Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YIĞMA YAPILARCEEY1112436Güz Dönemi3+038
Ders Programı

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYığma yapıların malzeme özellikleri ve yapısal davranışını öğretmek. Bu yapıların tasarım kriterleri ve yönetmeliklerdeki provizyonları hakkında bilgi vermek. Hasar tespitleri ve tarihi yapıların korunmasına yönelik tedbirler hakkında literatürdeki çalışmalar ile modern yöntemleri aktarmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Yığma yapıların tarihsel gelişimi ve yapısal davranışı,Kagir malzeme türleri,Yığma taşıyıcı elemanlar,Yığma kolonlar (ayak, sütun, dikme),Taşıyıcı duvarlar,Hatıllar, pencere ve kapı boşlukları,Temeller,Kemerler,Tavan ve döşemeler,Yığma yapılarda hasar türleri,Güçlendirme ve rehabilitasyon için müdahale yöntemleri,Tarihi yapılara müdahale örnekleri,Bir yığma binanın analiz ve tasarımı I,Bir yığma binanın analiz ve tasarımı II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yığma yapıların taşıyıcı sistemleri ve malzeme özelliklerini tanır.10, 13, 16, 19, 2, 4, 6, 8, 9A, E, F, G
Yığma yapılardaki yapısal hasarları teşhis edebilir ve yorumlar.10, 13, 16, 19, 2, 4, 6, 8, 9A, E, F, G
Yığma yapılara güçlendirme ve rehabilitasyon amaçlı müdahale yöntemlerini uygular.10, 13, 16, 19, 2, 4, 6, 8, 9A, E, F, G
Yönetmeliklerde bulunan yığma yapılar ile ilgili analiz ve tasarım kriterlerini uygular.10, 13, 16, 19, 2, 4, 6, 8, 9A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yığma yapıların tarihsel gelişimi ve yapısal davranışıDers notlarının gözden geçirilmesi
2Kagir malzeme türleriDers notlarının gözden geçirilmesi
3Yığma taşıyıcı elemanlarDers notlarının gözden geçirilmesi
4Yığma kolonlar (ayak, sütun, dikme)Ders notlarının gözden geçirilmesi
5Taşıyıcı duvarlarDers notlarının gözden geçirilmesi
6Hatıllar, pencere ve kapı boşluklarıDers notlarının gözden geçirilmesi
7TemellerDers notlarının gözden geçirilmesi
8KemerlerDers notlarının gözden geçirilmesi
9Tavan ve döşemelerDers notlarının gözden geçirilmesi
10Yığma yapılarda hasar türleriDers notlarının gözden geçirilmesi
11Güçlendirme ve rehabilitasyon için müdahale yöntemleriDers notlarının gözden geçirilmesi
12Tarihi yapılara müdahale örnekleriDers notlarının gözden geçirilmesi
13Bir yığma binanın analiz ve tasarımı IDers notlarının gözden geçirilmesi
14Bir yığma binanın analiz ve tasarımı IIDers notlarının gözden geçirilmesi
Kaynak
Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (DBYBHY, 2018) Tarihi Yapılar için Deprem Risklerinin Yönetimi Klavuzu, İPKB Rabun, J. S., Structural Analysis of Historic Buildings: Restoration, Preservation and Adaptive Reuse Applications for Architects and Engineers. John Wiley and Sons, New York, 2000 Hendry, A.W., Sinha, B.P., Davies, S.R., Design of Masonry Structures, E&FN SPON, London, 1997 Feilden B.M, Conservation of historic Buildings, Butterworth Scientific, London, 1982

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10110
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13030
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YIĞMA YAPILARCEEY1112436Güz Dönemi3+038
Ders Programı

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYığma yapıların malzeme özellikleri ve yapısal davranışını öğretmek. Bu yapıların tasarım kriterleri ve yönetmeliklerdeki provizyonları hakkında bilgi vermek. Hasar tespitleri ve tarihi yapıların korunmasına yönelik tedbirler hakkında literatürdeki çalışmalar ile modern yöntemleri aktarmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Yığma yapıların tarihsel gelişimi ve yapısal davranışı,Kagir malzeme türleri,Yığma taşıyıcı elemanlar,Yığma kolonlar (ayak, sütun, dikme),Taşıyıcı duvarlar,Hatıllar, pencere ve kapı boşlukları,Temeller,Kemerler,Tavan ve döşemeler,Yığma yapılarda hasar türleri,Güçlendirme ve rehabilitasyon için müdahale yöntemleri,Tarihi yapılara müdahale örnekleri,Bir yığma binanın analiz ve tasarımı I,Bir yığma binanın analiz ve tasarımı II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yığma yapıların taşıyıcı sistemleri ve malzeme özelliklerini tanır.10, 13, 16, 19, 2, 4, 6, 8, 9A, E, F, G
Yığma yapılardaki yapısal hasarları teşhis edebilir ve yorumlar.10, 13, 16, 19, 2, 4, 6, 8, 9A, E, F, G
Yığma yapılara güçlendirme ve rehabilitasyon amaçlı müdahale yöntemlerini uygular.10, 13, 16, 19, 2, 4, 6, 8, 9A, E, F, G
Yönetmeliklerde bulunan yığma yapılar ile ilgili analiz ve tasarım kriterlerini uygular.10, 13, 16, 19, 2, 4, 6, 8, 9A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yığma yapıların tarihsel gelişimi ve yapısal davranışıDers notlarının gözden geçirilmesi
2Kagir malzeme türleriDers notlarının gözden geçirilmesi
3Yığma taşıyıcı elemanlarDers notlarının gözden geçirilmesi
4Yığma kolonlar (ayak, sütun, dikme)Ders notlarının gözden geçirilmesi
5Taşıyıcı duvarlarDers notlarının gözden geçirilmesi
6Hatıllar, pencere ve kapı boşluklarıDers notlarının gözden geçirilmesi
7TemellerDers notlarının gözden geçirilmesi
8KemerlerDers notlarının gözden geçirilmesi
9Tavan ve döşemelerDers notlarının gözden geçirilmesi
10Yığma yapılarda hasar türleriDers notlarının gözden geçirilmesi
11Güçlendirme ve rehabilitasyon için müdahale yöntemleriDers notlarının gözden geçirilmesi
12Tarihi yapılara müdahale örnekleriDers notlarının gözden geçirilmesi
13Bir yığma binanın analiz ve tasarımı IDers notlarının gözden geçirilmesi
14Bir yığma binanın analiz ve tasarımı IIDers notlarının gözden geçirilmesi
Kaynak
Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (DBYBHY, 2018) Tarihi Yapılar için Deprem Risklerinin Yönetimi Klavuzu, İPKB Rabun, J. S., Structural Analysis of Historic Buildings: Restoration, Preservation and Adaptive Reuse Applications for Architects and Engineers. John Wiley and Sons, New York, 2000 Hendry, A.W., Sinha, B.P., Davies, S.R., Design of Masonry Structures, E&FN SPON, London, 1997 Feilden B.M, Conservation of historic Buildings, Butterworth Scientific, London, 1982

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:40