Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ EPİDEMİYOLOJİK YÖNTEMLER | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Epidemiyolojinin güncel ve önemli konuları hakkında ayrıntılı bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Epidemiyolojik araştırmalarda veri kaybı sorunu, eksik veriyi tamamlama yöntemleri,Epidemiyolojik araştırmalarda ölçüm hataları, enformasyon yanlılıkları,Epidemiyolojik araştırmalarda seçim yanlılıkları,Karıştırıcılık, nedensellik ağları, DAG’ler,Grup-içi, gruplar-arası değişkenlik ve çok düzeyli modelleme,Epidemiyolojik ve istatistiksel hesaplamalarda “0” sorunu,Internet tabanlı epidemiyolojik araştırmalar,Meta-analizler,İçiçe geçmiş vaka-kontrol araştırmaları,Vaka-kohort araştırmaları,Vaka-çapraz araştırmaları,Yarı-deneysel araştırmalar,Karar verme, karar analizi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
•Epidemiyolojik araştırmalarda hata kaynaklarını ve önleme yollarını açıklayabilmek •Yeni gelişen epidemiyolojik yöntemleri tanıyarak kullanabilmek |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Epidemiyolojik araştırmalarda veri kaybı sorunu, eksik veriyi tamamlama yöntemleri | |
2 | Epidemiyolojik araştırmalarda ölçüm hataları, enformasyon yanlılıkları | |
3 | Epidemiyolojik araştırmalarda seçim yanlılıkları | |
4 | Karıştırıcılık, nedensellik ağları, DAG’ler | |
5 | Grup-içi, gruplar-arası değişkenlik ve çok düzeyli modelleme | |
6 | Epidemiyolojik ve istatistiksel hesaplamalarda “0” sorunu | |
7 | Internet tabanlı epidemiyolojik araştırmalar | |
8 | Meta-analizler | |
9 | İçiçe geçmiş vaka-kontrol araştırmaları | |
10 | Vaka-kohort araştırmaları | |
11 | Vaka-çapraz araştırmaları | |
12 | Yarı-deneysel araştırmalar | |
13 | Karar verme, karar analizi |
Kaynak |
Kaynaklar: 1-Merrill RM. Introduction to Epidemiology. Eighth edition, Johns and Bartlett Learning, 2021. 2-Ahrens W, Pigeot I (eds.). Handbook of Epidemiology. Second Edition. Springer Reference, 2014. 3-Porta M (ed.). A Dictionary of Epidemiology. Sixth edition, Edited for the International Epidemiological Association. Oxford University Press, 2014. 4-Rothman KJ, Greenland S, Lash TL. Modern Epidemiology. 3rd ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2008. 5-Parfrey PS, Barrett BJ (eds.). Clinical Epidemiology Practice and Methods. Third Edition, Humana Press, 2021. https://doi.org/10.1007/978-1-0716-1138-8 6- Tu, YK, Greenwood DC. Modern Methods for Epidemiology. Springer, 2012. 7-Vogt WP, Johnson RB. Dictionary of Statistics & Methodology: A nontechnical guide for the social sciences. Thousand Oaks, CA: Sage, 2011. 8-Pearl J. Causality: Models, Reasoning, and Inference. Second edition, Cambridge University Press, New York, NY, 2009. 9-Hayran O, Özbek H (eds.). Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. 3. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2021. 10-Kim D. New Horizons in Modeling and Simulation for Social Epidemiology and Public Health. John Wiley and Sons Inc., NJ, 2021. 11-Fow MP, Edwards JK, Platt R, Balzer RB. The Critical Importance of Asking Good Questions: The Role of Epidemiology Doctoral Training Programs. Am J Epidemiol. 2020;189(4):261–264. 12-Stewart A. Basic Statistics and Epidemiology A Practical Guide. Fifth Edition. CRC Press, 2022. 13-WayWay M. Hlaing, Competencies acquired in epidemiology doctoral programs. Annals of Epidemiology, 2019; 36:1-4. 14- Knapp RG, Miller III MC. Clinical Epidemiology and Biostatistics. Williams and Wilkins, Baltimore, 1992. |
Ders notları, sunumlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |