Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırmaların dizaynı, araştırma verilerinin toplanması, araştırmaya uygun istatistiksel analizlerin yapılması ve elde edilen sonuçların yorumlanması pratiğinin kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma yöntemlerine giriş ,Bilimsel araştırma aşamaları: Kavramsal alt yapıyı oluşturma, Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımını seçme ,Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımının etkililiğini değerlendirme,Bilimsel araştırma aşamaları: Evren ve örneklemi belirleme,Veri kaynaklarını, veri toplama yöntemlerini belirleme,İçsel ve Dışsal Geçerlilik,Bilimsel araştırma aşamaları: Veriyi analize hazırlama ve analiz etme ,Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma raporunu hazırlama,Makale sunumları ,Makale sunumları ,Makale Sunumları,Makale Sunumları,Makale Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklar10, 16A, E
Etik prensipler ışığında bilimsel bir araştırma gerçekleştirir9E
Veri kalitesinin nasıl sağlanacağını planlar. 10, 9E
Hipotez testi için uygun istatistiksel analiz yöntemini uygular.10, 9E
Araştırma bulgularını farklı gruplar açısından tartışır. 10, 16, 9E
Araştırma raporunu hazırlar. 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma yöntemlerine giriş Ders Notları
2Bilimsel araştırma aşamaları: Kavramsal alt yapıyı oluşturmaDers Notları
3 Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımını seçme Ders Notları
4Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımının etkililiğini değerlendirmeDers Notları
5Bilimsel araştırma aşamaları: Evren ve örneklemi belirlemeDers Notları
6Veri kaynaklarını, veri toplama yöntemlerini belirlemeDers Notları
7İçsel ve Dışsal GeçerlilikDers Notları
8Bilimsel araştırma aşamaları: Veriyi analize hazırlama ve analiz etme Ders Notları
9Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma raporunu hazırlamaDers Notları
10Makale sunumları Sunuma hazırlık.
11Makale sunumları Sunuma hazırlık.
12Makale SunumlarıSunuma hazırlık.
13Makale SunumlarıSunuma hazırlık.
14Makale SunumlarıSunuma hazırlık.
Kaynak
Ann Bowling. Research Methods in Health. Open University Press, USA, 2009. •Creswell, J.W. Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Fourth Edition, SAGE, USA, 2014. •Fred N. Kerlinger. Science and the Scientific Research. İçinde: Foundations of Behavioral Research, second edition, New York, 1973. •Julius Sim,Chris Wright. Research in Health Care: Concepts, Designs and Methods. Stanley Thomas Ltd., England, 2000. •Hilla Brink,Christa van der Walt. Fundamentals of Research Methodology for Health-care Professionals. Second Edition, 2006. •Thomas D. Cook and Donald T. Campbell. Quasi-Experimentation Design and Analysis Issues for the Field Settings. Houghton Mifflin Company, USA, 1979. •Osman Hayran. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi71070
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer816128
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırmaların dizaynı, araştırma verilerinin toplanması, araştırmaya uygun istatistiksel analizlerin yapılması ve elde edilen sonuçların yorumlanması pratiğinin kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma yöntemlerine giriş ,Bilimsel araştırma aşamaları: Kavramsal alt yapıyı oluşturma, Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımını seçme ,Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımının etkililiğini değerlendirme,Bilimsel araştırma aşamaları: Evren ve örneklemi belirleme,Veri kaynaklarını, veri toplama yöntemlerini belirleme,İçsel ve Dışsal Geçerlilik,Bilimsel araştırma aşamaları: Veriyi analize hazırlama ve analiz etme ,Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma raporunu hazırlama,Makale sunumları ,Makale sunumları ,Makale Sunumları,Makale Sunumları,Makale Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklar10, 16A, E
Etik prensipler ışığında bilimsel bir araştırma gerçekleştirir9E
Veri kalitesinin nasıl sağlanacağını planlar. 10, 9E
Hipotez testi için uygun istatistiksel analiz yöntemini uygular.10, 9E
Araştırma bulgularını farklı gruplar açısından tartışır. 10, 16, 9E
Araştırma raporunu hazırlar. 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma yöntemlerine giriş Ders Notları
2Bilimsel araştırma aşamaları: Kavramsal alt yapıyı oluşturmaDers Notları
3 Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımını seçme Ders Notları
4Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımının etkililiğini değerlendirmeDers Notları
5Bilimsel araştırma aşamaları: Evren ve örneklemi belirlemeDers Notları
6Veri kaynaklarını, veri toplama yöntemlerini belirlemeDers Notları
7İçsel ve Dışsal GeçerlilikDers Notları
8Bilimsel araştırma aşamaları: Veriyi analize hazırlama ve analiz etme Ders Notları
9Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma raporunu hazırlamaDers Notları
10Makale sunumları Sunuma hazırlık.
11Makale sunumları Sunuma hazırlık.
12Makale SunumlarıSunuma hazırlık.
13Makale SunumlarıSunuma hazırlık.
14Makale SunumlarıSunuma hazırlık.
Kaynak
Ann Bowling. Research Methods in Health. Open University Press, USA, 2009. •Creswell, J.W. Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Fourth Edition, SAGE, USA, 2014. •Fred N. Kerlinger. Science and the Scientific Research. İçinde: Foundations of Behavioral Research, second edition, New York, 1973. •Julius Sim,Chris Wright. Research in Health Care: Concepts, Designs and Methods. Stanley Thomas Ltd., England, 2000. •Hilla Brink,Christa van der Walt. Fundamentals of Research Methodology for Health-care Professionals. Second Edition, 2006. •Thomas D. Cook and Donald T. Campbell. Quasi-Experimentation Design and Analysis Issues for the Field Settings. Houghton Mifflin Company, USA, 1979. •Osman Hayran. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:33Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:34