Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLER İÇİN UYGULAMALI İSTATİSTİKCEEY1210649Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersin YardımcılarıAr. Gör. Ahmed Arif ŞENGİL ([email protected])
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere temel istatistik yöntemlerini kullanarak veriyi toplama, analiz etme ve yorumlama becerisini kazandırmak ve öğrencilerin bu becerileri mühendislik problemlerine uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İstatistik ve Veri Analizine Giriş,Örnekleme Dağılımları,Örnekleme Dağılımları ve Tahmin Etme,Güven Aralıkları- Tek Örneklem,Hipotez Testleri-Tek Örneklem,Güven Aralıkları-İki Örneklem I,Hipotez Testleri-İki Örneklem I,Hipotez Testleri-İki Örneklem II,Regresyon ve Korelasyon Analizine Giriş,Doğrusal Regresyon Modelleri I,Doğrusal Regresyon Modelleri II,Çoklu Regresyon Modelleri I,Çoklu Regresyon Modelleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
SPSS yazılımı ile dönem boyunca öğrenilen prosedürleri hayata geçirir.11, 16, 9A, E
Korelasyon ve doğrusal regresyon analizlerini uygular ve sonuçları yorumlar.12, 16, 9A, E, G
Anakütle karakteristikleri için hipotez testleri oluşturur ve yorumlar.12, 9A, E, G
Anakütle karakteristikleri için güven aralıkları oluşturur ve yorumlar.12, 16, 9A, E, G
Anakütle ve örneklem arasındaki ayrımı yapar.9A, E
Bir veriyi grafiksel ve/veya sayısal yöntemlerle özetleyip yorumlar.9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İstatistik ve Veri Analizine GirişDers Notları
2Örnekleme DağılımlarıDers Notları
3Örnekleme Dağılımları ve Tahmin EtmeDers Notları
4Güven Aralıkları- Tek ÖrneklemDers Notları
5Hipotez Testleri-Tek ÖrneklemDers Notları
6Güven Aralıkları-İki Örneklem IDers Notları
8Hipotez Testleri-İki Örneklem IDers Notları
9Hipotez Testleri-İki Örneklem IIDers Notları
10Regresyon ve Korelasyon Analizine GirişDers Notları
11Doğrusal Regresyon Modelleri IDers Notları
12Doğrusal Regresyon Modelleri IIDers Notları
13Çoklu Regresyon Modelleri IDers Notları
14Çoklu Regresyon Modelleri IIDers Notları
Kaynak
Walpole, Myers, Myers and Ye. Probability and Statistics for Engineers and Scientists. Pearson
Douglas C. Montgomery & George C. Runger. Applied Statistics and Probability for Engineers. Wiley.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler188
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı31030
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12222
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLER İÇİN UYGULAMALI İSTATİSTİKCEEY1210649Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersin YardımcılarıAr. Gör. Ahmed Arif ŞENGİL ([email protected])
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere temel istatistik yöntemlerini kullanarak veriyi toplama, analiz etme ve yorumlama becerisini kazandırmak ve öğrencilerin bu becerileri mühendislik problemlerine uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İstatistik ve Veri Analizine Giriş,Örnekleme Dağılımları,Örnekleme Dağılımları ve Tahmin Etme,Güven Aralıkları- Tek Örneklem,Hipotez Testleri-Tek Örneklem,Güven Aralıkları-İki Örneklem I,Hipotez Testleri-İki Örneklem I,Hipotez Testleri-İki Örneklem II,Regresyon ve Korelasyon Analizine Giriş,Doğrusal Regresyon Modelleri I,Doğrusal Regresyon Modelleri II,Çoklu Regresyon Modelleri I,Çoklu Regresyon Modelleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
SPSS yazılımı ile dönem boyunca öğrenilen prosedürleri hayata geçirir.11, 16, 9A, E
Korelasyon ve doğrusal regresyon analizlerini uygular ve sonuçları yorumlar.12, 16, 9A, E, G
Anakütle karakteristikleri için hipotez testleri oluşturur ve yorumlar.12, 9A, E, G
Anakütle karakteristikleri için güven aralıkları oluşturur ve yorumlar.12, 16, 9A, E, G
Anakütle ve örneklem arasındaki ayrımı yapar.9A, E
Bir veriyi grafiksel ve/veya sayısal yöntemlerle özetleyip yorumlar.9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İstatistik ve Veri Analizine GirişDers Notları
2Örnekleme DağılımlarıDers Notları
3Örnekleme Dağılımları ve Tahmin EtmeDers Notları
4Güven Aralıkları- Tek ÖrneklemDers Notları
5Hipotez Testleri-Tek ÖrneklemDers Notları
6Güven Aralıkları-İki Örneklem IDers Notları
8Hipotez Testleri-İki Örneklem IDers Notları
9Hipotez Testleri-İki Örneklem IIDers Notları
10Regresyon ve Korelasyon Analizine GirişDers Notları
11Doğrusal Regresyon Modelleri IDers Notları
12Doğrusal Regresyon Modelleri IIDers Notları
13Çoklu Regresyon Modelleri IDers Notları
14Çoklu Regresyon Modelleri IIDers Notları
Kaynak
Walpole, Myers, Myers and Ye. Probability and Statistics for Engineers and Scientists. Pearson
Douglas C. Montgomery & George C. Runger. Applied Statistics and Probability for Engineers. Wiley.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:40