Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGZERSİZ VE BESLENME | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencinin, fiziksel aktivite ve egzersiz tanımlarını ve düzenli egzersizin yararlarını kavraması, egzersizin çeşitleri, egzersizin bileşenleri, egzersiz önerilerini, egzersizin obezite ve diğer kronik hastalıkların önlenme ve tedavisindeki rolünü öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fiziksel Aktivitenin Tanımı,Ülkemiz ve diğer ülkelerde fiziksel aktiviteyi artırma ile ilgili müdahale çalışmaları ,Düzenli Egzersizin Yararları,Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi,Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi İle İlgili Video Sunumu ,Fiziksel Uygunluk Tanımı ve Beslenme İlişkisi,Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberinin Sunumu,Diğer Ülke Rehberlerinin Tanıtımı,Egzersiz Çeşitleri ve Bileşenleri,Kronik Hastalıkların Önlenme ve Tedavisinde Egzersizin Rolü,Alternatif Tıp Seçeneği Olarak Egzersiz ve Beslenme,Çocuklarda Sağlığın Geliştirilmesinde Egzersizin Rolü,Yaşlanma Sürecinde Egzersizin Önemi,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fiziksel aktivite ile ilgili tanımları öğrenir. | 1, 11, 2, 3 | A, B, C |
2. Egzersiz sağlık ve beslenme ilişkisini kavrar. | 1, 11, 2, 3 | A, B, C |
3. Egzersizin obezite ve diğer kronik hastalıkların önlenme ve tedavisindeki önemini öğrenir. | 1, 11, 2, 3 | A, B, C |
4. Türkiye Fiziksel Aktivite rehberindeki egzersiz önerilerini öğrenir. | 1, 11, 2, 3 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fiziksel Aktivitenin Tanımı | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Ülkemiz ve diğer ülkelerde fiziksel aktiviteyi artırma ile ilgili müdahale çalışmaları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Düzenli Egzersizin Yararları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi İle İlgili Video Sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Fiziksel Uygunluk Tanımı ve Beslenme İlişkisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberinin Sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Diğer Ülke Rehberlerinin Tanıtımı | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Egzersiz Çeşitleri ve Bileşenleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Kronik Hastalıkların Önlenme ve Tedavisinde Egzersizin Rolü | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Alternatif Tıp Seçeneği Olarak Egzersiz ve Beslenme | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Çocuklarda Sağlığın Geliştirilmesinde Egzersizin Rolü | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Yaşlanma Sürecinde Egzersizin Önemi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Sunumlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notları |
1. Nancy Clark, Sports Nuyrition Guidebook, Human Kinetics,1997. 2. Louise Burke, Practical Sports Nutrition, Human Kinetics, ISBN-10:0-7360-4695-4, 2007. 3. Dan Benardot, Advanced Sports Nutrition, Human Kinetics, ISBN-10: 0-7360-5941-5, 2006. 4. Asker Jeukendrup, Michael Gleeson, Sports nutrition, Human Kinetics, ISBN-10:0-7360-7692-9, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |