Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | 0+0 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Beslenme ve Diyetetik ile ilintili güncel konularda yapılmış araştırmaların, seminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konuda literatür taranarak incelenmesi ve sunulmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Veri toplama,Veri toplama,Veri analizi,Veri analizi,Rapor hazırlama,Rapor hazırlama,Danışman huzurunda seminerin sunulması,Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel bir çalışma tasarlayabilecektir. | 1 | D |
1.1. Araştırma planı hazırlar. | 1 | D |
1.2. Literatür taraması gerçekleştirir. | 1 | D |
1.3. Analiz sonuçlarını yorumlar. | 1 | D |
2. Bilimsel makaleleri yorumlayabilecektir. | 1 | D |
2.1. Araştırma amacını açıklar. | 1 | D |
2.2. Araştırma metodunu tartışır. | 1 | D |
2.3. Elde edilen sonuçları değerlendirir. | 1 | D |
3. Makale sunumu planlayabilecektir. | 1 | D |
3.1. Sunu taslağını tasarlar. | 1 | D |
3.2. Makaleyi özetler. | 1 | D |
3.3. Konuya ilişkin literatürleri derler. | 1 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım |
Ölçme Yöntemleri: | D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Literatür araştırması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Literatür araştırması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Literatür araştırması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Literatür araştırması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Literatür araştırması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Veri toplama | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Veri toplama | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Veri analizi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Veri analizi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Rapor hazırlama | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Rapor hazırlama | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Danışman huzurunda seminerin sunulması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Dinleyicilere seminerin sunulması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları |
Beslenme bilimleri ve diyetetik ile ilgili her türlü kaynak. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |