Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BARAJ PLANLAMACEEY1212454Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı akarsular üzerine inşa edilen baraj planlama çalışmalarını sunmak ve baraj inşasının baraj çevresine ve drenaj alanına karakteristik etkilerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, baraj elemanları, tipleri,Barajların çevreye etkileri,Barajlarda taşkın hidrolojisi, birim hidrograflar,Sentetik birim hidrograf metotları, Snyder, Mockus metotları,Çeşitli tekerrürlü taşkın hidrografları,Barajlarda sedimantasyon,Baraj jeolojisi, zeminlerin sınıflandırması, zemin karakteristikleri,Ara Sınav 1,Temel çalışmaları,Baraj planlama çalışmaları,Jelojik ve topoğrafik çalışmalar,Tip seçimi ve etki eden faktörler,Baraj çıkış yapıları,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
A, E, G
Baraj inşaatının akarsu ve çevresine jeolojik, morfolojik, hidrolik ve hidrolojik etkileri anlaşılabilecektir.A, E, G
Baraj planlama çalışmaları öğrenilebilecektir.A, E, G
Barajların çevreye etkileri öğrenilebilecektir.A, E, G
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, baraj elemanları, tipleriKitap ve ders notlarını inceleme
2Barajların çevreye etkileriKitap ve ders notlarını inceleme
3Barajlarda taşkın hidrolojisi, birim hidrograflarKitap ve ders notlarını inceleme
4Sentetik birim hidrograf metotları, Snyder, Mockus metotlarıKitap ve ders notlarını inceleme
5Çeşitli tekerrürlü taşkın hidrograflarıKitap ve ders notlarını inceleme
6Barajlarda sedimantasyonKitap ve ders notlarını inceleme
7Baraj jeolojisi, zeminlerin sınıflandırması, zemin karakteristikleriKitap ve ders notlarını inceleme
8Ara Sınav 1Kitap ve ders notlarını inceleme
9Temel çalışmalarıKitap ve ders notlarını inceleme
10Baraj planlama çalışmalarıKitap ve ders notlarını inceleme
11Jelojik ve topoğrafik çalışmalarKitap ve ders notlarını inceleme
12Tip seçimi ve etki eden faktörlerKitap ve ders notlarını inceleme
13Baraj çıkış yapılarıKitap ve ders notlarını inceleme
14FinalKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Hydraulic Structures, P. Novak et al. 2001. Dam Hydraulics, Vischer and Hager, 1992. Water Resources Engineering, Linsley et al., 1992

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler148112
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)226
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BARAJ PLANLAMACEEY1212454Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı akarsular üzerine inşa edilen baraj planlama çalışmalarını sunmak ve baraj inşasının baraj çevresine ve drenaj alanına karakteristik etkilerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, baraj elemanları, tipleri,Barajların çevreye etkileri,Barajlarda taşkın hidrolojisi, birim hidrograflar,Sentetik birim hidrograf metotları, Snyder, Mockus metotları,Çeşitli tekerrürlü taşkın hidrografları,Barajlarda sedimantasyon,Baraj jeolojisi, zeminlerin sınıflandırması, zemin karakteristikleri,Ara Sınav 1,Temel çalışmaları,Baraj planlama çalışmaları,Jelojik ve topoğrafik çalışmalar,Tip seçimi ve etki eden faktörler,Baraj çıkış yapıları,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
A, E, G
Baraj inşaatının akarsu ve çevresine jeolojik, morfolojik, hidrolik ve hidrolojik etkileri anlaşılabilecektir.A, E, G
Baraj planlama çalışmaları öğrenilebilecektir.A, E, G
Barajların çevreye etkileri öğrenilebilecektir.A, E, G
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, baraj elemanları, tipleriKitap ve ders notlarını inceleme
2Barajların çevreye etkileriKitap ve ders notlarını inceleme
3Barajlarda taşkın hidrolojisi, birim hidrograflarKitap ve ders notlarını inceleme
4Sentetik birim hidrograf metotları, Snyder, Mockus metotlarıKitap ve ders notlarını inceleme
5Çeşitli tekerrürlü taşkın hidrograflarıKitap ve ders notlarını inceleme
6Barajlarda sedimantasyonKitap ve ders notlarını inceleme
7Baraj jeolojisi, zeminlerin sınıflandırması, zemin karakteristikleriKitap ve ders notlarını inceleme
8Ara Sınav 1Kitap ve ders notlarını inceleme
9Temel çalışmalarıKitap ve ders notlarını inceleme
10Baraj planlama çalışmalarıKitap ve ders notlarını inceleme
11Jelojik ve topoğrafik çalışmalarKitap ve ders notlarını inceleme
12Tip seçimi ve etki eden faktörlerKitap ve ders notlarını inceleme
13Baraj çıkış yapılarıKitap ve ders notlarını inceleme
14FinalKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Hydraulic Structures, P. Novak et al. 2001. Dam Hydraulics, Vischer and Hager, 1992. Water Resources Engineering, Linsley et al., 1992

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:40