Dr.Öğr.Üye. Tuba DEVELİ, Dr.Öğr.Üye. Gamze ŞENOL KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Abdullah ÖZEL, Öğr.Gör.Dr. Mustafa TEMİZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Çene yüz cerrahisi doktora dersinin amacı öğrencilere çene, yüz, kafa ve boyun bölgesindeki cerrahi konuları anlamalarını, teşhis etmelerini ve tedavilerini öğrenmelerini sağlamaktır. Bu ders öğrencilere çene yüz anatomisi, cerrahi teknikler, travma yönetimi, doğuştan gelen anamoliler, tümör cerrahisi, çene eklem bozuklukları ve estetik cerrahi gibi konularda bilgi ve beceri kazandırmayı hedefler. Ayrıca multidisipliner bir yaklaşım benimseyerek, diş hekimliği ve tıp alanları arasında entegrasyonu teşvik eder.
Dersin İçeriği
Bu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
Kaynak
Miloro M. 'Peterson'un Ağız ve Çene Yüz Cerrahisi Prensipleri', Springer, 2022
Andersson
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çene cerrahisine ilişkin temel ve ileri cerrahi tekniklere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literatüre hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir.
2
Çene cerrahisinin temel ve ileri cerrahi tekniklerini uygulayabilir, ve ilgili temel araştırmaları yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
3
Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir ve bilimsel araştırma tasarlayabilir, yürütebilir. Çene cerrahisi operasyonlarını planlayabilir ve uygulayabilir.
4
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
5
Bilimsel ve klinik çalışmalarda iletişim kurar ve yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
6
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
7
Hem klinik hem temel araştırmalara önem vererek çene cerrahisi araştırmalarının esas hedefi olan klinik uygulama ve faydayı hedefleme ilkesine uygun davranır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÇENE-YÜZ CERRAHİSİ
-
Güz Dönemi
2+16
10
17
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Tuba DEVELİ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Tuba DEVELİ, Dr.Öğr.Üye. Gamze ŞENOL KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Abdullah ÖZEL, Öğr.Gör.Dr. Mustafa TEMİZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Çene yüz cerrahisi doktora dersinin amacı öğrencilere çene, yüz, kafa ve boyun bölgesindeki cerrahi konuları anlamalarını, teşhis etmelerini ve tedavilerini öğrenmelerini sağlamaktır. Bu ders öğrencilere çene yüz anatomisi, cerrahi teknikler, travma yönetimi, doğuştan gelen anamoliler, tümör cerrahisi, çene eklem bozuklukları ve estetik cerrahi gibi konularda bilgi ve beceri kazandırmayı hedefler. Ayrıca multidisipliner bir yaklaşım benimseyerek, diş hekimliği ve tıp alanları arasında entegrasyonu teşvik eder.
Dersin İçeriği
Bu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
Kaynak
Miloro M. 'Peterson'un Ağız ve Çene Yüz Cerrahisi Prensipleri', Springer, 2022
Andersson
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çene cerrahisine ilişkin temel ve ileri cerrahi tekniklere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literatüre hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir.
2
Çene cerrahisinin temel ve ileri cerrahi tekniklerini uygulayabilir, ve ilgili temel araştırmaları yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
3
Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir ve bilimsel araştırma tasarlayabilir, yürütebilir. Çene cerrahisi operasyonlarını planlayabilir ve uygulayabilir.
4
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
5
Bilimsel ve klinik çalışmalarda iletişim kurar ve yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
6
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
7
Hem klinik hem temel araştırmalara önem vererek çene cerrahisi araştırmalarının esas hedefi olan klinik uygulama ve faydayı hedefleme ilkesine uygun davranır.