Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE GİRİŞCEEY1110627Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKüresel ısınma dolayısı ile ortaya çıkan iklim değişikliği etkilerinin bilimsel açılardan göz önünde tutularak gerekli olabilecek sera gazı salımı azatımı ve uyum bilgileri ile öğrencinin bilgilendirilerek uygun çözümlere ulaşabilme veya mevcut olanların kullanılması konularında gerekli işlemlerin yapılmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Hava hareketleri,Meteoroloji değişkenleri (Sıcaklık, yağış, nem, buharlaşma, rüzgâr, ışının, vd.),İklim tanımı ve türleri (Tropikal, alt tropikal, kutup),Köppen iklim sınıflandırması,İklim ve insan,Meteoroloji ve istatistik veri işlemleri,Meteoroloji ve iklim ihtimal veri işlemleri,Zaman modellemesi,Mekân modellemesi,Meteoroloji ve taşkın,İklim ve kuraklık,Türkiye ve meteoroloji şartları,Türkiye ve iklim değişikliğine uyum ilkeleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İklim değişikliğinin olumlu ve olumsuz etkilerini yorumlar.10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
İstatistiksel veri işlemleri yapar. 10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Zaman ve mekan modellemesi yapar. 10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Türkiyenin meteorolojik şartları ve iklim değişikliğine uyumu hakkında yorum yapar.10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Hava hareketleriKitap ve ders notlarını inceleme.
2Meteoroloji değişkenleri (Sıcaklık, yağış, nem, buharlaşma, rüzgâr, ışının, vd.)Kitap ve ders notlarını inceleme.
3İklim tanımı ve türleri (Tropikal, alt tropikal, kutup)Kitap ve ders notlarını inceleme.
4Köppen iklim sınıflandırmasıKitap ve ders notlarını inceleme.
5İklim ve insanKitap ve ders notlarını inceleme.
6Meteoroloji ve istatistik veri işlemleriKitap ve ders notlarını inceleme.
7Meteoroloji ve iklim ihtimal veri işlemleriKitap ve ders notlarını inceleme.
8Zaman modellemesiKitap ve ders notlarını inceleme.
9Mekân modellemesiKitap ve ders notlarını inceleme.
10Meteoroloji ve taşkınKitap ve ders notlarını inceleme.
11İklim ve kuraklıkKitap ve ders notlarını inceleme.
12Türkiye ve meteoroloji şartlarıKitap ve ders notlarını inceleme.
13Türkiye ve iklim değişikliğine uyum ilkeleriKitap ve ders notlarını inceleme.
14Genel değerlendirmeKitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2002). İklim Değişikliği ve Türkiye Su Kaynakları. Su Vakfı Yayınları, 79 sayfa

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14040
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı17070
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)242
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE GİRİŞCEEY1110627Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKüresel ısınma dolayısı ile ortaya çıkan iklim değişikliği etkilerinin bilimsel açılardan göz önünde tutularak gerekli olabilecek sera gazı salımı azatımı ve uyum bilgileri ile öğrencinin bilgilendirilerek uygun çözümlere ulaşabilme veya mevcut olanların kullanılması konularında gerekli işlemlerin yapılmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Hava hareketleri,Meteoroloji değişkenleri (Sıcaklık, yağış, nem, buharlaşma, rüzgâr, ışının, vd.),İklim tanımı ve türleri (Tropikal, alt tropikal, kutup),Köppen iklim sınıflandırması,İklim ve insan,Meteoroloji ve istatistik veri işlemleri,Meteoroloji ve iklim ihtimal veri işlemleri,Zaman modellemesi,Mekân modellemesi,Meteoroloji ve taşkın,İklim ve kuraklık,Türkiye ve meteoroloji şartları,Türkiye ve iklim değişikliğine uyum ilkeleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İklim değişikliğinin olumlu ve olumsuz etkilerini yorumlar.10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
İstatistiksel veri işlemleri yapar. 10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Zaman ve mekan modellemesi yapar. 10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Türkiyenin meteorolojik şartları ve iklim değişikliğine uyumu hakkında yorum yapar.10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Hava hareketleriKitap ve ders notlarını inceleme.
2Meteoroloji değişkenleri (Sıcaklık, yağış, nem, buharlaşma, rüzgâr, ışının, vd.)Kitap ve ders notlarını inceleme.
3İklim tanımı ve türleri (Tropikal, alt tropikal, kutup)Kitap ve ders notlarını inceleme.
4Köppen iklim sınıflandırmasıKitap ve ders notlarını inceleme.
5İklim ve insanKitap ve ders notlarını inceleme.
6Meteoroloji ve istatistik veri işlemleriKitap ve ders notlarını inceleme.
7Meteoroloji ve iklim ihtimal veri işlemleriKitap ve ders notlarını inceleme.
8Zaman modellemesiKitap ve ders notlarını inceleme.
9Mekân modellemesiKitap ve ders notlarını inceleme.
10Meteoroloji ve taşkınKitap ve ders notlarını inceleme.
11İklim ve kuraklıkKitap ve ders notlarını inceleme.
12Türkiye ve meteoroloji şartlarıKitap ve ders notlarını inceleme.
13Türkiye ve iklim değişikliğine uyum ilkeleriKitap ve ders notlarını inceleme.
14Genel değerlendirmeKitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2002). İklim Değişikliği ve Türkiye Su Kaynakları. Su Vakfı Yayınları, 79 sayfa

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:40