Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ BESLENMEDE MİNERALLER2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Indrani KALKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMinerallerin biyolojik gereksinimlerinin temelleri ve gereksinimleri karşılayacak besin kaynaklarının anlaşılması, metabolik süreçler çerçevesinde minerallerin yararlı ve zararlı etkilerinin açıklanması, minerallerle ilgili güncel bilgilerin sunulması ve tartışılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Minerallerin beslenmedeki yerleri,Minerallerin sınıflandırılması; makro ve mikro mineraller,Minerallerin metabolik işlevleri,Hücre sıvılarında mineraller,Vücudun yapısal bileşenlerinde yer alan mineraller,Metallo enzimlerin yapıları ve işlevleri,Hastalıklardan korunmada ve optimal sağlığın sürdürülmesinde minerallerin işlevleri,Minerallerin sağlık ve hastalık durumlarındaki biyoyararlanımları,Beslenmede mineral gereksinimi,Besinlerde bulunan mineraller, mineral içeren besin destekleri,Literatür değerlendirme ve tartışma,Literatür değerlendirme ve tartışma,Literatür değerlendirme ve tartışma,Literatür değerlendirme ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Minerallerin sağlık üzerindeki etkilerini tartışabilecektir1, 11C
1.1. Mineralleri tanımlar1, 11C
1.2. Mineralleri sınıflandırır1, 11C
1.3. Mineralleri sağlık ile ilişkilendirir1, 11C
2. Mineral durumunu etkileyebilecek etmenleri tartışıp değerlendirebilecektir1, 11C
2.1. Emilim ve biyoyararlanım ilişkisini dikkate alır1, 11C
2.2. Minerallerin fizyolojik önemini bilir1, 11C
2.3. Mineral durumunu etkileyen etmenleri açıklar1, 11C
3. Fazla ve yetersiz alımın yaratabileceği sonuçları değerlendirebilecektir1, 11C
3.1. Minerallerin metabolik işlevlerini ayırt edebilir1, 11C
3.2. Fazla alınması durumunda oluşabilecek sorunları açıklayabilir1, 11C
3.3. Minerallerin yetersizliği durumunda ortaya çıkabilecek sorunları açıklayabilir1, 11C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 11: Seminer
Ölçme Yöntemleri:C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Minerallerin beslenmedeki yerleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Minerallerin sınıflandırılması; makro ve mikro minerallerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Minerallerin metabolik işlevleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Hücre sıvılarında minerallerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Vücudun yapısal bileşenlerinde yer alan minerallerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Metallo enzimlerin yapıları ve işlevleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Hastalıklardan korunmada ve optimal sağlığın sürdürülmesinde minerallerin işlevleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Minerallerin sağlık ve hastalık durumlarındaki biyoyararlanımlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Beslenmede mineral gereksinimiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Besinlerde bulunan mineraller, mineral içeren besin destekleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Literatür değerlendirme ve tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Literatür değerlendirme ve tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Literatür değerlendirme ve tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Literatür değerlendirme ve tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders notları, makaleler
1. Biochemical and Physiological Aspects of Human Nutrition, 3rd edition (ISBN: 9781455746293); WB Saunders, 2013. 2. Krause's Food and The Nutrition Care Process, 14th edition (ISBN-13: 978-1437722338); Elsewier, 2017.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
0
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
0
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
0
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
0
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
0
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
0
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
0
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
0
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
0
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu