Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMACOEY1213988Bahar Dönemi3+248
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırma projesi hazırlama ve yönetme ile ilgili özgün değer, bilimsel yöntem, iş-zaman çizelgesi, proje kaynak planlaması, vb. kavramları tanımak, proje değerlendirme kriterlerini yenilik yorumlamak ve bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projesi haline getirilmesini uygulamak
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı,Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?,ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY,Başarılı Proje Örnekleri,Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması,Proje Konularının Belirlenmesi,Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmesi,Proje Konularının Belirlenmesi,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
TÜBİTAK’ın destek programları ile ilgili web sitesini tanır12, 2F
TÜBİTAK organizasyon yapısı içindeki ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB programlarını, TÜBİTAK program sihirbazını ve çağrı sihirbazını kullanır12, 2F
TÜBİTAK’ın öğrenciler için sağladığı lisansüstü bursularıv ve BİDEB istatistiklerini değerlendirir.12, 2F
TÜBİTAK’ın öğrenciler için sağladığı bilimsel araştırma desteği hakkında aşağıdaki başlıklarda öğrenci olarak katılım koşullarını öğrenir; 1002, 1005 proje yürütücülüğü koşullarını öğrenir; 1001, 3005, 1005, 3501 ,1003 proje bursiyerliği koşullarını öğrenir; ARDEB istatistikleri hakkında ilgi sahibi olur. 12, 2F
Akademik girişimcilik hakkında 1512 ve Girişimcilik Merkezlerini tanır12, 2F
Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramlarını tanımlar12, 2F
Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişki kurar12, 2F
Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb. konularını tanır12, 2F
Bilimsel araştırma yöntemlerinin rolünü öğrenir.12, 2F
Proje başvuru dosyasının doldurur12, 2F
Kontrol listesini kullanır.12, 2F
ARDEB programları bazında değerlendirme kriterlerini (özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yenilik düzeyi, kariyer etkisi) tanır.12, 2F
Mendeley ile uygulamalı literatüre patent taraması yapar12, 2F
Başarılı Proje Örnekleri Kapsamında; Değerlendirme kriterlerine göre 1001 dosyasını değerlendirme becerisi elde eder.12, 2F
Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması Kapsamında; Proje fikri tartışmasının içeriği hakkında değerlendirme yapar12, 2F
Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmesi Kapsamında; Fikri mülkiyet kavramını öğrenir.12, 2F
Telif hakkı, patent ve faydalı model, endüstriyel tasarım ve coğrafi işaretler kavramlarını açıklar ve farklılıklarını ayırt eder.12, 2F
1002 Bilimsel araştırma projesi hakkında; IMRAD-BAP benzerliğini öğrenir, 12, 2F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders TanıtımıDersin amacı, öğrenme çıktıları ve alt becerileri, genel yeterlilikleri, dönem sonunda beklenen çıktıları, tez ve proje hazırlık takvimi, projenin resmi başvurusu için öngörülen takvim, öğrenci ve tez danışmanın rolleri, öğrenci tavsiyeleri ve haftalık ders planı TÜBİTAK’ın Hangi Destek Programlarına Başvurmalıyız? TÜBİTAK web sitesi, TÜBİTAK organizasyon yapısı: ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB, program sihirbazı, çağrı sihirbazı TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Burslar: Lisansüstü bursiyerliği ve BİDEB istatistikleri TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Bilimsel Araştırma Desteği: proje yürütücülüğü, proje bursiyerliği, ARDEB istatistikleri Akademik Girişimcilik: 1512 ve Girişimcilik Merkezinin tanıtımı
2Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?Temel Kavramlar: Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları, Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişki, Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb., Bilimsel araştırma yöntemlerinin rolü 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? IMRAD-BAP benzerliği, başvuru dosyasının doldurulması, kontrol listesi
3ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEYARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri: Özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yetkinlik düzeyi, kariyer etkisi Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY: Mendeley ile uygulamalı literatür ve patent taraması
4Başarılı Proje ÖrnekleriBaşarılı Proje Örnekleri: Değerlendirme kriterlerine göre 1001 dosyasının incelenmesi
5Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması
6Proje Konularının BelirlenmesiProje Konularının Belirlenmesi: TTO BYS Hesap açımı ve kullanılması
7Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmesi
8Proje Konularının BelirlenmesiProje Konularının Belirlenmesi: Proje hazırlığı için TTO uzmanı ataması, Tez danışmanın belirlenmesi
9Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
10Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
11Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
12Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
13Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
14Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
Kaynak
1.Bilimsel Bir Araştırma Ödevi Nasıl Hazırlanır? Türker Baş 2.Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Robert A. Day, TÜBİTAK, 1996 3.A Roadmap for Graduate Students, Ünel Mustafa, Soğukpınar İbrahim 4.Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları 5.Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları 6.Teknoloji Yönetimi, David Probert, Elif Yayınevi, 2013 7.21. Yüzyılda Teknoloji ve Yenilik / İnovasyon ve Yönetimi, Tarık Baykara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014 8.Tasarım, Teknoloji, İş ve Yaşamda Başarı İçin Basitlik Kanunları, John Maeda, Mediacat Yayıncılık, 2012 9.Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları 10.Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları 11.Alan Barker - Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayınları 12.Chris Freeman, Luc Soete - Yenilik İktisadı, TÜBİTAK Yayınları 13.Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall 14.Tom Burns, G.M. Stalker - The Management of Innovation, Tavistock Publications 15.Tom Kelley - Yenilikçilik Sanatı, Eczacıbaşı Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi18080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMACOEY1213988Bahar Dönemi3+248
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırma projesi hazırlama ve yönetme ile ilgili özgün değer, bilimsel yöntem, iş-zaman çizelgesi, proje kaynak planlaması, vb. kavramları tanımak, proje değerlendirme kriterlerini yenilik yorumlamak ve bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projesi haline getirilmesini uygulamak
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı,Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?,ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY,Başarılı Proje Örnekleri,Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması,Proje Konularının Belirlenmesi,Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmesi,Proje Konularının Belirlenmesi,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
TÜBİTAK’ın destek programları ile ilgili web sitesini tanır12, 2F
TÜBİTAK organizasyon yapısı içindeki ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB programlarını, TÜBİTAK program sihirbazını ve çağrı sihirbazını kullanır12, 2F
TÜBİTAK’ın öğrenciler için sağladığı lisansüstü bursularıv ve BİDEB istatistiklerini değerlendirir.12, 2F
TÜBİTAK’ın öğrenciler için sağladığı bilimsel araştırma desteği hakkında aşağıdaki başlıklarda öğrenci olarak katılım koşullarını öğrenir; 1002, 1005 proje yürütücülüğü koşullarını öğrenir; 1001, 3005, 1005, 3501 ,1003 proje bursiyerliği koşullarını öğrenir; ARDEB istatistikleri hakkında ilgi sahibi olur. 12, 2F
Akademik girişimcilik hakkında 1512 ve Girişimcilik Merkezlerini tanır12, 2F
Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramlarını tanımlar12, 2F
Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişki kurar12, 2F
Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb. konularını tanır12, 2F
Bilimsel araştırma yöntemlerinin rolünü öğrenir.12, 2F
Proje başvuru dosyasının doldurur12, 2F
Kontrol listesini kullanır.12, 2F
ARDEB programları bazında değerlendirme kriterlerini (özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yenilik düzeyi, kariyer etkisi) tanır.12, 2F
Mendeley ile uygulamalı literatüre patent taraması yapar12, 2F
Başarılı Proje Örnekleri Kapsamında; Değerlendirme kriterlerine göre 1001 dosyasını değerlendirme becerisi elde eder.12, 2F
Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması Kapsamında; Proje fikri tartışmasının içeriği hakkında değerlendirme yapar12, 2F
Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmesi Kapsamında; Fikri mülkiyet kavramını öğrenir.12, 2F
Telif hakkı, patent ve faydalı model, endüstriyel tasarım ve coğrafi işaretler kavramlarını açıklar ve farklılıklarını ayırt eder.12, 2F
1002 Bilimsel araştırma projesi hakkında; IMRAD-BAP benzerliğini öğrenir, 12, 2F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders TanıtımıDersin amacı, öğrenme çıktıları ve alt becerileri, genel yeterlilikleri, dönem sonunda beklenen çıktıları, tez ve proje hazırlık takvimi, projenin resmi başvurusu için öngörülen takvim, öğrenci ve tez danışmanın rolleri, öğrenci tavsiyeleri ve haftalık ders planı TÜBİTAK’ın Hangi Destek Programlarına Başvurmalıyız? TÜBİTAK web sitesi, TÜBİTAK organizasyon yapısı: ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB, program sihirbazı, çağrı sihirbazı TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Burslar: Lisansüstü bursiyerliği ve BİDEB istatistikleri TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Bilimsel Araştırma Desteği: proje yürütücülüğü, proje bursiyerliği, ARDEB istatistikleri Akademik Girişimcilik: 1512 ve Girişimcilik Merkezinin tanıtımı
2Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?Temel Kavramlar: Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları, Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişki, Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb., Bilimsel araştırma yöntemlerinin rolü 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? IMRAD-BAP benzerliği, başvuru dosyasının doldurulması, kontrol listesi
3ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEYARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri: Özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yetkinlik düzeyi, kariyer etkisi Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY: Mendeley ile uygulamalı literatür ve patent taraması
4Başarılı Proje ÖrnekleriBaşarılı Proje Örnekleri: Değerlendirme kriterlerine göre 1001 dosyasının incelenmesi
5Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması
6Proje Konularının BelirlenmesiProje Konularının Belirlenmesi: TTO BYS Hesap açımı ve kullanılması
7Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmesi
8Proje Konularının BelirlenmesiProje Konularının Belirlenmesi: Proje hazırlığı için TTO uzmanı ataması, Tez danışmanın belirlenmesi
9Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
10Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
11Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
12Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
13Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
14Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
Kaynak
1.Bilimsel Bir Araştırma Ödevi Nasıl Hazırlanır? Türker Baş 2.Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Robert A. Day, TÜBİTAK, 1996 3.A Roadmap for Graduate Students, Ünel Mustafa, Soğukpınar İbrahim 4.Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları 5.Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları 6.Teknoloji Yönetimi, David Probert, Elif Yayınevi, 2013 7.21. Yüzyılda Teknoloji ve Yenilik / İnovasyon ve Yönetimi, Tarık Baykara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014 8.Tasarım, Teknoloji, İş ve Yaşamda Başarı İçin Basitlik Kanunları, John Maeda, Mediacat Yayıncılık, 2012 9.Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları 10.Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları 11.Alan Barker - Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayınları 12.Chris Freeman, Luc Soete - Yenilik İktisadı, TÜBİTAK Yayınları 13.Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall 14.Tom Burns, G.M. Stalker - The Management of Innovation, Tavistock Publications 15.Tom Kelley - Yenilikçilik Sanatı, Eczacıbaşı Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:12Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:14