Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ BESİN MİKROBİYOLOJİSİ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gıda kalitesi ve güvenliğinde rol oynayan mikroorganizmaların özellikleri, etki mekanizmaları ve analiz yöntemlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gıdaların florasındaki mikroorganizmalar,Gıda kaynaklı bakteriler ve özellikleri,Gıda kaynaklı küfler ve özellikleri,Gıda kaynaklı mayalar ve özellikleri,Gıdalardaki mikroorganizmaları etkileyen iç ve dış faktörler,Et ve ürünleri mikrobiyolojisi,Süt ve ürünleri mikrobiyolojisi,Meyve ve sebze mikrobiyolojisi,Çeşitli gıdaların mikrobiyolojsi,Fermente gıdalar mikrobiyolojisi,Gıda kaynaklı bakteriyel hastalıklar,Gıda kaynaklı bakteriyel olmayan hastalıklar,Gıdaların mikrobiyolojik analizi I,Gıdaların mikrobiyolojik analizi II; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Gıda-mikroorganizma ilişkisini yorumlar | 1, 2, 3 | A, B, C |
8.Gıdaların bozulmasını önleme yollarını değerlendirir. | 1, 2, 3 | A, B, C |
9.Gıdalarda bulunabilecek patojen mikroorganizmaları, etki şekilleri ve analiz yöntemlerini değerlendirir. | 1, 2, 3 | A, B, C |
1. Gıda hammaddeleri ve gıdaların doğal mikroflorası arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecektir. | 1, 2, 3 | A, B, C |
3. Mikroorganizmaların gıdalara bulaşma yollarını açıklar. | 1, 2, 3 | A, B, C |
4. Mikroorganizmaların gıdalarda gelişimini etkileyen faktörleri tartışır. | 1, 2, 3 | A, B, C |
5. Gıdalarda bozulma yapan mikrobiyel etmenleri tartışabilecektir. | 1, 2, 3 | A, B, C |
6. Gıdaların mikrobiyal bozulmasının mekanizmasını yorumlar. | 1, 2, 3 | A, B, C |
7. Gıdalarda bozulma yapıcı mikroorganizmaların analiz yöntemlerini uygular. | 1, 2, 3 | A, B, C |
10. Gıda kaynaklı patojen mikroorganizmaları ve etki mekanizmalarını açıklar. | 1, 2, 3 | A, B, C |
11. Patojen mikroorganizmaların gıdalarda analiz yöntemlerini uygular. | 1, 2, 3 | A, B, C |
12. Gıda güvenliği yönünden alınacak önlemleri tartışır. | 1, 2, 3 | A, B, C |
13. Gıda endüstrisinde fonksiyonel mikroorganizmaların kullanımını değerlendirebilecektir. | 1, 2, 3 | A, B, C |
14. Gıdaların florasındaki fonksiyonel mikroorganizmaları ve etki mekanizmalarını açıklar. | 1, 2, 3 | A, B, C |
16. Gıdaların florasındaki fonksiyonel mikroorganizmaların elde edilmesi ve endüstride kullanım potansiyelini değerlendirir. | 1, 2, 3 | A, B, C |
17. Fonksiyonel mikroorganizmaları gıda güvenliği yönüyle değerlendirir. | 1, 2, 3 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Gıdaların florasındaki mikroorganizmalar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Gıda kaynaklı bakteriler ve özellikleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Gıda kaynaklı küfler ve özellikleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Gıda kaynaklı mayalar ve özellikleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Gıdalardaki mikroorganizmaları etkileyen iç ve dış faktörler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Et ve ürünleri mikrobiyolojisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Süt ve ürünleri mikrobiyolojisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Meyve ve sebze mikrobiyolojisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Çeşitli gıdaların mikrobiyolojsi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Fermente gıdalar mikrobiyolojisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Gıda kaynaklı bakteriyel hastalıklar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Gıda kaynaklı bakteriyel olmayan hastalıklar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Gıdaların mikrobiyolojik analizi I | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Gıdaların mikrobiyolojik analizi II | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notları |
1. Ünlütürk, A., Turantaş, F. Gıda Mikrobiyolojisi. Mengi Tan Basımevi, İzmir, 1999. 2. Uğur,M, Nazlı,B., Bostan,K. Gıda Hijyeni. Teknik yayınları, 2001 3. Erol,İ. Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi. Pozitif Matbaacılık, 2007 4. Pichhardt,K. Gıda Mikrobiyolojisi. Literatür Yayıncılık, 2007 (Çeviri) 5. Adams,M.R., Moss,M.O. Food Microbiology. RSC, 2005 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |