Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOPATOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Taha KELEŞTEMUR, Dr.Öğr.Üye. Ahmet Burak ÇAĞLAYAN, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı işlevlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaların ve bu mekanizmalarda hastalıkla sonuçlanan değişikliklerin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemi fizyopatolojisi 1: Ağrı, Isı düzenlenmesi, Uyku ve Duysal İşlevler,Sinir sistemi fizyopatolojisi 2: Bilişsel Sistemlerde, Serebral Hemodinami ve Motor İşlevlerde Değişimler,Sinir sistemi fizyopatolojisi 3: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi ve Nöromusküler Bileşke Bozuklukları,Sinir sistemi fizyopatolojisi 4: Şizofreni, Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Bozuklukları,Anemiler ve hemapoetik sistem fizyopatolojisi: Eritrosit, Lökosit, Lenfoid ve Hemostatik İşlev Bozuklukları,İmmün sistem fizyopatolojisi: İmmünite ve İnflamasyon bozuklukları,Kanser Biyolojisi,Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 1,Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 2,Solunum sistem fizyopatolojisi,Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi,Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi ,Üriner sistem fizyopatolojisi,Üreme sistemi fizyopatolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Kardiyovasküler sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Solunum sistemi le ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Gastrointestinal sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Metabolizma ve endokrin sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Üriner sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Üreme sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 1: Ağrı, Isı düzenlenmesi, Uyku ve Duysal İşlevler | Ders notu öğrenciye verilir |
2 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 2: Bilişsel Sistemlerde, Serebral Hemodinami ve Motor İşlevlerde Değişimler | Ders notu öğrenciye verilir |
3 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 3: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi ve Nöromusküler Bileşke Bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
4 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 4: Şizofreni, Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
5 | Anemiler ve hemapoetik sistem fizyopatolojisi: Eritrosit, Lökosit, Lenfoid ve Hemostatik İşlev Bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
6 | İmmün sistem fizyopatolojisi: İmmünite ve İnflamasyon bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
7 | Kanser Biyolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
8 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 1 | Ders notu öğrenciye verilir |
9 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 2 | Ders notu öğrenciye verilir |
10 | Solunum sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
11 | Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
12 | Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
13 | Üriner sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
14 | Üreme sistemi fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
Kaynak |
Pathophysiology: the biologic basis for disease in adults and children. Editörler Kathryn L. McCance, Sue E. Huether, 7. Baskı, 2014, Elsevier. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar. | ||||||
2 | Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir. | ||||||
3 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir . | ||||||
4 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | ||||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | ||||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | ||||||
8 | Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar | ||||||
9 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | ||||||
10 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir. | ||||||
11 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | ||||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
13 | Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir. | ||||||
14 | Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOPATOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Taha KELEŞTEMUR, Dr.Öğr.Üye. Ahmet Burak ÇAĞLAYAN, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı işlevlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaların ve bu mekanizmalarda hastalıkla sonuçlanan değişikliklerin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemi fizyopatolojisi 1: Ağrı, Isı düzenlenmesi, Uyku ve Duysal İşlevler,Sinir sistemi fizyopatolojisi 2: Bilişsel Sistemlerde, Serebral Hemodinami ve Motor İşlevlerde Değişimler,Sinir sistemi fizyopatolojisi 3: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi ve Nöromusküler Bileşke Bozuklukları,Sinir sistemi fizyopatolojisi 4: Şizofreni, Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Bozuklukları,Anemiler ve hemapoetik sistem fizyopatolojisi: Eritrosit, Lökosit, Lenfoid ve Hemostatik İşlev Bozuklukları,İmmün sistem fizyopatolojisi: İmmünite ve İnflamasyon bozuklukları,Kanser Biyolojisi,Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 1,Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 2,Solunum sistem fizyopatolojisi,Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi,Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi ,Üriner sistem fizyopatolojisi,Üreme sistemi fizyopatolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Kardiyovasküler sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Solunum sistemi le ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Gastrointestinal sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Metabolizma ve endokrin sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Üriner sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Üreme sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri tanımlar | 14, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 1: Ağrı, Isı düzenlenmesi, Uyku ve Duysal İşlevler | Ders notu öğrenciye verilir |
2 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 2: Bilişsel Sistemlerde, Serebral Hemodinami ve Motor İşlevlerde Değişimler | Ders notu öğrenciye verilir |
3 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 3: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi ve Nöromusküler Bileşke Bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
4 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 4: Şizofreni, Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
5 | Anemiler ve hemapoetik sistem fizyopatolojisi: Eritrosit, Lökosit, Lenfoid ve Hemostatik İşlev Bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
6 | İmmün sistem fizyopatolojisi: İmmünite ve İnflamasyon bozuklukları | Ders notu öğrenciye verilir |
7 | Kanser Biyolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
8 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 1 | Ders notu öğrenciye verilir |
9 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 2 | Ders notu öğrenciye verilir |
10 | Solunum sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
11 | Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
12 | Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
13 | Üriner sistem fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
14 | Üreme sistemi fizyopatolojisi | Ders notu öğrenciye verilir |
Kaynak |
Pathophysiology: the biologic basis for disease in adults and children. Editörler Kathryn L. McCance, Sue E. Huether, 7. Baskı, 2014, Elsevier. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar. | ||||||
2 | Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir. | ||||||
3 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir . | ||||||
4 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | ||||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | ||||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | ||||||
8 | Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar | ||||||
9 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | ||||||
10 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir. | ||||||
11 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | ||||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
13 | Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir. | ||||||
14 | Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |