Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ BESİN KİMYASI VE TEKNOLOJİSİ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere besinlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri ve fonksiyonlarını anlamalarını sağlayacak bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Besin kalitesi ve analizler,Kalite faktörleri ve standartları,Besin kalite ve karakteristiklerini ölçmede kullanılan yöntemler -I,Besin kalite ve karakteristiklerini ölçmede kullanılan yöntemler -II,Besinlerin görünüş özellikleri, sınıflandırılması, etkileyen etmenler - I,Besinlerin görünüş özellikleri, sınıflandırılması, etkileyen etmenler-II,Besinlerde dokunsal özellikler-I,Besinlerde dokunsal özellikler-II,Duyusal değerlendirmeler,Duyusal değerlendirmeler,Kalite değerlendirilmesinde kullanılan skalalar,İlgili bir uygulamayı interaktif olarak tartışma,İlgili bir uygulamayı interaktif olarak tartışma,Genel değerlendirme/tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Besinlerin yapısını, depolama, üretim, pişirme ve hazırlama süreçlerinde yapılarındaki değişimleri ve besin analiz yöntemlerini beslenme ile ilişkilendirebilecektir. | 1, 16, 2, 3 | A, B, C, D |
1.1. Konuya ait temel bilgileri, kitap ve uygulama araç gereçlerini kullanarak değerlendirir. | 1, 16, 2, 3 | A, B, C, D |
1.2. Besin kaynaklarını kimyasal açıdan tanımlayarak analiz yöntemlerini açıklar. | 1, 16, 2, 3 | A, B, C, D |
1.3. Besin kimyası ve besin analizleri ile ilgili bilimsel dergilerde yer alan güncel bilgileri tartışır. | 1, 16, 2, 3 | A, B, C, D |
2. Üretimden tüketime besinlerde kimyasal değişimleri ve bu değişimlerin besin değerlerine etkilerini yorumlayabilecektir. | 1, 16, 2, 3 | A, B, C, D |
2.1. Konu ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. | 1, 16, 2, 3 | A, B, C, D |
2.2. Besin kimyasını verilere dayalı olarak çözümler. | 1, 16, 2, 3 | A, B, C, D |
2.3. Besinlerin kimyasal yapı ve değişimlerine dayalı beslenme sorunlarını çözümler. | 1, 16, 2, 3 | A, B, C, D |
3. Besin kimyası dersinde edindiği bilgiler ile besinler ve insan sağlığı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecektir. | 1, 16, 2, 3 | A, B, C, D |
3.1. Besin kimyası ve beslenme arasındaki ilişkiye dayalı, toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri değerlendirir. | 1, 16, 2, 3 | A, B, C, D |
3.2. Besin kimyası ve besin analizleri alanında beslenme sorunları ve çözümlerini yazılı ve sözlü aktarır. | 1, 16, 2, 3 | |
3.3. Konu ile ilgili sorunları tespit etme ve çözüm önerilerini geliştirme süreçlerini düzenler. | 1, 16, 2, 3 | A, B, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Besin kalitesi ve analizler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Kalite faktörleri ve standartları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Besin kalite ve karakteristiklerini ölçmede kullanılan yöntemler -I | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Besin kalite ve karakteristiklerini ölçmede kullanılan yöntemler -II | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Besinlerin görünüş özellikleri, sınıflandırılması, etkileyen etmenler - I | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Besinlerin görünüş özellikleri, sınıflandırılması, etkileyen etmenler-II | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Besinlerde dokunsal özellikler-I | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Besinlerde dokunsal özellikler-II | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Duyusal değerlendirmeler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Duyusal değerlendirmeler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Kalite değerlendirilmesinde kullanılan skalalar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İlgili bir uygulamayı interaktif olarak tartışma | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İlgili bir uygulamayı interaktif olarak tartışma | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme/tartışma | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notları |
1. Gıda Kimyası, Arsan Bilişli, 2012 ISBN: 0310181996. 2. Gıda Kimyası, Mehmet Demirci, Şubat 2012 6. Baskı ISBN: 975-97146-2-0. 3. Gıda Kimyası, İlbilge Saldamlı, Ankara 2004 ISBN: ISBN 9789756331163. 4. Çeşitli bilimsel dergilerden elde edilen makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |