Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nihal Zekiye ERDEM, Prof.Dr. Servet Erdal ADAL, Prof.Dr. Gülgün ERSOY, Prof.Dr. Abdulkadir ÖMER, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Doç.Dr. Yaşar ÖZDENKAYA, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Doç.Dr. Ozan Emre EYUPOĞLU, Prof.Dr. Fatma TOSUN, Doç.Dr. Seda KARABULUT, Doç.Dr. Indrani KALKAN, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ, Prof.Dr. Murat ELLİ, Dr.Öğr.Üye. Muhammed İkbal ALP |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Beslenme ve Diyetetik alanında araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar. | 10 | F |
1.1. Araştırma hipotezi oluşturur. | 10 | F |
1.2. Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. | 10 | F |
1.3. Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar. | 10 | F |
2. Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | 10 | F |
2.1. Beslenme ve Diyetetik alanında hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. | 10 | F |
2.2. Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir. | 10 | F |
2.3. Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tartışabilir. | 10 | F |
3. Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. | 10 | F |
3.1. Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler. | 10 | F |
3.2. Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır. | 10 | F |
3.3. Beslenme ve Diyetetik alanına uygun ve anlaşılır bir şekilde araştırmasını raporlar. | 10 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel her türlü kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 16 | 224 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 90 | 1260 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1484 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1484/30) | 49 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nihal Zekiye ERDEM, Prof.Dr. Servet Erdal ADAL, Prof.Dr. Gülgün ERSOY, Prof.Dr. Abdulkadir ÖMER, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Doç.Dr. Yaşar ÖZDENKAYA, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Doç.Dr. Ozan Emre EYUPOĞLU, Prof.Dr. Fatma TOSUN, Doç.Dr. Seda KARABULUT, Doç.Dr. Indrani KALKAN, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ, Prof.Dr. Murat ELLİ, Dr.Öğr.Üye. Muhammed İkbal ALP |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Beslenme ve Diyetetik alanında araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar. | 10 | F |
1.1. Araştırma hipotezi oluşturur. | 10 | F |
1.2. Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. | 10 | F |
1.3. Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar. | 10 | F |
2. Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | 10 | F |
2.1. Beslenme ve Diyetetik alanında hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. | 10 | F |
2.2. Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir. | 10 | F |
2.3. Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tartışabilir. | 10 | F |
3. Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. | 10 | F |
3.1. Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler. | 10 | F |
3.2. Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır. | 10 | F |
3.3. Beslenme ve Diyetetik alanına uygun ve anlaşılır bir şekilde araştırmasını raporlar. | 10 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel her türlü kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |