Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BESİN DESTEKLERİ VE TOPLUM SAĞLIĞI | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Besin desteği, türleri, tebliğler doğultusunda özellikleri, kullanım alanları, beslenme sorunlarının önlenmesindeki yeri ile ilintili konuların irdelenmesi ve tartışılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Besin Desteği Çeşitleri,Besin Destekleri Mevzuatları,Vitamin ve mineral destekleri-1,Vitamin ve mineral destekleri-2,Bitkisel destekler,Besin destekleri ve ilaç etkileşimi,Besin destekleri ve besin ögesi etkileşimi,Besin zenginleştirme politikaları,Besin zenginleştirme politikaları,Öğrenci seminer sunumları,Öğrenci seminer sunumları,Öğrenci seminer sunumları,Öğrenci seminer sunumları,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Besin desteklerinin beslenme yetersizlikleri ve kronik hastalıkların önlenmesindeki yerini ülke politikaları ve yayınlar ile irdeler. | 1, 2, 3 | A |
1. Fitokimyasal besin desteklerini tanımlayabilecektir. | 1, 2, 3 | A |
1.1 Fitokimyasal besin desteklerinin sınıflandırılmasını yapar. | 1, 2, 3 | A |
1.2 Fitokimyasal besin desteklerinin insan sağlığı üzerindeki etkilerini ayırt eder. | 1, 2, 3 | A |
1.3. Fitokimyasal besin desteklerinin kullanım alanlarını eleştirir. | 1, 2, 3 | A, C |
2. Besin desteği türleri ile tebliğler doğrultusunda özelliklerini sınıflandırabilecektir. | 1, 2, 3 | A |
2.1. Vitamin ve minerallerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini ve eksikliklerinde görülen hastalıkları çözümler. | 1, 2, 3 | A |
2.2. Besin desteği türleri hakkındaki yasal düzenlemeleri değerlendirir. | 1, 2, 3 | A |
2.3. Vitaminlerin günlük tavsiye edilen dozlarını, aşırı alınma halinde (varsa) neden oldukları yan etkileri hakkında tahminde bulunur. | 1, 2, 3 | A |
3.1. Besin desteklerinin tanımını ve kaynaklarını ayırt eder. | 1, 2, 3 | A |
3.2. Besin desteklerinin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 1, 2, 3 | A |
3.3. Besin desteklerinin etki mekanizmasını ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini sorgular. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Besin Desteği Çeşitleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Besin Destekleri Mevzuatları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Vitamin ve mineral destekleri-1 | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Vitamin ve mineral destekleri-2 | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Bitkisel destekler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Besin destekleri ve ilaç etkileşimi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Besin destekleri ve besin ögesi etkileşimi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Besin zenginleştirme politikaları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Besin zenginleştirme politikaları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Öğrenci seminer sunumları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Öğrenci seminer sunumları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Öğrenci seminer sunumları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Öğrenci seminer sunumları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Final Sınavı | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları |
1. Geoffrey P. Webb, Dietary Supplements&Fuctional Foods, Blackwell Publishing, 2006. 2. Kelly A. Meckling, Nutrient-Drug Interactions, Taylor&Francis Publishing,2007. 3. Pamela Mason, Dietary Supplements, Pharmaceutical Press, 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |