Ana içeriğe atla

23.09.2022

Yerleşen tüm adayların E-DEVLET kaydı öncesinde ÖN KAYIT işlemlerini tamamlamaları ZORUNLUDUR.

2022 YKS Ek yerleştirme sonuçlarına göre Üniversitemize yerleşen adayların kayıtları;
25 – 28 Eylül 2022 tarihleri arasında  e-devlet üzerinden elektronik kayıt (e-kayıt) uygulaması ve 26 – 30 Eylül 2022 tarihleri  arasında Medipol Bilgi Eğitim Sistemi (MEBİS) üzerinden UZAKTAN ONLINE OLARAK YAPILACAKTIR.
Kayıt işlemleri  ve süreci ile ilgili detaylı bilgi aşağıdaki butonlarda yer almaktadır.

                           KAMPÜSTE KAYIT İŞLEMİ YAPILMAYACAKTIR.

  • ÖN KAYIT PANELİ İÇİN TIKLAYINIZ.
  • ÖN KAYIT PANELİ KULLANIM KILAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ.
Kayıt dönemi süresince (26 – 30 Eylül 2022) üniversitemizin 444 85 44 numaralı Çağrı Merkezinden telefonla destek alabilirsiniz.
İletişim saatleri: 08.30-21.30

 

 

Kayıt evraklarının ÖN KAYIT sırasında sisteme yüklenmesi gerekmektedir.

  • 2022-YKS Yerleştirme Sonuçları Belgesi.
  • 2022-YKS Tercih Belgesi (*)

(*İlk tercihine yerleşen öğrencilerin ÖSYM tercih listelerini ÖN KAYIT PANELİ' ne yüklemelerine gerek yoktur.)

  • Lise Diploması veya Lise Mezuniyet Belgesi (e-devlet üzerinden de alınabilir) veya Diploma Kayıp Belgesi. 
  • Nüfus Cüzdanı.
  • Şehit/Gazi Yakını Belgesi (Sadece Şehit/Gazi Yakınları)
  • Engelli Raporu (Sadece Engelli Adaylar)
  • Milli Sporcu Belgesi (Sadece Milli Sporcular)

Gençlik ve Spor Bakanlığı ile üniversitemizin de aralarında bulunduğu vakıf üniversiteleri arasında imzalanan protokol gereğince milli sporcu bursundan yararlanmak isteyen adayların aşağıda yer alan dilekçeyi doldurarak [email protected] adresine mail atmaları, aldıkları onay belgesi ile birlikte millilik belgelerini üniversitemize kayıt evrakları olarak bildirmeleri gerekmektedir.

Protokol için TIKLAYINIZ.

Dilekçe örneği için TIKLAYINIZ. 

  • Havacılık Yönetimi ve Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programlarını kazanan adaylar için;

1) Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı,

(Adli Sicil Kaydı E-devlet üzerinden alınabilir.)

2) Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).

 (ÖSYM kılavuz bilgisi Bk. 10)

 

Havacılık Yönetimi ve Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programlarına yerleşen öğrencilerin, ön kayıt sonrasında raporları ve ödemeleri üniversitenin ilgili birimleri tarafından kontrol edilecektir. Kontrol sonrasında kayıt yapılmasına engel bir durum yoksa öğrencilerin kesin kayıtları üniversitemiz tarafından tamamlanacaktır.

​​Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programını kazanan adaylar için;

           1) Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı

           2) Bayanlar için 160 cm-180 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).

           3) Erkekler için 170-190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).

           4) Sağlık durumu uçuşa elverişli olmak (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından sağlık durumlarının uçuşa uygun olduğuna dair rapor almaları gerekmektedir.(*)

           5) Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak.

 (ÖSYM kılavuz bilgisi Bk. 10)

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programlarına yerleşen öğrencilerin, ön kayıt sonrasında raporları ve ödemeleri üniversitenin ilgili birimleri tarafından kontrol edilecektir. Kontrol sonrasında kayıt yapılmasına engel bir durum yoksa öğrencilerin kesin kayıtları üniversitemiz tarafından tamamlanacaktır.

KAYIT AŞAMALARI

  • Ön kayıt işlemi ve belgelerinin sisteme yüklenmesi
  • Ödeme işleminin tamamlanması
  • E-devlet üzerinden kayıt işleminin yapılması/onaylanması

 

Tüm adayların E-devlet kaydı öncesinde ÖN KAYIT işlemlerini yapmaları ve KAYIT EVRAKLARINI sisteme yüklemeleri gerekmektedir.

Ödeme işlemleri ÖN KAYIT PANELİ’ nden yapılabilmektedir.

Adaylar ÖN KAYIT işlemleri sonrasında ücret bilgilerine ulaşarak ödeme işlemlerini gerçekleştirmelidir.

ÖN KAYIT ve ÖDEME işlemi sonrasında öğrenciye E-devlet üzerinden kayıt işlemini tamamlayabileceğine dair sms ve mail gönderilecektir.

Bu süreçten sonra adaylar  25 – 28 Eylül 2022 tarihleri arasında doğrudan E-devlet üzerinden kayıtlarını tamamlayabilirler.

E-devlet üzerinden kayıt tamamlayanların “e-kayıt işlemlerinin başarıyla gerçekleştirildiğine” dair yazıyı ekranda görmeden sistemden çıkmamaları gerekmektedir.

Kesin kayıt işlemi tamamlanan tüm öğrencilere kaydın tamamlandığına dair süreçte ayrıca sms ve mail gönderilecektir. 

Öğrenciler yapılacak bilgilendirmeden 1 gün sonra https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama adresi üzerinden Öğrenci Belgesi Sorgulama yaparak kayıt durumlarını kontrol edebileceklerdir.

KAYIT AŞAMALARI

  • Ön kayıt işlemi ve belgelerinin sisteme yüklenmesi
  • Ödeme işleminin tamamlanması
  • Üniversite tarafından KESİN KAYIT işleminin onaylanması.

 

Tüm adayların KESİN KAYIT öncesinde ÖN KAYIT işlemlerini yapmaları ve KAYIT EVRAKLARINI sisteme yüklemeleri gerekmektedir.

Ödeme işlemleri ÖN KAYIT PANELİ’ nden yapılabilmektedir.

Adaylar ÖN KAYIT işlemleri sonrasında ücret bilgilerine ulaşarak ödeme işlemlerini gerçekleştirmelidir.

ÖN KAYIT ve ÖDEME işlemi sonrasında öğrenciye E-devlet üzerinden kayıt işlemini tamamlayabileceğine dair sms ve mail gönderilecektir.

ÖN KAYIT ve ÖDEME işlemini yapan adayların kayıtları, 26 – 30 Eylül 2022tarihleri arasında doğrudan Üniversite tarafından tamamlanacaktır.

Kesin kayıt işlemi tamamlanan tüm öğrencilere kaydın tamamlandığına dair süreçte ayrıca sms ve mail gönderilecektir.  

Öğrenciler yapılacak bilgilendirmeden 1 gün sonra https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama adresi üzerinden Öğrenci Belgesi Sorgulama yaparak kayıt durumlarını kontrol edebileceklerdir.

Tercih indirimi kullanacak öğrencilerin;

  • ÖSYM tercih listesini ön kayıt paneline yüklemesi gerekmektedir.

 

Tercih listesine ÖSYM Aday işlemleri paneline giriş yapıldıktan sonra TERCİHLERİM↔TERCİHLERİMİGÖRÜNTÜLE alanından ulaşılabilmektedir.

  • Tercih listelerinin Mali İşler Birimi tarafından kontrolü ve indirime engel bir durum bulunmaması halinde indirimin uygulanması ile birlikte sistemdeki ücret bilgisi de güncellenecek ve ücret bilgisi güncellenen öğrencilere SMS ile bilgilendirme yapılacaktır.
  • Ücret bilgisi güncellenen adaylar ÖN KAYIT PANELİ'nden ödeme işlemlerini tamamlayabilirler.
  • Tercih indirimi kullanacak öğrencilerden tercih listesini yüklemeyenler tercih indiriminden yararlanamayacak ve yerleştirildikleri programın bursluluk oranının ücretini ödeyecektir.
  • Tercih listesini sisteme yükleyemeyenler yada yüklemesine rağmen belgesi açılmayanlar aşağıdaki mail adresi üzerinden listeyi Öğrenci Muhasebesine iletmesi gerekmektedir.

Öğrenci Muhasebesi[email protected]

  • Kesin kayıt öncesinde ödeme işlemlerinin tamamlanmış olması gerekmektedir.

 

İlk tercihine yerleşen öğrencilerin ÖSYM tercih listelerini ÖN KAYIT PANELİ' ne yüklemelerine gerek yoktur.

                                                        ÖDEME İŞLEMLERİ BİLGİLENDİRME METNİ

1.  NAKİT VEYA KREDİ KARTI İLE TEK SEFERDE YAPILAN ÖDEMELERDE %5 İNDİRİM UYGULANACAKTIR.

1. 1. Ödemelerini NAKİT OLARAK banka şubesi üzerinden yapmak isteyen öğrenci ve velilerimiz; tüm Akbank şubelerinden öğrenci numarası ile, Albaraka Türk, Yapı Kredi ve Vakıf Katılım şubelerinden ise öğrencinin TCKN si ile eğitim ücretlerini %5 peşin indirimli olarak ödeyebilirler.

1. 2. Ödemelerini KREDİ KARTI ile yapacak öğrencilerimiz ve velilerimiz; Ön kayıt panelinin (https://mebis.medipol.edu.tr/kayitbasvurulari/osymonkayit) son aşamasında yer alan çevrimiçi ödeme sistemindeki peşin ödeme seçeneğini kullanarak internet üzerinden öğrenim ücretlerini Kredi kartı ile tek çekim %5 indirimli olarak ödeyebilirler.  Öğrenim ücretinin tamamı tek çekim olarak ödenmemesi halinde kayıt işlemleri tamamlanamayacaktır. American Express özellikli ve yurt dışı kredi kartları çevrimiçi ödeme sisteminde kullanılamamaktadır.

1. 3. Havale veya EFT ile ödeme yapmak isteyen öğrenci ve velilerimiz; Ön Kayıt Panelinden peşin ödeme seçeneğini seçerek %5 peşin indirimli ödeme tutarlarını öğrenip aşağıdaki banka hesabına havale/EFT yapabilir. Ödenen ücretlerin Mali İşler Birimi tarafından yapılacak kontrol ve onayından sonra SMS ile bilgilendirme yapılacak olup, kayıt işlemlerinizi bu SMS mesajından sonra tamamlamanız gerekmektedir.

TÜRKİYE HALK BANKASI

ALTUNİZADE TİCARİ ŞUBE: 0896

HESAP NO (TL): 16000024

IBAN NO (TL): TR82 0001 2009 8960 0016 0000 24

ALICI ADI: İstanbul Medipol Üniversitesi

ÖNEMLİ NOT :  Havale/EFT olarak işlem yapan öğrenci ve velilerimizin ödeme işlemini gerçekleştirirken Dekontun açıklama kısmına öğrenci adı, soyadı ve T.C. vatandaşlık numaralarını yazdırmaları önemle rica olunur. Muhasebe birimi elden nakit tahsilat yapmamaktadır.

 

2.   KREDİ KARTI İLE TAKSİTLİ ÖDEME (9 TAKSİT)

2. 1.   Öğrencilerimiz, ön kayıt panelinin (https://mebis.medipol.edu.tr/kayitbasvurulari/osymonkayit) son aşamasında yer alan çevrimiçi ödeme sistemini kullanarak internet üzerinden öğrenim ücretlerini kredi kartı ile taksitli olarak ödeyebilirler. Çevrimiçi ödeme sistemini kullanarak öğrenim ücretinin taksitlendirilebilmesi (9 taksit) için kullanılacak banka kredi kartları aşağıdaki gibidir.

1 - Yapı Kredi Bankası Kredi Kartları ve World özellikli kartlar

2 - Garanti Bankası Kredi Kartları ve Bonus özellikli kartlar,

3 - Türkiye İş Bankası Kredi Kartları ve Maximum özellikli kartlar,

4 - Halk Bankası Kredi Kartları ve Paraf özellikli kartlar,

5 - Akbank Kredi Kartları ve Axess özellikli kartlar,

6 - QNB Finans Bank Kredi kartları ve Advantage Özellikli kartlar.

ÖNEMLİ NOT :  Yukarıda sıralanan kartlar dışındaki kartlara taksitlendirme yapılamamaktadır. Öğrenim ücretinin tamamı tek çekim ya da taksitli olarak ödenmemesi halinde kayıt işlemleri tamamlanamayacaktır. American Express özellikli ve yurt dışı kredi kartları çevrimiçi ödeme sisteminde kullanılamamaktadır.

 

3.  OKUL TAKSİT SİSTEMİ (10 TAKSİT)

Taksitli ödemeden yararlanmak isteyen öğrenci ve velilerimizin tercih ettikleri bankanın tüm şubelerinde görevlendirilen bireysel müşteri ilişkileri yetkililerine, öğrencinin ön kayıt panelinin (https://mebis.medipol.edu.tr/kayitbasvurulari/osymonkayit) son aşamasında yer alan OTS ödeme planı ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir. Taksitli ödeme başvurunuz banka tarafından onaylandığı takdirde ödeme bilgileriniz otomatik olarak üniversitemizin Medipol Eğitim Bilgi Sistemine (MEBİS) aktarılacaktır. Tercih edebileceğiniz banka duyurularına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Akbank OTS bilgileri için TIKLAYINIZ.

Albaraka Türk OTS bilgileri için TIKLAYINIZ.

Vakıf Katılım OTS bilgileri için TIKLAYINIZ.

Yapı Kredi OTS bilgileri içinTIKLAYINIZ.

Eğitim dili İngilizce olan programlara kayıt yaptıran öğrenciler için Hazırlık Muafiyet Sınavı; 3 Ekim 2022 tarihinde Kavacık Kuzey Kampüste C blok 408 numaralı amfide saat 9:00'da YÜZ YÜZE düzenlenecektir.

Sınav süreci ile ilgili bilgi 28 Eylül 2022 tarihinde Dil Okulu'nun web sitesinde (https://dilokulu.medipol.edu.tr/?lang=tr) ilan edilecektir.

Örnek sınav içeriği Dil Okulu’nun web sitesinde yer almaktadır.

Zorunlu hazırlık sınıfı bulunan tüm Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Programlarına kayıt yaptıracak adayların, varsa muafiyet şartlarını sağladığına dair belge ve aşağıdaki dilekçe örneğini doldurarak [email protected]tr adresine, 30 Eylül 2022 tarihine kadar göndermesi gerekmektedir.

 

  • Muafiyet Dilekçesi için TIKLAYINIZ. 
  • Zorunlu Hazırlık Sınıfı Muafiyet Şartları için TIKLAYINIZ. 
  • İngilizce Dil Okulu için TIKLAYINIZ.
  • İngilizce Dil Okulu Mail İletişim; [email protected]
  • İngilizce Dil Okulu Telefon İletişim; Santral: 444 85 44 Dahili: 58300    

 

İsteğe bağlı hazırlık sınıfı okumak isteyen öğrenciler yerleştikleri programın ücreti üzerinden %25 indirimli olarak hazırlık programına kabul edileceklerdir.                             

İsteğe bağlı hazırlık okmak isteyen öğrencilerin aşağıdaki dilekçe örneğini doldurarak [email protected]tr adresine,  göndermesi gerekmektedir.

İsteğe Bağlı Hazırlık Başvuru Dilekçesi için TIKLAYINIZ. 

  • Sağlık raporu isteyen programlar (Havacılık Yönetimi, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ve Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri),
  • Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler (2008 yılı öncesinde mezun olanlar)
  • Kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek öğrenciler,
  • Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıtlı öğrenciler;

elektronik kayda dahil olmadığından  26 – 30 Eylül 2022 tarihleri arasında ÖN KAYIT ve ÖDEME işlemlerini yapmaları gerekmektedir. ÖN KAYIT ve ÖDEME ' yi yapan öğrencilerin KESİN KAYIT tamamlama işlemi Üniversitemiz tarafından yapılacaktır.

 

Kayıt hakkı kazanan ancak;

  • Liseden mezun olamayanlar (bütünleme veya tek ders sınavı nedeniyle) ile
  • Ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına gireceklerin de

26 – 30 Eylül 2022 tarihleri arasında ÖN KAYIT ve ÖDEME İŞLEMİNİ tamamlamaları gerekmektedir.

ÖN KAYIT ve ÖDEME İŞLEMİNİ tamamlayanların adayların 26 – 30 Eylül 2022 tarihleri arasında GEÇİCİ kayıtları yapılacaktır.

(Bu durumda olup belirlenen tarihlerde ÖN KAYIT ve ÖDEME İŞLEMİNİ tamamlamayarak GEÇİCİ kaydını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.)

GEÇİCİ olarak kayıt olan öğrenciler akademik takvimde belirtilen tarihlerde eğitime başlayacaktır.

GEÇİCİ olarak kayıt olan öğrencilerin;

Mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 30 Aralık 2022 tarihine kadar ibraz etmeleri halinde ASIL kayıtları yapılacaktır.

(Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin GEÇİCİ kayıtları silinecektir.)

 

ÖNEMLİ :

Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca; adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar.

ÖRNEK 1: Halen örgün bir önlisans  programda kayıtlı iken, tekrar örgün bir önlisans  programına yerleşen öğrenciler (aynı düzey)

ÖRNEK 2: Halen örgün bir lisans programda kayıtlı iken, tekrar örgün bir lisans programına yerleşen öğrenciler (aynı düzey)

 

Bu durumda olup;

Halen kayıtlı olduğu programdan 30 Aralık 2022 tarihine kadar MEZUN OLAMAYACAK adayların Üniversitemize kayıt olabilmek için öncelikle o programdan ilişik kesmeleri gerekmektedir.

İlişik kesme işlemini yapan adayların26 – 30 Eylül 2022 tarihleri arasında öncelikle ÖN KAYIT ve ÖDEME İŞLEMİNİ tamamlamaları gerekmektedir.

ÖN KAYIT ve ÖDEME İŞLEMİNİ tamamlayanların adayların 26 – 30 Eylül 2022 tarihleri arasında KESİN kayıtları Üniversitemiz tarafından yapılacaktır.

(Önceki programdan ilişik kesme işleminin gecikmesi nedeniyle 26 – 30 Eylül 2022 tarihleri arasında KESİN kayıtlarını yapamayacak/yapamayan adaylar için Üniversitemiz Öğrenci İşleri Birimi ile eş zamanlı olarak iletişime geçilerek bilgi alınması gerekmektedir.)

a) Adayların kayıt için bizzat başvurmaları (elektronik kayıt hariç) gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.

b) Kayıt için istenen belgelerin onaysız sureti veya fotokopisi kabul edilmez.

c) Belgeler eksik ise kayıt yapılmaz.

ç) Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.

d) Yükseköğretim kurumları, kayıt yaptıracak adaylardan programın koşul ve açıklamalarında yer alıyorsa sağlık kurulu raporu isteyebilir.

e) Üniversiteler, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.

 

Durumları aşağıdaki bentlerden birine uyan adaylar için uygulanmak üzere;

a) 1111 sayılı Askerlik Kanunu hükümlerine ve bu konuda Millî Savunma Bakanlığınca yayınlanan prensip emirlerine göre askerlik hizmetlerini erteletme hakkını kaybedenler,

b) İki veya üç yıllık bir yükseköğretim programını bitirmiş olup dört yıldan daha az süreli bir başka yükseköğretim programına girmek isteyenlerden askerliğini yapmamış olanlar (İki veya üç yıl süreli bir yükseköğretim programından mezun olup askerliğini yapmamış olan adaylar, dört yıl veya daha fazla süreli bir yükseköğretim programına girmek için 2022-YKS'ye başvurabilirler.),

c) Dört yıl veya daha fazla süreli bir yükseköğretim programını bitirmiş olanlardan askerliğini yapmamış olan adaylar,

2022-YKS sonucunda herhangi bir yükseköğretim programına yerleşmeleri durumunda bu adayların kayıtları yapılacaktır. Ancak bu durumdaki adayların askerlikleri tecil edilmiş ise askerlik tecil sürelerinin bitimine kadar kayıt hakkı kazandıkları programda eğitime devam edebilecek, tecil sürelerinin sona ermesi hâlinde askerlik erteleme haklarını kaybettiklerinden bu durumdaki adayların kayıtları dondurularak, askerlik hizmetlerini yaptıktan sonra eğitime devam edebileceklerdir.

Yurt ile ilgili bilgi için TIKLAYINIZ.

Öğrenci İşleri Dairesi İletişim: [email protected]            

Öğrenci Muhasebesi Birimi İletişim: [email protected]

İngilizce Dil Okulu Mail İletişim : [email protected]

Detaylı ve güncel bilgi için https://www.medipol.edu.tr/ sitesinden yayımlanacak olan duyuruların takip edilmesi gerekmektedir.

Adaylar 444 85 44 numaralı telefondan ve https://www.medipol.edu.tr/universite/ulasim-ve-iletisim linkinde yer alan iletişim bilgileri üzerinden Üniversitemize ulaşabilirler.