Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDODONTİDE EN FAZLA ATIF ALAN LİTE. İNCELE. | 1+0 | 1 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 07:00-07:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mustafa GÜNDOĞAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Mustafa GÜNDOĞAR, Doç.Dr. Tan Fırat EYÜBOĞLU, Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Erhan ERKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel bir makalenin okunması, değerlendirilmesi, yeni bir makalenin yazılması gibi akademik açıdan çok önemli bir konuda mezuniyet sonrası öğrencilere yeterli düzeyde bilgi aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Güncel literatürleri incelerken, bu literatürler aşağıdak başlıklar altında yorumlanması öğretilir 1. Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir? 2. Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir? 3 Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir? 4 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur? 5 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur? 6 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur? 7 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır? 8 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır? 9 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır? 10 “Taraf tutma (bias)” nedir? Haydi taraf tutanları bulalım 11 “Taraf tutma (bias)” nedir? Haydi taraf tutanları bulalım 12 Kör hipotez kurulması 13 Kör hipotez kurulması 14 Kör hipotez kurulması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bir konu hakkında databaselerde araştırma yapabilmeli ve ilgili konuyla ilgili tüm literatüre ulaşma konusunda yeterli donanıma sahip olmalıdır. Kendi ilgi duyduğu araştırmayı da bu formata uyarak oluşturabilmelidir. Bir araştırmayı tüm etik prensiplerini de dikkate alarak oluşturabilmeli, kuşku duyduğu konuları elimine edebilmek için gerekli önlemi almalıdır. Araştırmanın istatistiksel sonuçlarını doğru bir şekilde yorumlayabilmeli ve bunu yazıya aktarabilecek altyapı ve bilgi yeterliliğine sahip olmalıdır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Güncel literatürleri incelerken, bu literatürler aşağıdak başlıklar altında yorumlanması öğretilir 1. Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir? 2. Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir? 3 Bilimsel bir makalenin bölümleri nelerdir? 4 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur? 5 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur? 6 Araştırma sorusu nasıl oluşturulur? 7 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır? 8 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır? 9 Pub-Med de ileri düzey arama (advanced search) nasıl yapılır? 10 “Taraf tutma (bias)” nedir? Haydi taraf tutanları bulalım 11 “Taraf tutma (bias)” nedir? Haydi taraf tutanları bulalım 12 Kör hipotez kurulması 13 Kör hipotez kurulması 14 Kör hipotez kurulması |
Kaynak |
Cohen's Pathways of the Pulp 12th Edition, Ingles Endodontics 7, Principles and Practise of Endodontics, Endodonti (Selmin Aşcı), Problem Solving in Endodontics, Pubmed, TR Dizin ve yerli dergiler, Youtube |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Klinik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir. | X | |||||
0 | Endodonti alanıyla ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmaları itibarlı dergilerde yayınlanır. | X | |||||
0 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini klinik tedavileri başarıyla yapar. | X | |||||
0 | Pulpa ve periapikal doku hastalıklarını bilir | X | |||||
0 | Alana özgü alet ve malzemelerin nasıl kullanacağını bilir. | ||||||
0 | Bir Endodonti uzmanın sahip olması gereken pratik bilgi ve deneyimi kazanmış olup, tüm tedavileri yürütebilecek yetkinliktedir. | ||||||
0 | Pulpa ve periapikal doku hastalıklarının tanı ve tedavisinde kullanılacak maddeleri bilir. | ||||||
0 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | X | |||||
0 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirel düşünceleri ile birleştirerek, bağımsız çalışma yapar, değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | X | |||||
0 | Alana özgü kaynak ve bilgiye nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlayacağını bilir. | X | |||||
0 | Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar. | X | |||||
0 | Pulpa ve periapikal doku hastalıklarının tanı ve tedavisinde kullanılacak yöntemleri bilir. | ||||||
0 | Endo-perio lezyonları bilir. | ||||||
0 | Kök rezorpsiyonlarında uygulanacak multidisipliner tedavi yaklaşımlarını bilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |