Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDODONTİDE EN FAZLA ATIF ALAN LİTE. İNCELE.-Güz Dönemi1+014
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mustafa GÜNDOĞAR
Dersi VerenlerProf.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Mustafa GÜNDOĞAR, Doç.Dr. Tan Fırat EYÜBOĞLU, Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bilimsel bir makalenin okunması, değerlendirilmesi, yeni bir makalenin yazılması gibi akademik açıdan çok önemli bir konuda mezuniyet sonrası öğrencilere yeterli düzeyde bilgi aktarılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Güncel literatürleri incelerken, bu literatürler aşağıdak başlıklar altında yorumlanması öğretilir
1. Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir?

2. Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir?

3 Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir?

4 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur?

5 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur?

6 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur?

7 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır?

8 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır?

9 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır?

10 “Taraf tutma (bias)” nedir? Haydi taraf tutanları bulalım

11 “Taraf tutma (bias)” nedir? Haydi taraf tutanları bulalım

12 Kör hipotez kurulması

13 Kör hipotez kurulması

14 Kör hipotez kurulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bir konu hakkında databaselerde araştırma yapabilmeli ve ilgili konuyla ilgili tüm literatüre ulaşma konusunda yeterli donanıma sahip olmalıdır. Kendi ilgi duyduğu araştırmayı da bu formata uyarak oluşturabilmelidir. Bir araştırmayı tüm etik prensiplerini de dikkate alarak oluşturabilmeli, kuşku duyduğu konuları elimine edebilmek için gerekli önlemi almalıdır. Araştırmanın istatistiksel sonuçlarını doğru bir şekilde yorumlayabilmeli ve bunu yazıya aktarabilecek altyapı ve bilgi yeterliliğine sahip olmalıdır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Güncel literatürleri incelerken, bu literatürler aşağıdak başlıklar altında yorumlanması öğretilir
1. Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir?

2. Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir?

3 Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir?

4 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur?

5 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur?

6 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur?

7 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır?

8 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır?

9 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır?

10 “Taraf tutma (bias)” nedir? Haydi taraf tutanları bulalım

11 “Taraf tutma (bias)” nedir? Haydi taraf tutanları bulalım

12 Kör hipotez kurulması

13 Kör hipotez kurulması

14 Kör hipotez kurulması
Kaynak
Cohen's Pathways of the Pulp 12th Edition, Ingles Endodontics 7, Principles and Practise of Endodontics, Endodonti (Selmin Aşcı), Problem Solving in Endodontics, Pubmed, TR Dizin ve yerli dergiler, Youtube

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Klinik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir.
X
1
Endodonti alanıyla ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmaları itibarlı dergilerde yayınlanır.
X
1
Kuramsal ve olgusal bilgilerini klinik tedavileri başarıyla yapar.
X
1
Pulpa ve periapikal doku hastalıklarını bilir
X
1
Alana özgü alet ve malzemelerin nasıl kullanacağını bilir.
1
Bir Endodonti uzmanın sahip olması gereken pratik bilgi ve deneyimi kazanmış olup, tüm tedavileri yürütebilecek yetkinliktedir.
2
Pulpa ve periapikal doku hastalıklarının tanı ve tedavisinde kullanılacak maddeleri bilir.
2
Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır.
X
2
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirel düşünceleri ile birleştirerek, bağımsız çalışma yapar, değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
2
Alana özgü kaynak ve bilgiye nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlayacağını bilir.
X
3
Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar.
X
3
Pulpa ve periapikal doku hastalıklarının tanı ve tedavisinde kullanılacak yöntemleri bilir.
4
Endo-perio lezyonları bilir.
5
Kök rezorpsiyonlarında uygulanacak multidisipliner tedavi yaklaşımlarını bilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDODONTİDE EN FAZLA ATIF ALAN LİTE. İNCELE.-Güz Dönemi1+014
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mustafa GÜNDOĞAR
Dersi VerenlerProf.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Mustafa GÜNDOĞAR, Doç.Dr. Tan Fırat EYÜBOĞLU, Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bilimsel bir makalenin okunması, değerlendirilmesi, yeni bir makalenin yazılması gibi akademik açıdan çok önemli bir konuda mezuniyet sonrası öğrencilere yeterli düzeyde bilgi aktarılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Güncel literatürleri incelerken, bu literatürler aşağıdak başlıklar altında yorumlanması öğretilir
1. Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir?

2. Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir?

3 Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir?

4 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur?

5 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur?

6 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur?

7 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır?

8 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır?

9 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır?

10 “Taraf tutma (bias)” nedir? Haydi taraf tutanları bulalım

11 “Taraf tutma (bias)” nedir? Haydi taraf tutanları bulalım

12 Kör hipotez kurulması

13 Kör hipotez kurulması

14 Kör hipotez kurulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bir konu hakkında databaselerde araştırma yapabilmeli ve ilgili konuyla ilgili tüm literatüre ulaşma konusunda yeterli donanıma sahip olmalıdır. Kendi ilgi duyduğu araştırmayı da bu formata uyarak oluşturabilmelidir. Bir araştırmayı tüm etik prensiplerini de dikkate alarak oluşturabilmeli, kuşku duyduğu konuları elimine edebilmek için gerekli önlemi almalıdır. Araştırmanın istatistiksel sonuçlarını doğru bir şekilde yorumlayabilmeli ve bunu yazıya aktarabilecek altyapı ve bilgi yeterliliğine sahip olmalıdır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Güncel literatürleri incelerken, bu literatürler aşağıdak başlıklar altında yorumlanması öğretilir
1. Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir?

2. Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir?

3 Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir?

4 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur?

5 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur?

6 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur?

7 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır?

8 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır?

9 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır?

10 “Taraf tutma (bias)” nedir? Haydi taraf tutanları bulalım

11 “Taraf tutma (bias)” nedir? Haydi taraf tutanları bulalım

12 Kör hipotez kurulması

13 Kör hipotez kurulması

14 Kör hipotez kurulması
Kaynak
Cohen's Pathways of the Pulp 12th Edition, Ingles Endodontics 7, Principles and Practise of Endodontics, Endodonti (Selmin Aşcı), Problem Solving in Endodontics, Pubmed, TR Dizin ve yerli dergiler, Youtube

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Klinik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir.
X
1
Endodonti alanıyla ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmaları itibarlı dergilerde yayınlanır.
X
1
Kuramsal ve olgusal bilgilerini klinik tedavileri başarıyla yapar.
X
1
Pulpa ve periapikal doku hastalıklarını bilir
X
1
Alana özgü alet ve malzemelerin nasıl kullanacağını bilir.
1
Bir Endodonti uzmanın sahip olması gereken pratik bilgi ve deneyimi kazanmış olup, tüm tedavileri yürütebilecek yetkinliktedir.
2
Pulpa ve periapikal doku hastalıklarının tanı ve tedavisinde kullanılacak maddeleri bilir.
2
Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır.
X
2
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirel düşünceleri ile birleştirerek, bağımsız çalışma yapar, değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
2
Alana özgü kaynak ve bilgiye nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlayacağını bilir.
X
3
Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar.
X
3
Pulpa ve periapikal doku hastalıklarının tanı ve tedavisinde kullanılacak yöntemleri bilir.
4
Endo-perio lezyonları bilir.
5
Kök rezorpsiyonlarında uygulanacak multidisipliner tedavi yaklaşımlarını bilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:22Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:23