Prof.Dr. Hasan ŞENER, Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders sağlıkla ilgili yerleşme, bina, iç mekan ve donatı ölçeğinde kavramsal ve kuramsal yaklaşımın oluşturulmasını, programlama çalışmalarının disiplinlerarası bir süreçle kesinleştirilmesini, yer ve bağlam analizlerinin yapılmasını amaçlamaktadır. Dünya ve yerel örnekler üzerinden tipolojik farklılaşmaların okunması, farklı disiplinlerden gelen verilerin sentezinin yapılması, farklı disiplinler bağlamında projenin geliştirilmesi ve raporlanarak görsel veya yazılı sunumunun yapılması bu amaç doğrultusunda benimsenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; "Geleceğin Hastanesi" proje konusu ve kavramsal sunum, Geleceğin Hastenesi İhale dosyası içerik sunumu., Proje alanları seçkisi ve hastane ihtiyaç programı sunumu Hastane projesi uygulama alan seçimi,Geleceğin hastanesi araştırma çalışması, proje yaklaşım konseptinin oturtulması. Uygulama alanı sunumu.,Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları.,Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları., Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları., Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları.,Geleceğin hastanesi projelendirme ,Geleceğin hastanesi projelendirme ,Geleceğin hastanesi projelendirme ,Geleceğin hastanesi projelendirme ,Geleceğin hastanesi projelendirme ,Geleceğin hastanesi projelendirme ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Bir genel hastanenin tasarım unsurlarını belirleyen ihtiyaç haritasını tanımlar.
12, 2, 9
E, F
2. Bir genel hastanenin ihtiyaç programını tanıyarak, tasarım konseptine aktarır.
12, 19, 9
E, F
3. Sağlık yapılarına yönelik tasarım konsepti geliştirir ve uygular.
10, 12, 19, 2, 9
E, F
4. Bir genel hastanenin farklı birimlerine ait sirkülasyon şemalarını çizer.
2, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
"Geleceğin Hastanesi" proje konusu ve kavramsal sunum, Geleceğin Hastenesi İhale dosyası içerik sunumu.
2
Proje alanları seçkisi ve hastane ihtiyaç programı sunumu Hastane projesi uygulama alan seçimi
3
Geleceğin hastanesi araştırma çalışması, proje yaklaşım konseptinin oturtulması. Uygulama alanı sunumu.
4
Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları.
5
Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları.
6
Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları.
7
Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları.
8
Geleceğin hastanesi projelendirme
9
Geleceğin hastanesi projelendirme
10
Geleceğin hastanesi projelendirme
11
Geleceğin hastanesi projelendirme
12
Geleceğin hastanesi projelendirme
13
Geleceğin hastanesi projelendirme
14
Genel Değerlendirme
Kaynak
This is Service Design Thinking: Basics, Toools, Cases, 2010, Stickdorn, M. & Schneider, J. eds. BIS Publishers.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
X
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
8
112
Rehberli Problem Çözme
11
5
55
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
10
4
40
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
3
3
Proje Sunumu / Seminer
6
1
6
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
45
45
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
286
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(286/30)
10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YAPILI ÇEVRE VE SAĞLIK PROJESİ I
-
Güz Dönemi
2+6
5
10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Hasan ŞENER
Dersi Verenler
Prof.Dr. Hasan ŞENER, Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders sağlıkla ilgili yerleşme, bina, iç mekan ve donatı ölçeğinde kavramsal ve kuramsal yaklaşımın oluşturulmasını, programlama çalışmalarının disiplinlerarası bir süreçle kesinleştirilmesini, yer ve bağlam analizlerinin yapılmasını amaçlamaktadır. Dünya ve yerel örnekler üzerinden tipolojik farklılaşmaların okunması, farklı disiplinlerden gelen verilerin sentezinin yapılması, farklı disiplinler bağlamında projenin geliştirilmesi ve raporlanarak görsel veya yazılı sunumunun yapılması bu amaç doğrultusunda benimsenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; "Geleceğin Hastanesi" proje konusu ve kavramsal sunum, Geleceğin Hastenesi İhale dosyası içerik sunumu., Proje alanları seçkisi ve hastane ihtiyaç programı sunumu Hastane projesi uygulama alan seçimi,Geleceğin hastanesi araştırma çalışması, proje yaklaşım konseptinin oturtulması. Uygulama alanı sunumu.,Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları.,Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları., Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları., Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları.,Geleceğin hastanesi projelendirme ,Geleceğin hastanesi projelendirme ,Geleceğin hastanesi projelendirme ,Geleceğin hastanesi projelendirme ,Geleceğin hastanesi projelendirme ,Geleceğin hastanesi projelendirme ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Bir genel hastanenin tasarım unsurlarını belirleyen ihtiyaç haritasını tanımlar.
12, 2, 9
E, F
2. Bir genel hastanenin ihtiyaç programını tanıyarak, tasarım konseptine aktarır.
12, 19, 9
E, F
3. Sağlık yapılarına yönelik tasarım konsepti geliştirir ve uygular.
10, 12, 19, 2, 9
E, F
4. Bir genel hastanenin farklı birimlerine ait sirkülasyon şemalarını çizer.
2, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
"Geleceğin Hastanesi" proje konusu ve kavramsal sunum, Geleceğin Hastenesi İhale dosyası içerik sunumu.
2
Proje alanları seçkisi ve hastane ihtiyaç programı sunumu Hastane projesi uygulama alan seçimi
3
Geleceğin hastanesi araştırma çalışması, proje yaklaşım konseptinin oturtulması. Uygulama alanı sunumu.
4
Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları.
5
Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları.
6
Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları.
7
Tasarım konsepti araştırma ve çizim çalışması Şartname, metraj-keşif, maliyet çalışmaları.
8
Geleceğin hastanesi projelendirme
9
Geleceğin hastanesi projelendirme
10
Geleceğin hastanesi projelendirme
11
Geleceğin hastanesi projelendirme
12
Geleceğin hastanesi projelendirme
13
Geleceğin hastanesi projelendirme
14
Genel Değerlendirme
Kaynak
This is Service Design Thinking: Basics, Toools, Cases, 2010, Stickdorn, M. & Schneider, J. eds. BIS Publishers.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
X
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.