Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK BİLİMİ FELSEFESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Sema Kuğuoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Asel Kökçü Doğan |
Dersin Amacı | Bu ders bilgi gelişiminin ve bilimsel ilerlemenin tarihsel ve güncel görüşlerini eleştirel bir biçimde analiz etme fırsatı sağlar. Bu görüşlerin altında yatan ontolojik ve epistemolojik varsayımlara, bunların hemşirelikte bilimsel araştırmayı nasıl etkilediğine vurgu yapılır. Hemşirelik araştırması, uygulama ve eğitim için bilgi gelişimine yönelik çeşitli yaklaşımların sonuçları doğrultusunda bilimin amaçları incelenecektir. Bilimsel açıklama, teori inşası, modellerin kullanımı, hipotezlerin doğrulanması konuları bilim tarihinden alınan örnekler ışığında tartışılır. Ortaya çıkan felsefi sorular ele alınarak, bilimsel araştırmada yöntemin önemi vurgulanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; BİLİM FELSEFESİNE GİRİŞ,HEMŞİRELİK DİSİPLİNİ VE HEMŞİRELİK MESLEĞİ,SINIRLARI TANIMLAMA: BİLİMSEL OLAN VE OLMAYAN,HEMŞİRELİK FELSEFESİNE ETKİ EDEN FELSEFİ AKIMLAR ,HEMŞİRELİK FELSEFESİNE ETKİ EDEN FELSEFİ AKIMLAR,YASALAR: BİLİMSEL KURAMLARIN DOĞASI,BİLİM BİRLİĞİ: TÜM BİLİMLER FİZİĞE İNDİRGENEBİLİYOR MU?,BİLİM VE OBJEKTİFLİK: BİLİM SAVAŞLARI,SOSYAL YAPI ve MESLEKİ CİNSİYET,BİLİM FELSEFESİ, PARADİGMA VE PARADİGMA ÖRNEKLERİ ,BİLİM FELSEFESİ, PARADİGMA VE PARADİGMA ÖRNEKLERİ ,BİLİM ETİĞİ,FELSEFEDEN KURAMLARA GEÇİŞ,DERSİN DEĞERLENDİRİLMESİ ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenci; Genel olarak ve hemşirelikte disiplinler arasında bilimsel bilgi üretimi için geçerli olan felsefi dünya görüşlerini analiz eder | 10, 12, 16, 19, 23, 3, 9 | E, H |
Fen bilimlerinin, sosyal bilimlerin ve hemşireliğin disiplin amaçları ile ilişkili dünya görüşlerinin ontolojik ve epistemolojik varsayımlarını eleştirel olarak analiz edebilir. | 10, 16, 18, 19, 5, 9 | E, F, H |
Sorgulama için mantıksal argümanlar / akıl yürütme, çıkarımlar ve bilimsel yöntemlerle ilgili tümdengelimle ve endüktif akıl yürütme arasında ayrım yapabilir. | 10, 16, 19, 4, 5, 9 | E, F, H |
Bilimin amaçları ve hedeflerini uygulama perspektifinden inceler ve bunun hemşirelik disiplini hedeflerini gerçekleştirmek için bilim ile nasıl ilişkili olduğunu tartışabilir. | 10, 16, 19, 23, 5, 9 | E, F, H |
Mantık ve mantık ilkelerine dayalı argümanlar geliştirebilir. | 10, 16, 19, 20, 5, 6, 9 | E, F, H |
Bilim ve bilgi üretiminin toplumsal bir etkinlik olarak rolünü değerlendirebilir. | 10, 16, 19, 5, 6, 9 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BİLİM FELSEFESİNE GİRİŞ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
2 | HEMŞİRELİK DİSİPLİNİ VE HEMŞİRELİK MESLEĞİ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
3 | SINIRLARI TANIMLAMA: BİLİMSEL OLAN VE OLMAYAN | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
4 | HEMŞİRELİK FELSEFESİNE ETKİ EDEN FELSEFİ AKIMLAR | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
5 | HEMŞİRELİK FELSEFESİNE ETKİ EDEN FELSEFİ AKIMLAR | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
6 | YASALAR: BİLİMSEL KURAMLARIN DOĞASI | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
7 | BİLİM BİRLİĞİ: TÜM BİLİMLER FİZİĞE İNDİRGENEBİLİYOR MU? | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
8 | BİLİM VE OBJEKTİFLİK: BİLİM SAVAŞLARI | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
9 | SOSYAL YAPI ve MESLEKİ CİNSİYET | Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
10 | BİLİM FELSEFESİ, PARADİGMA VE PARADİGMA ÖRNEKLERİ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
11 | BİLİM FELSEFESİ, PARADİGMA VE PARADİGMA ÖRNEKLERİ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
12 | BİLİM ETİĞİ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
13 | FELSEFEDEN KURAMLARA GEÇİŞ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
14 | DERSİN DEĞERLENDİRİLMESİ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
Kaynak |
• Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | X | |||||
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | X | |||||
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | X | |||||
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | X | |||||
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | X | |||||
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | X | |||||
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | X | |||||
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | X | |||||
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | X | |||||
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | X | |||||
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | X | |||||
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | X | |||||
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | X | |||||
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 2 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 2 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 12 | 12 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK BİLİMİ FELSEFESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Sema Kuğuoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Asel Kökçü Doğan |
Dersin Amacı | Bu ders bilgi gelişiminin ve bilimsel ilerlemenin tarihsel ve güncel görüşlerini eleştirel bir biçimde analiz etme fırsatı sağlar. Bu görüşlerin altında yatan ontolojik ve epistemolojik varsayımlara, bunların hemşirelikte bilimsel araştırmayı nasıl etkilediğine vurgu yapılır. Hemşirelik araştırması, uygulama ve eğitim için bilgi gelişimine yönelik çeşitli yaklaşımların sonuçları doğrultusunda bilimin amaçları incelenecektir. Bilimsel açıklama, teori inşası, modellerin kullanımı, hipotezlerin doğrulanması konuları bilim tarihinden alınan örnekler ışığında tartışılır. Ortaya çıkan felsefi sorular ele alınarak, bilimsel araştırmada yöntemin önemi vurgulanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; BİLİM FELSEFESİNE GİRİŞ,HEMŞİRELİK DİSİPLİNİ VE HEMŞİRELİK MESLEĞİ,SINIRLARI TANIMLAMA: BİLİMSEL OLAN VE OLMAYAN,HEMŞİRELİK FELSEFESİNE ETKİ EDEN FELSEFİ AKIMLAR ,HEMŞİRELİK FELSEFESİNE ETKİ EDEN FELSEFİ AKIMLAR,YASALAR: BİLİMSEL KURAMLARIN DOĞASI,BİLİM BİRLİĞİ: TÜM BİLİMLER FİZİĞE İNDİRGENEBİLİYOR MU?,BİLİM VE OBJEKTİFLİK: BİLİM SAVAŞLARI,SOSYAL YAPI ve MESLEKİ CİNSİYET,BİLİM FELSEFESİ, PARADİGMA VE PARADİGMA ÖRNEKLERİ ,BİLİM FELSEFESİ, PARADİGMA VE PARADİGMA ÖRNEKLERİ ,BİLİM ETİĞİ,FELSEFEDEN KURAMLARA GEÇİŞ,DERSİN DEĞERLENDİRİLMESİ ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenci; Genel olarak ve hemşirelikte disiplinler arasında bilimsel bilgi üretimi için geçerli olan felsefi dünya görüşlerini analiz eder | 10, 12, 16, 19, 23, 3, 9 | E, H |
Fen bilimlerinin, sosyal bilimlerin ve hemşireliğin disiplin amaçları ile ilişkili dünya görüşlerinin ontolojik ve epistemolojik varsayımlarını eleştirel olarak analiz edebilir. | 10, 16, 18, 19, 5, 9 | E, F, H |
Sorgulama için mantıksal argümanlar / akıl yürütme, çıkarımlar ve bilimsel yöntemlerle ilgili tümdengelimle ve endüktif akıl yürütme arasında ayrım yapabilir. | 10, 16, 19, 4, 5, 9 | E, F, H |
Bilimin amaçları ve hedeflerini uygulama perspektifinden inceler ve bunun hemşirelik disiplini hedeflerini gerçekleştirmek için bilim ile nasıl ilişkili olduğunu tartışabilir. | 10, 16, 19, 23, 5, 9 | E, F, H |
Mantık ve mantık ilkelerine dayalı argümanlar geliştirebilir. | 10, 16, 19, 20, 5, 6, 9 | E, F, H |
Bilim ve bilgi üretiminin toplumsal bir etkinlik olarak rolünü değerlendirebilir. | 10, 16, 19, 5, 6, 9 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BİLİM FELSEFESİNE GİRİŞ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
2 | HEMŞİRELİK DİSİPLİNİ VE HEMŞİRELİK MESLEĞİ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
3 | SINIRLARI TANIMLAMA: BİLİMSEL OLAN VE OLMAYAN | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
4 | HEMŞİRELİK FELSEFESİNE ETKİ EDEN FELSEFİ AKIMLAR | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
5 | HEMŞİRELİK FELSEFESİNE ETKİ EDEN FELSEFİ AKIMLAR | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
6 | YASALAR: BİLİMSEL KURAMLARIN DOĞASI | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
7 | BİLİM BİRLİĞİ: TÜM BİLİMLER FİZİĞE İNDİRGENEBİLİYOR MU? | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
8 | BİLİM VE OBJEKTİFLİK: BİLİM SAVAŞLARI | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
9 | SOSYAL YAPI ve MESLEKİ CİNSİYET | Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
10 | BİLİM FELSEFESİ, PARADİGMA VE PARADİGMA ÖRNEKLERİ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
11 | BİLİM FELSEFESİ, PARADİGMA VE PARADİGMA ÖRNEKLERİ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
12 | BİLİM ETİĞİ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
13 | FELSEFEDEN KURAMLARA GEÇİŞ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
14 | DERSİN DEĞERLENDİRİLMESİ | • Dahnke, M.D. (2016) Philosophy of Science for Nursing Practice,Springer Publishing Company. • Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
Kaynak |
• Frances, B. (2012). Discovering disagreeing epistemic peers and superiors, International Journal of Philosophical Studies, p. 1-17. • Risjord, M. (2009). Nursing knowledge. Published on-line Oct. 19, 2009, p. 1-19. • Schick, T. (2000). Readings in the philosophy of science: From positivism to postmodernism. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company, p. 256-311. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | X | |||||
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | X | |||||
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | X | |||||
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | X | |||||
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | X | |||||
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | X | |||||
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | X | |||||
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | X | |||||
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | X | |||||
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | X | |||||
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | X | |||||
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | X | |||||
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | X | |||||
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |