Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LABORATUVAR ROTASYONU - II | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Doktora düzeyinde eğitim alan öğrencilerin her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-II” dersinin amacı ileri moleküler biyoloji, floresanla aktive edilmiş hücre izolasyonu (FACS), elektrofizyoloji, canlılık testleri, transgenik fare modelleri ve uygulamalar, primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları ile sinirbilim ve kanser alanında kullanılan temel teknikler, gene ifade ve protein analizlerinin temel teknikleri konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar yapmalarını ve tez çalışmalarının deneysel ile kuramsal aşamalarına destek sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Elektroensefalogram (EGG) çekim prensipleri ,Elektroensefalogram (EGG) uygulaması and sinyal analizi ,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi ,Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları Functional Neurology Applications,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi ,Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları ,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi,Hücre canlılık testleri ve analizi ,Elektrofizyoloji applications and analysis ,Moleküler Biyolojide qRTPCR analizi ,Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları ,Immunohistokimya ve kriyokesit alma Immunohistochemistry and cryosectioning ,SDS-PAGE ve Western blot analizi prensipleri ri ,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre kültüründe ileri yöntemsel yaklaşımlar, transgenik deneysel hayvan modellerinin bilimsel araştırmalarda kullanımı, sinirbilim çalışmalarında kullanılan EEG ve elektrofizyoloji metodları, kanser laboratuvarı çalışmalarının uygulama alanları, hücre canlılık testleri ve analiz yöntemleri ve FACS analizleri gibi ileri laboratuvar tekniklerini uygulamalı pratikler ile gözlemler ve açıklar. | 14, 17, 3, 9 | A, E |
İleri araştırma tekniklerini açıklar ve uygular. | 14, 17, 3, 9 | A, E |
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini kavrar ve çözüm üretir. | 14, 17, 3, 9 | A, E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar ve kullanır. | 14, 17, 3, 9 | A, E |
İleri düzeyde bilimsel veri analiz yöntemlerini açıklar. | 14, 17, 3, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektroensefalogram (EGG) çekim prensipleri | Bireysel çalışma |
2 | Elektroensefalogram (EGG) uygulaması and sinyal analizi | |
3 | Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi | Bireysel çalışma |
4 | Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları Functional Neurology Applications | Bireysel çalışma |
5 | Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi | Bireysel çalışma |
6 | Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları | Bireysel çalışma |
7 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi | Bireysel çalışma |
8 | Hücre canlılık testleri ve analizi | |
9 | Elektrofizyoloji applications and analysis | |
10 | Moleküler Biyolojide qRTPCR analizi | |
11 | Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları | |
12 | Immunohistokimya ve kriyokesit alma Immunohistochemistry and cryosectioning | |
13 | SDS-PAGE ve Western blot analizi prensipleri ri | |
14 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi | Bireysel çalışma |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (third edition) 1. Containment of biohazard - methods ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO/ 2004. 11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar. | X | |||||
2 | Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir. | X | |||||
3 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir . | X | |||||
4 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir. | X | |||||
5 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | X | |||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | X | |||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | ||||||
8 | Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar | X | |||||
9 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | ||||||
10 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir. | X | |||||
11 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | ||||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
13 | Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir. | ||||||
14 | Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 6 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 6 | 84 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 176 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LABORATUVAR ROTASYONU - II | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Doktora düzeyinde eğitim alan öğrencilerin her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-II” dersinin amacı ileri moleküler biyoloji, floresanla aktive edilmiş hücre izolasyonu (FACS), elektrofizyoloji, canlılık testleri, transgenik fare modelleri ve uygulamalar, primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları ile sinirbilim ve kanser alanında kullanılan temel teknikler, gene ifade ve protein analizlerinin temel teknikleri konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar yapmalarını ve tez çalışmalarının deneysel ile kuramsal aşamalarına destek sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Elektroensefalogram (EGG) çekim prensipleri ,Elektroensefalogram (EGG) uygulaması and sinyal analizi ,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi ,Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları Functional Neurology Applications,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi ,Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları ,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi,Hücre canlılık testleri ve analizi ,Elektrofizyoloji applications and analysis ,Moleküler Biyolojide qRTPCR analizi ,Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları ,Immunohistokimya ve kriyokesit alma Immunohistochemistry and cryosectioning ,SDS-PAGE ve Western blot analizi prensipleri ri ,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre kültüründe ileri yöntemsel yaklaşımlar, transgenik deneysel hayvan modellerinin bilimsel araştırmalarda kullanımı, sinirbilim çalışmalarında kullanılan EEG ve elektrofizyoloji metodları, kanser laboratuvarı çalışmalarının uygulama alanları, hücre canlılık testleri ve analiz yöntemleri ve FACS analizleri gibi ileri laboratuvar tekniklerini uygulamalı pratikler ile gözlemler ve açıklar. | 14, 17, 3, 9 | A, E |
İleri araştırma tekniklerini açıklar ve uygular. | 14, 17, 3, 9 | A, E |
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini kavrar ve çözüm üretir. | 14, 17, 3, 9 | A, E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar ve kullanır. | 14, 17, 3, 9 | A, E |
İleri düzeyde bilimsel veri analiz yöntemlerini açıklar. | 14, 17, 3, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektroensefalogram (EGG) çekim prensipleri | Bireysel çalışma |
2 | Elektroensefalogram (EGG) uygulaması and sinyal analizi | |
3 | Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi | Bireysel çalışma |
4 | Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları Functional Neurology Applications | Bireysel çalışma |
5 | Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi | Bireysel çalışma |
6 | Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları | Bireysel çalışma |
7 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi | Bireysel çalışma |
8 | Hücre canlılık testleri ve analizi | |
9 | Elektrofizyoloji applications and analysis | |
10 | Moleküler Biyolojide qRTPCR analizi | |
11 | Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları | |
12 | Immunohistokimya ve kriyokesit alma Immunohistochemistry and cryosectioning | |
13 | SDS-PAGE ve Western blot analizi prensipleri ri | |
14 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi | Bireysel çalışma |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (third edition) 1. Containment of biohazard - methods ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO/ 2004. 11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar. | X | |||||
2 | Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir. | X | |||||
3 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir . | X | |||||
4 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir. | X | |||||
5 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | X | |||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | X | |||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | ||||||
8 | Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar | X | |||||
9 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | ||||||
10 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir. | X | |||||
11 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | ||||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
13 | Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir. | ||||||
14 | Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |