Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE GİRİŞ | CEEY1110627 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Küresel ısınma dolayısı ile ortaya çıkan iklim değişikliği etkilerinin bilimsel açılardan göz önünde tutularak gerekli olabilecek sera gazı salımı azatımı ve uyum bilgileri ile öğrencinin bilgilendirilerek uygun çözümlere ulaşabilme veya mevcut olanların kullanılması konularında gerekli işlemlerin yapılmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve Hava hareketleri,Meteoroloji değişkenleri (Sıcaklık, yağış, nem, buharlaşma, rüzgâr, ışının, vd.),İklim tanımı ve türleri (Tropikal, alt tropikal, kutup),Köppen iklim sınıflandırması,İklim ve insan,Meteoroloji ve istatistik veri işlemleri,Meteoroloji ve iklim ihtimal veri işlemleri,Zaman modellemesi,Mekân modellemesi,Meteoroloji ve taşkın,İklim ve kuraklık,Türkiye ve meteoroloji şartları,Türkiye ve iklim değişikliğine uyum ilkeleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İklim değişikliğinin olumlu ve olumsuz etkilerini yorumlar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
İstatistiksel veri işlemleri yapar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Zaman ve mekan modellemesi yapar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Türkiyenin meteorolojik şartları ve iklim değişikliğine uyumu hakkında yorum yapar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Hava hareketleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Meteoroloji değişkenleri (Sıcaklık, yağış, nem, buharlaşma, rüzgâr, ışının, vd.) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | İklim tanımı ve türleri (Tropikal, alt tropikal, kutup) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | Köppen iklim sınıflandırması | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | İklim ve insan | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Meteoroloji ve istatistik veri işlemleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | Meteoroloji ve iklim ihtimal veri işlemleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Zaman modellemesi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Mekân modellemesi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Meteoroloji ve taşkın | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | İklim ve kuraklık | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Türkiye ve meteoroloji şartları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | Türkiye ve iklim değişikliğine uyum ilkeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Genel değerlendirme | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Şen, Z., (2002). İklim Değişikliği ve Türkiye Su Kaynakları. Su Vakfı Yayınları, 79 sayfa |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | X | |||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | |||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 40 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 40 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 242 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE GİRİŞ | CEEY1110627 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Küresel ısınma dolayısı ile ortaya çıkan iklim değişikliği etkilerinin bilimsel açılardan göz önünde tutularak gerekli olabilecek sera gazı salımı azatımı ve uyum bilgileri ile öğrencinin bilgilendirilerek uygun çözümlere ulaşabilme veya mevcut olanların kullanılması konularında gerekli işlemlerin yapılmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve Hava hareketleri,Meteoroloji değişkenleri (Sıcaklık, yağış, nem, buharlaşma, rüzgâr, ışının, vd.),İklim tanımı ve türleri (Tropikal, alt tropikal, kutup),Köppen iklim sınıflandırması,İklim ve insan,Meteoroloji ve istatistik veri işlemleri,Meteoroloji ve iklim ihtimal veri işlemleri,Zaman modellemesi,Mekân modellemesi,Meteoroloji ve taşkın,İklim ve kuraklık,Türkiye ve meteoroloji şartları,Türkiye ve iklim değişikliğine uyum ilkeleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İklim değişikliğinin olumlu ve olumsuz etkilerini yorumlar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
İstatistiksel veri işlemleri yapar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Zaman ve mekan modellemesi yapar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Türkiyenin meteorolojik şartları ve iklim değişikliğine uyumu hakkında yorum yapar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Hava hareketleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Meteoroloji değişkenleri (Sıcaklık, yağış, nem, buharlaşma, rüzgâr, ışının, vd.) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | İklim tanımı ve türleri (Tropikal, alt tropikal, kutup) | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | Köppen iklim sınıflandırması | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | İklim ve insan | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Meteoroloji ve istatistik veri işlemleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | Meteoroloji ve iklim ihtimal veri işlemleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Zaman modellemesi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Mekân modellemesi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Meteoroloji ve taşkın | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | İklim ve kuraklık | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Türkiye ve meteoroloji şartları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | Türkiye ve iklim değişikliğine uyum ilkeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Genel değerlendirme | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Şen, Z., (2002). İklim Değişikliği ve Türkiye Su Kaynakları. Su Vakfı Yayınları, 79 sayfa |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | X | |||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | |||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |