Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BARAJ PLANLAMA | CEEY1212454 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı akarsular üzerine inşa edilen baraj planlama çalışmalarını sunmak ve baraj inşasının baraj çevresine ve drenaj alanına karakteristik etkilerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, baraj elemanları, tipleri,Barajların çevreye etkileri,Barajlarda taşkın hidrolojisi, birim hidrograflar,Sentetik birim hidrograf metotları, Snyder, Mockus metotları,Çeşitli tekerrürlü taşkın hidrografları,Barajlarda sedimantasyon,Baraj jeolojisi, zeminlerin sınıflandırması, zemin karakteristikleri,Ara Sınav 1,Temel çalışmaları,Baraj planlama çalışmaları,Jelojik ve topoğrafik çalışmalar,Tip seçimi ve etki eden faktörler,Baraj çıkış yapıları,Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
A, E, G | ||
Baraj inşaatının akarsu ve çevresine jeolojik, morfolojik, hidrolik ve hidrolojik etkileri anlaşılabilecektir. | A, E, G | |
Baraj planlama çalışmaları öğrenilebilecektir. | A, E, G | |
Barajların çevreye etkileri öğrenilebilecektir. | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, baraj elemanları, tipleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Barajların çevreye etkileri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Barajlarda taşkın hidrolojisi, birim hidrograflar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Sentetik birim hidrograf metotları, Snyder, Mockus metotları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Çeşitli tekerrürlü taşkın hidrografları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Barajlarda sedimantasyon | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Baraj jeolojisi, zeminlerin sınıflandırması, zemin karakteristikleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Ara Sınav 1 | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Temel çalışmaları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Baraj planlama çalışmaları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Jelojik ve topoğrafik çalışmalar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Tip seçimi ve etki eden faktörler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Baraj çıkış yapıları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Final | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Hydraulic Structures, P. Novak et al. 2001. Dam Hydraulics, Vischer and Hager, 1992. Water Resources Engineering, Linsley et al., 1992 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | ||||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | ||||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | ||||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ||||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | ||||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | ||||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 8 | 112 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 226 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BARAJ PLANLAMA | CEEY1212454 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı akarsular üzerine inşa edilen baraj planlama çalışmalarını sunmak ve baraj inşasının baraj çevresine ve drenaj alanına karakteristik etkilerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, baraj elemanları, tipleri,Barajların çevreye etkileri,Barajlarda taşkın hidrolojisi, birim hidrograflar,Sentetik birim hidrograf metotları, Snyder, Mockus metotları,Çeşitli tekerrürlü taşkın hidrografları,Barajlarda sedimantasyon,Baraj jeolojisi, zeminlerin sınıflandırması, zemin karakteristikleri,Ara Sınav 1,Temel çalışmaları,Baraj planlama çalışmaları,Jelojik ve topoğrafik çalışmalar,Tip seçimi ve etki eden faktörler,Baraj çıkış yapıları,Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
A, E, G | ||
Baraj inşaatının akarsu ve çevresine jeolojik, morfolojik, hidrolik ve hidrolojik etkileri anlaşılabilecektir. | A, E, G | |
Baraj planlama çalışmaları öğrenilebilecektir. | A, E, G | |
Barajların çevreye etkileri öğrenilebilecektir. | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, baraj elemanları, tipleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Barajların çevreye etkileri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Barajlarda taşkın hidrolojisi, birim hidrograflar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Sentetik birim hidrograf metotları, Snyder, Mockus metotları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Çeşitli tekerrürlü taşkın hidrografları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Barajlarda sedimantasyon | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Baraj jeolojisi, zeminlerin sınıflandırması, zemin karakteristikleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Ara Sınav 1 | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Temel çalışmaları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Baraj planlama çalışmaları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Jelojik ve topoğrafik çalışmalar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Tip seçimi ve etki eden faktörler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Baraj çıkış yapıları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Final | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Hydraulic Structures, P. Novak et al. 2001. Dam Hydraulics, Vischer and Hager, 1992. Water Resources Engineering, Linsley et al., 1992 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | ||||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | ||||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | ||||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | ||||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | ||||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | ||||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |