Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mete ÜNGÖR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Tan Fırat EYÜBOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Erhan ERKAN, Doç.Dr. Mustafa GÜNDOĞAR, Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU, Prof.Dr. Mete ÜNGÖR, Dr.Öğr.Üye. Yelda ERDEM HEPŞENOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Hatice Miray UYAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Endodonti alanında özgün bir hipotez geliştirerek etik prensiplerden ödün vermeden bu hipotezin geçerliliğini ispatlamaya yönelik çalışma planlayabilme, bu çalışma için gerekli materyal metot geliştirebilme, geliştirilen materyal metodu uygulayabilme, sonuçları objektif yöntemler ile toplayabilme, istatistiğini gerçekleştirebilme ve elde edilen sonuçları eleştirel bir yaklaşım ile güncel literatür ve bilimsellik ile yorumlayarak hem sözlü hem de yazılı olarak savunabilmenin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endodonti alanında planlanan çalışmanın yürütülmesi, online veya basılı literatürün incelenmesi, sonuçların toplanarak değerlendirilmesi, yorumlanması ve sözlü ve yazılı olarak savunulması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Literatüre hakim olarak özgün hipotez geliştirebilme Bilimsel makaleleri araştırma yöntemlerine göre incelebilme, araştırma planlayabilme ve eleştirel yaklaşarak planlamadaki hataları fark edebilme Planlanan araştırmayı gerçekleştirebilmek için gerekli olan donanım ve bilgiyi tespit edebilme, bunları elde edebilme, kullanabilme ve sonuçlarını toplayabilme. Elde ettiği sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği açısından değerlendirebilme, istatistiğini gerçekleştirebilme, bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım ile yorumlayabilme. Elde ettiği sonuçları tüm literatürden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırabilme ve farklılıkları değerlendirerek bu farklılıkların nedenlerini tartışabilme. Elde ettiği bilimsel sonuçları klinik pratiğine yansıtabilme. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Endodonti alanında planlanan çalışmanın yürütülmesi, online veya basılı literatürün incelenmesi, sonuçların toplanarak değerlendirilmesi, yorumlanması ve sözlü ve yazılı olarak savunulması |
Kaynak |
Cohen's Pathways of the Pulp 12th Edition, Ingles Endodontics 7, Principles and Practise of Endodontics, Problem Solving in Endodontics, Pubmed, TR Dizin ve yerli dergiler, Youtube |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Endodonti alanıyla ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmaları itibarlı dergilerde yayınlanır. | X | |||||
0 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini klinik tedavileri başarıyla yapar. | X | |||||
0 | Pulpa ve periapikal doku hastalıklarını bilir | ||||||
0 | Alana özgü alet ve malzemelerin nasıl kullanacağını bilir. | ||||||
0 | Klinik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir. | ||||||
0 | Bir Endodonti uzmanın sahip olması gereken pratik bilgi ve deneyimi kazanmış olup, tüm tedavileri yürütebilecek yetkinliktedir. | ||||||
0 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | ||||||
0 | Pulpa ve periapikal doku hastalıklarının tanı ve tedavisinde kullanılacak maddeleri bilir. | ||||||
0 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirel düşünceleri ile birleştirerek, bağımsız çalışma yapar, değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | X | |||||
0 | Alana özgü kaynak ve bilgiye nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlayacağını bilir. | X | |||||
0 | Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar. | ||||||
0 | Pulpa ve periapikal doku hastalıklarının tanı ve tedavisinde kullanılacak yöntemleri bilir. | ||||||
0 | Endo-perio lezyonları bilir. | ||||||
0 | Kök rezorpsiyonlarında uygulanacak multidisipliner tedavi yaklaşımlarını bilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |