162/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İSTATİSTİK PAKET PROGRAMI | EPDD2113151 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; R ve R-studio kurulumu,Verilerin R ve R-Studio'da oluşturulması ve okunması,R ve R-Studio'da veri kalite kontrolü ve düzenlenmesi,R ve R-Studio'da rapor oluşturma (R Markdown),R ve R-Studio'da istatistiksel grafikler,R ve R-Studio'da temel istatistiklerin elde edilmesi,R ve R-Studio'da istatistiksel modelleme araçları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Verileri analiz etmek ve görselleştirmek için istatistiksel yazılımı kullanır | 10, 11, 12, 14, 16, 9 | E, F, J |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, J: Akran değerlendirmesi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | R ve R-studio kurulumu | |
2 | Verilerin R ve R-Studio'da oluşturulması ve okunması | |
3 | R ve R-Studio'da veri kalite kontrolü ve düzenlenmesi | |
4 | R ve R-Studio'da rapor oluşturma (R Markdown) | |
5 | R ve R-Studio'da istatistiksel grafikler | |
6 | R ve R-Studio'da temel istatistiklerin elde edilmesi | |
7 | R ve R-Studio'da istatistiksel modelleme araçları | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar | X | | | | |
2 | Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir | | | | | |
3 | Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır | | X | | | |
4 | Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar. | | X | | | |
5 | Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular | | | X | | |
6 | İstatistiksel verileri açıklar | | X | | | |
7 | Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir | | | | | |
8 | Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir | X | | | | |
9 | Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar | | X | | | |
10 | Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir | X | | | | |
11 | Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir. | | | | | |
12 | İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular. | | | | | |
13 | Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır | | X | | | |
14 | Hastalıkların gidişatını tahmin eder | | X | | | |
15 | Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar | | | | | |
16 | Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir. | | | | | |
17 | Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:12Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:43