Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAZIKLI TEMELLERCEEY1212446Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adlen ALTUNBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1. Geoteknik incelemeleri hatırlatmak 2. Problemli zeminler ile iyileştirme yöntemlerini göstermek 3.Derin kazı yöntemlerini incelemek 4. Derin temel tiplerini ve tasarım parametrelerini öğretmek 5. Derin kazı yaparken ve derin temel tasarlarken karşılaşılabilecek problemleri irdelemek
Dersin İçeriğiBu ders; Arazi deneyleri ve değerlendirilmesi ,Arazi deneyleri ve değerlendirilmesi ,Problemli zeminler,Zemin iyileştirilmesi,Zemin iyileştirilmesi,Temel çukurunun kuru tutulması,Ankastre-ankrajlı iksalar ve hesap yöntemi,Ara Sınav,Derin kazı yöntemleri,Derin temeller; keson, ayak, kazık temeller,Derin temeller; keson, ayak, kazık temeller,Kazık tasarımı, kazık grupları, kazıkların oturması,Özel kazıklı temeller,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Arazi deneyleri. Zemin iyileştirilmesi. Problemli zeminler. Temel çukurunun yeraltı ve yüzeysel sulara karşı korunması. Temel çukurunun kuru tutulması. Ankastre-ankrajlı iksa sistemlerin hesabı. Özel temeller. Temel takviyesi. Derin temeller; keson, ayak, kazık temeller. Kazık grupları.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Arazi deneyleri ve değerlendirilmesi
2Arazi deneyleri ve değerlendirilmesi
3Problemli zeminler
4Zemin iyileştirilmesi
5Zemin iyileştirilmesi
6Temel çukurunun kuru tutulması
7Ankastre-ankrajlı iksalar ve hesap yöntemi
8Ara Sınav
9Derin kazı yöntemleri
10Derin temeller; keson, ayak, kazık temeller
11Derin temeller; keson, ayak, kazık temeller
12Kazık tasarımı, kazık grupları, kazıkların oturması
13Özel kazıklı temeller
14Final Sınavı
Kaynak
1. Braja M. Das, 1998, Principles for Foundation Engineering, PWS; 4 edition, ISBN:978-05349540 2. Joseph E. Bowles, 1995, Foundation Analysis and Design, McGraw-Hill Higher Education; 5 edition, ISBN:978-00791224 3. Foundation Design & Construction, M. J. Tomlinson, Sixth Edition, Longman Ltd. 1996. 536 pages.
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAZIKLI TEMELLERCEEY1212446Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adlen ALTUNBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1. Geoteknik incelemeleri hatırlatmak 2. Problemli zeminler ile iyileştirme yöntemlerini göstermek 3.Derin kazı yöntemlerini incelemek 4. Derin temel tiplerini ve tasarım parametrelerini öğretmek 5. Derin kazı yaparken ve derin temel tasarlarken karşılaşılabilecek problemleri irdelemek
Dersin İçeriğiBu ders; Arazi deneyleri ve değerlendirilmesi ,Arazi deneyleri ve değerlendirilmesi ,Problemli zeminler,Zemin iyileştirilmesi,Zemin iyileştirilmesi,Temel çukurunun kuru tutulması,Ankastre-ankrajlı iksalar ve hesap yöntemi,Ara Sınav,Derin kazı yöntemleri,Derin temeller; keson, ayak, kazık temeller,Derin temeller; keson, ayak, kazık temeller,Kazık tasarımı, kazık grupları, kazıkların oturması,Özel kazıklı temeller,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Arazi deneyleri. Zemin iyileştirilmesi. Problemli zeminler. Temel çukurunun yeraltı ve yüzeysel sulara karşı korunması. Temel çukurunun kuru tutulması. Ankastre-ankrajlı iksa sistemlerin hesabı. Özel temeller. Temel takviyesi. Derin temeller; keson, ayak, kazık temeller. Kazık grupları.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Arazi deneyleri ve değerlendirilmesi
2Arazi deneyleri ve değerlendirilmesi
3Problemli zeminler
4Zemin iyileştirilmesi
5Zemin iyileştirilmesi
6Temel çukurunun kuru tutulması
7Ankastre-ankrajlı iksalar ve hesap yöntemi
8Ara Sınav
9Derin kazı yöntemleri
10Derin temeller; keson, ayak, kazık temeller
11Derin temeller; keson, ayak, kazık temeller
12Kazık tasarımı, kazık grupları, kazıkların oturması
13Özel kazıklı temeller
14Final Sınavı
Kaynak
1. Braja M. Das, 1998, Principles for Foundation Engineering, PWS; 4 edition, ISBN:978-05349540 2. Joseph E. Bowles, 1995, Foundation Analysis and Design, McGraw-Hill Higher Education; 5 edition, ISBN:978-00791224 3. Foundation Design & Construction, M. J. Tomlinson, Sixth Edition, Longman Ltd. 1996. 536 pages.
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:40