Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KULAK KALIPLARI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı değişik yaş gruplarında işitme kayıplı hastaların işitme cihazlarına uygun kulak kalıbının seçimini, kulak kalıbı modellerini öğrenilmesini, işitme cihazına uygun kulak kalıbın üretilmesini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme kaybı ve işitme cihazları,Kulak kalıbı türleri,Kulak kalıbının temel komponentleri,Kulak kalıbının temel komponentleri,Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi,Kulak kalıbının seçimi ve ventilasyon ,Kulak kalıbının seçimi ve ventilasyon,Kulak kalıbı uygulaması,Kulak kalıbı uygulaması,Kulak kalıbı uygulaması,Kulak kalıbı uygulaması,Kulak kalıbı uygulaması,Kulak kalıbı uygulaması,Kulak kalıbı uygulaması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kulak kalıbı kullanım gerekliliklerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
Kulak kalıplarının temel işleyişi ve çalışma hedeflerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Değişik işitme kayıplarında işitme cihazı ihtiyaçlarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Kulak kalıplarının temel özelliklerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, H |
İşitme cihazlarının temel bileşenlerini ve işitme cihazında temel kavramları açıklar. | 10, 16 | A |
Farklı kulak kalıbı malzemelerinin fonksiyonlarını yorumlar. | 10, 14, 16, 6, 9 | A |
Kulak kalıbının üretim aşamalarını açıklar. | 10, 14, 16, 6, 9 | A |
İşitme cihazına yardımcı aparatları değerlendirir. | 10, 14, 16, 6, 9 | A |
İşitme cihazına uygun kulak kalıbını seçer. | 10, 14, 16, 17, 5, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme kaybı ve işitme cihazları | Hazırlık yok |
2 | Kulak kalıbı türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Kulak kalıbının temel komponentleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Kulak kalıbının temel komponentleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Kulak kalıbının seçimi ve ventilasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Kulak kalıbının seçimi ve ventilasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve word dosyaları |
1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 72, 2013. 2)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 3)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme. 4)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 5)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 6)The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 7)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 8)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KULAK KALIPLARI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı değişik yaş gruplarında işitme kayıplı hastaların işitme cihazlarına uygun kulak kalıbının seçimini, kulak kalıbı modellerini öğrenilmesini, işitme cihazına uygun kulak kalıbın üretilmesini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme kaybı ve işitme cihazları,Kulak kalıbı türleri,Kulak kalıbının temel komponentleri,Kulak kalıbının temel komponentleri,Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi,Kulak kalıbının seçimi ve ventilasyon ,Kulak kalıbının seçimi ve ventilasyon,Kulak kalıbı uygulaması,Kulak kalıbı uygulaması,Kulak kalıbı uygulaması,Kulak kalıbı uygulaması,Kulak kalıbı uygulaması,Kulak kalıbı uygulaması,Kulak kalıbı uygulaması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kulak kalıbı kullanım gerekliliklerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
Kulak kalıplarının temel işleyişi ve çalışma hedeflerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Değişik işitme kayıplarında işitme cihazı ihtiyaçlarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Kulak kalıplarının temel özelliklerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, H |
İşitme cihazlarının temel bileşenlerini ve işitme cihazında temel kavramları açıklar. | 10, 16 | A |
Farklı kulak kalıbı malzemelerinin fonksiyonlarını yorumlar. | 10, 14, 16, 6, 9 | A |
Kulak kalıbının üretim aşamalarını açıklar. | 10, 14, 16, 6, 9 | A |
İşitme cihazına yardımcı aparatları değerlendirir. | 10, 14, 16, 6, 9 | A |
İşitme cihazına uygun kulak kalıbını seçer. | 10, 14, 16, 17, 5, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme kaybı ve işitme cihazları | Hazırlık yok |
2 | Kulak kalıbı türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Kulak kalıbının temel komponentleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Kulak kalıbının temel komponentleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Kulak kalıbının seçimi ve ventilasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Kulak kalıbının seçimi ve ventilasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Kulak kalıbı uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve word dosyaları |
1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 72, 2013. 2)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 3)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme. 4)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 5)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 6)The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 7)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 8)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |