Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BETONARME ELEMAN. LİNEER OLMAYAN DAVRANIŞICEEY1112435Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, betonarme elemanların lineer olmayan davranışları hakkında öğrencileri bilgilendirmek hedeflenmiştir.Nonlineer malzeme ve nonlineer eleman davranışları tanıtılacaktır. Öğrenciler, kolon ve kirişlerin kapasite hesaplarını, plastik mafsal konsepti ile uygulayarak, performansa dayalı tasarım için temel oluşturacak yetilere sahip olacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Doğrusal olmayan malzeme modelleri,Betonarme elemanlarda sargı etkisi,Moment-eğrilik analizi - (1),Moment-eğrilik analizi - (2),Taşıma gücü yöntemi,Kirişlerde nonlineer sehim hesabı,Eğilme ve eksenel yük altında kolon davranışı,Eksenel yük - moment etkisi (tek eksen),Eksenel yük - moment etkisi (iki eksen),Süneklik ve plastik mafsal konsepti,Plastik mafsal türleri,Fiber mafsallar,Nonlineer itme analizi,Zaman-tanım alanında çözüm; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nonlineer malzeme ve eleman modellerini tanımlar.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, D, E, G
Malzeme ve geometrik nonlinearite kavramlarını uygular.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, D, E, G
Betonarme elemanların eksenel kuvvet, eğilme ve kesme etkileri altında kapasite hesaplarını yapar.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, D, E, G
Yapıların nonlineer davranışlarını karşılaştırır.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, D, E, G
Betonarme elemanların elemanter yapısal analiz ve modellemesini yapar.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Doğrusal olmayan malzeme modelleriKitap ve ders notlarını inceleme
2Betonarme elemanlarda sargı etkisiKitap ve ders notlarını inceleme
3Moment-eğrilik analizi - (1)Kitap ve ders notlarını inceleme
4Moment-eğrilik analizi - (2)Kitap ve ders notlarını inceleme
5Taşıma gücü yöntemiKitap ve ders notlarını inceleme
6Kirişlerde nonlineer sehim hesabıKitap ve ders notlarını inceleme
7Eğilme ve eksenel yük altında kolon davranışıKitap ve ders notlarını inceleme
8Eksenel yük - moment etkisi (tek eksen)Kitap ve ders notlarını inceleme
9Eksenel yük - moment etkisi (iki eksen)Kitap ve ders notlarını inceleme
10Süneklik ve plastik mafsal konseptiKitap ve ders notlarını inceleme
11Plastik mafsal türleriKitap ve ders notlarını inceleme
12Fiber mafsallarKitap ve ders notlarını inceleme
13Nonlineer itme analiziKitap ve ders notlarını inceleme
14Zaman-tanım alanında çözümKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Ersoy, U., Özcebe, G., and Canbay, E., 2019, “Betonarme Davranış ve Hesap İlkeleri”, 9th Edition, Evrim Yayınları Celep, Z., 2018, “Betonarme Yapılar”, 11th Edition, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. Ferguson, P.M., Breen, J.B., and Jirsa J., 2000, “Reinforced Concrete Fundamentals” John Wiley & Sons Wight, J.K., 2015, “Reinforced Concrete Mechanics and Design”, 7th edition, Pearson Education Park and Paulay, 1975 , “Reinforced Concrete,” John Wiley & Sons

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10110
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13030
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı13030
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BETONARME ELEMAN. LİNEER OLMAYAN DAVRANIŞICEEY1112435Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, betonarme elemanların lineer olmayan davranışları hakkında öğrencileri bilgilendirmek hedeflenmiştir.Nonlineer malzeme ve nonlineer eleman davranışları tanıtılacaktır. Öğrenciler, kolon ve kirişlerin kapasite hesaplarını, plastik mafsal konsepti ile uygulayarak, performansa dayalı tasarım için temel oluşturacak yetilere sahip olacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Doğrusal olmayan malzeme modelleri,Betonarme elemanlarda sargı etkisi,Moment-eğrilik analizi - (1),Moment-eğrilik analizi - (2),Taşıma gücü yöntemi,Kirişlerde nonlineer sehim hesabı,Eğilme ve eksenel yük altında kolon davranışı,Eksenel yük - moment etkisi (tek eksen),Eksenel yük - moment etkisi (iki eksen),Süneklik ve plastik mafsal konsepti,Plastik mafsal türleri,Fiber mafsallar,Nonlineer itme analizi,Zaman-tanım alanında çözüm; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nonlineer malzeme ve eleman modellerini tanımlar.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, D, E, G
Malzeme ve geometrik nonlinearite kavramlarını uygular.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, D, E, G
Betonarme elemanların eksenel kuvvet, eğilme ve kesme etkileri altında kapasite hesaplarını yapar.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, D, E, G
Yapıların nonlineer davranışlarını karşılaştırır.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, D, E, G
Betonarme elemanların elemanter yapısal analiz ve modellemesini yapar.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Doğrusal olmayan malzeme modelleriKitap ve ders notlarını inceleme
2Betonarme elemanlarda sargı etkisiKitap ve ders notlarını inceleme
3Moment-eğrilik analizi - (1)Kitap ve ders notlarını inceleme
4Moment-eğrilik analizi - (2)Kitap ve ders notlarını inceleme
5Taşıma gücü yöntemiKitap ve ders notlarını inceleme
6Kirişlerde nonlineer sehim hesabıKitap ve ders notlarını inceleme
7Eğilme ve eksenel yük altında kolon davranışıKitap ve ders notlarını inceleme
8Eksenel yük - moment etkisi (tek eksen)Kitap ve ders notlarını inceleme
9Eksenel yük - moment etkisi (iki eksen)Kitap ve ders notlarını inceleme
10Süneklik ve plastik mafsal konseptiKitap ve ders notlarını inceleme
11Plastik mafsal türleriKitap ve ders notlarını inceleme
12Fiber mafsallarKitap ve ders notlarını inceleme
13Nonlineer itme analiziKitap ve ders notlarını inceleme
14Zaman-tanım alanında çözümKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Ersoy, U., Özcebe, G., and Canbay, E., 2019, “Betonarme Davranış ve Hesap İlkeleri”, 9th Edition, Evrim Yayınları Celep, Z., 2018, “Betonarme Yapılar”, 11th Edition, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. Ferguson, P.M., Breen, J.B., and Jirsa J., 2000, “Reinforced Concrete Fundamentals” John Wiley & Sons Wight, J.K., 2015, “Reinforced Concrete Mechanics and Design”, 7th edition, Pearson Education Park and Paulay, 1975 , “Reinforced Concrete,” John Wiley & Sons

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
X
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:40