Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURAKLIK VE TAŞKIN HİDROLOJİSİCEEY1214662Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ömer EKMEKCİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKüresel ısınma sonucunda ortaya çıkan iklim değişikliği ve değişkenliği sebebi ile ortaya çıkan kuraklık ve taşkın gibi aşırı doğal olayların incelenerek gerekli öngörü yöntemlerinin geliştirilmesini ihtiva eder. Bu konularda ülkemizdeki bazı kuraklık ve taşkın olaylarından misaller verilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Hidrolojik çevrim elemanları.,Kuraklık olayları.,Kuraklık indeksleri.,Kuraklık süre, şiddet ve sıklığı.,Taşkın türleri.,Yıllık taşkınlar.,Kesim seviyesi taşkınlar.,Taşkın ihtimal hesapları.,Taşkın öngörüleri.,Taşkına karşı korunma.,Meteorolojik kuraklık.,Hidrolojik kuraklık.,Konuları gözden geçirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kuraklık ve taşkın kavramlarını tarif eder.10, 12, 14, 16, 19, 9A, E
Kuraklık ve taşkın durumları ile ilgili modeller yapar. 10, 12, 14, 16, 19, 9A, E
Kuraklık ve taşkın ile ilgili öngörüler yapar.10, 12, 14, 16, 19, 9A, E
Standart kuraklık göstergelerini inceler.10, 12, 14, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişKitap ve ders notlarını inceleme.
2Hidrolojik çevrim elemanları.Kitap ve ders notlarını inceleme.
3Kuraklık olayları.Kitap ve ders notlarını inceleme.
4Kuraklık indeksleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
5Kuraklık süre, şiddet ve sıklığı.Kitap ve ders notlarını inceleme.
6Taşkın türleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
7Yıllık taşkınlar.Kitap ve ders notlarını inceleme.
8Kesim seviyesi taşkınlar.Kitap ve ders notlarını inceleme.
9Taşkın ihtimal hesapları.Kitap ve ders notlarını inceleme.
10Taşkın öngörüleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
11Taşkına karşı korunma.Kitap ve ders notlarını inceleme.
12Meteorolojik kuraklık.Kitap ve ders notlarını inceleme.
13Hidrolojik kuraklık.Kitap ve ders notlarını inceleme.
14Konuları gözden geçirme.Kitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2012). İklim Değişikliği ve Kuraklık Modellemesi. Su Vakfı Yayınları, 210 sayfa. Şen, Z., (2012). İklim Değişikliği ve Taşkın Modellemesi. Su Vakfı Yayınları, 210 sayfa.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı17070
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)202
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURAKLIK VE TAŞKIN HİDROLOJİSİCEEY1214662Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ömer EKMEKCİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKüresel ısınma sonucunda ortaya çıkan iklim değişikliği ve değişkenliği sebebi ile ortaya çıkan kuraklık ve taşkın gibi aşırı doğal olayların incelenerek gerekli öngörü yöntemlerinin geliştirilmesini ihtiva eder. Bu konularda ülkemizdeki bazı kuraklık ve taşkın olaylarından misaller verilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Hidrolojik çevrim elemanları.,Kuraklık olayları.,Kuraklık indeksleri.,Kuraklık süre, şiddet ve sıklığı.,Taşkın türleri.,Yıllık taşkınlar.,Kesim seviyesi taşkınlar.,Taşkın ihtimal hesapları.,Taşkın öngörüleri.,Taşkına karşı korunma.,Meteorolojik kuraklık.,Hidrolojik kuraklık.,Konuları gözden geçirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kuraklık ve taşkın kavramlarını tarif eder.10, 12, 14, 16, 19, 9A, E
Kuraklık ve taşkın durumları ile ilgili modeller yapar. 10, 12, 14, 16, 19, 9A, E
Kuraklık ve taşkın ile ilgili öngörüler yapar.10, 12, 14, 16, 19, 9A, E
Standart kuraklık göstergelerini inceler.10, 12, 14, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişKitap ve ders notlarını inceleme.
2Hidrolojik çevrim elemanları.Kitap ve ders notlarını inceleme.
3Kuraklık olayları.Kitap ve ders notlarını inceleme.
4Kuraklık indeksleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
5Kuraklık süre, şiddet ve sıklığı.Kitap ve ders notlarını inceleme.
6Taşkın türleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
7Yıllık taşkınlar.Kitap ve ders notlarını inceleme.
8Kesim seviyesi taşkınlar.Kitap ve ders notlarını inceleme.
9Taşkın ihtimal hesapları.Kitap ve ders notlarını inceleme.
10Taşkın öngörüleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
11Taşkına karşı korunma.Kitap ve ders notlarını inceleme.
12Meteorolojik kuraklık.Kitap ve ders notlarını inceleme.
13Hidrolojik kuraklık.Kitap ve ders notlarını inceleme.
14Konuları gözden geçirme.Kitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2012). İklim Değişikliği ve Kuraklık Modellemesi. Su Vakfı Yayınları, 210 sayfa. Şen, Z., (2012). İklim Değişikliği ve Taşkın Modellemesi. Su Vakfı Yayınları, 210 sayfa.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:40