Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZBESD3230840Bahar Dönemi0+0-120
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal Zekiye ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Rabia İclal ÖZTÜRK, Prof.Dr. Servet Erdal ADAL, Prof.Dr. Gülgün ERSOY, Prof.Dr. Abdulkadir ÖMER, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Doç.Dr. Yaşar ÖZDENKAYA, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Doç.Dr. Ozan Emre EYUPOĞLU, Prof.Dr. Fatma TOSUN, Doç.Dr. Seda KARABULUT, Doç.Dr. Indrani KALKAN, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ, Prof.Dr. Murat ELLİ, Dr.Öğr.Üye. Muhammed İkbal ALP
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Beslenme ve Diyetetik alanında araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar.10F
1.1. Araştırma hipotezi oluşturur.10F
1.2. Araştırma planlama ilkelerini oluşturur.10F
1.3. Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar.10F
2. Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular.10F
2.1. Beslenme ve Diyetetik alanında hipotezine ilişkin güncel literatür tarar.10F
2.2. Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir.10F
2.3. Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tartışabilir.10F
3. Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar.10F
3.1. Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler.10F
3.2. Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır.10F
3.3. Beslenme ve Diyetetik alanına uygun ve anlaşılır bir şekilde araştırmasını raporlar.10F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel her türlü kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1416224
Rehberli Problem Çözme14901260
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)1484
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1484/30)49
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZBESD3230840Bahar Dönemi0+0-120
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal Zekiye ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Rabia İclal ÖZTÜRK, Prof.Dr. Servet Erdal ADAL, Prof.Dr. Gülgün ERSOY, Prof.Dr. Abdulkadir ÖMER, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Doç.Dr. Yaşar ÖZDENKAYA, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Doç.Dr. Ozan Emre EYUPOĞLU, Prof.Dr. Fatma TOSUN, Doç.Dr. Seda KARABULUT, Doç.Dr. Indrani KALKAN, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ, Prof.Dr. Murat ELLİ, Dr.Öğr.Üye. Muhammed İkbal ALP
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Beslenme ve Diyetetik alanında araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar.10F
1.1. Araştırma hipotezi oluşturur.10F
1.2. Araştırma planlama ilkelerini oluşturur.10F
1.3. Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar.10F
2. Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular.10F
2.1. Beslenme ve Diyetetik alanında hipotezine ilişkin güncel literatür tarar.10F
2.2. Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir.10F
2.3. Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tartışabilir.10F
3. Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar.10F
3.1. Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler.10F
3.2. Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır.10F
3.3. Beslenme ve Diyetetik alanına uygun ve anlaşılır bir şekilde araştırmasını raporlar.10F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Haftalık tez görüşmeleri ve seminerlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel her türlü kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:01Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:01