Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BESLENME VE DAVRANIŞ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Rabia İclal ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Rabia İclal ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere davranış ve beslenme davranışını öğretmek, beslenme davranışının farklı durum ve şartlardan nasıl etkilendiğini ve beslenmenin davranışı nasıl etkilediğini anlatmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Davranışın tanımı. Beslenme ve davranış,Bebeklik çağında beslenme davranışının gelişimi,Besin ögelerinin davranış üzerine etkileri-1,Besin ögelerinin davranış üzerine etkileri-2,Sofra şekeri, kafein ve alkolün davranışa etkisi,Demografik özelliklerin beslenme davranışına etkisi-1,Demografik özelliklerin beslenme davranışına etkisi-2,Demografik özelliklerin beslenme davranışına etkisi-3,Demografik özelliklerin beslenme davranışına etkisi,İklimler ve beslenme davranışı,Savaş, afetler ve beslenme davranışı,Renkler ve beslenme davranışı,Reklam ve tüketici davranışları,Kilo kontrolünde beslenme davranışları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Beslenme ile davranış arasındaki ilişkiyi irdeleyecektir. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
1.1. Beslenme davranışının bebeklikte nasıl geliştiğini anlatır. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
1.2. Makro besin ögelerinin davranışa etkilerini tartışır. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
1.3. Vitamin ve minerallerin davranışı nasıl etkilediğini anlatır. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
1.4. Fitokimyasal ve besin takviyelerinin davranışla ilişkisinin olup olmadığını tartışır. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
1.5. Sofra şekeri, kafein ve alkolün beslenme davranışına etkilerini irdeler. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
2. Psiko-sosyal çevrenin beslenme davranışına etkilerini anlatacaktır. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
2.1. Demografik özelliklerin beslenme davranışına etkilerini açıklar. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
2.2. İklimlerin beslenme davranışını nasıl etkilediğini tartışır. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
2.3. Savaş ve afetlerin beslenme davranışına etkilerini değerlendirir. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
2.4. Renkler ve reklamların tüketicileri nasıl etkilediğini analiz eder. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
3. Kilo kontrolü ile beslenme davranışı arasındaki ilişkiyi anlatacaktır. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
3.1. Zayıflama sırasında yeme davranışındaki değişiklikleri sıralar. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
3.2. Kilo alma sırasında yeme davranışındaki değişiklikleri tartışır. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
3.3. Kilo koruma sırasında yeme davranışındaki değişiklikleri değerlendirir. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Davranışın tanımı. Beslenme ve davranış | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Bebeklik çağında beslenme davranışının gelişimi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Besin ögelerinin davranış üzerine etkileri-1 | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Besin ögelerinin davranış üzerine etkileri-2 | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Sofra şekeri, kafein ve alkolün davranışa etkisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Demografik özelliklerin beslenme davranışına etkisi-1 | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Demografik özelliklerin beslenme davranışına etkisi-2 | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Demografik özelliklerin beslenme davranışına etkisi-3 | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Demografik özelliklerin beslenme davranışına etkisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İklimler ve beslenme davranışı | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Savaş, afetler ve beslenme davranışı | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Renkler ve beslenme davranışı | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Reklam ve tüketici davranışları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Kilo kontrolünde beslenme davranışları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Makale ve kitap bölümleri |
1. Nutrition and Behavior A Multidisiplinary Approach John Worobey, Beverly J. Tepper and Robin Kanarek CABI Publishing 2006. 2. Pubmed, science direct gibi veri tabanlarından güncel makaleler. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |