Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI IYODJ2275660Bahar Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıBebek, çocuk ve yetişkinlerde işitme cihazı seçim kriterleri, işitme cihazı ayarlamaları ve işitme cihazlı hasta takibi hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme Kaybı ve Santral Etkiler,İşitme Cihazı Komponentleri,İşitme Cihazı Sınıflaması,İşitme Cihazı Sistemleri, Genel Notlar ve Programlama,İşitme Cihazı Üreticileri,Aday Değerlendirme ve Gerekli Odyolojik İncelemeler,Verilerin Değerlendirilmesi,İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 1,İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 2,İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 3,İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 4,Fitting ve REM Uygulamaları 1,Fitting ve REM Uygulamaları 2,Fitting ve REM Uygulamaları 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme cihazı fitting donanım ve yazılımlarını bilir, kullanabilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı üreticilerini bilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı aday değerlendirmesini yapabilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı uygulamasına yönelik odyolojik değerlendirmeleri yapar.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı fittingini yapabilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı fittingini objektif testlerde doğrulayabilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı fittingini subjektif test/anketler ile doğrulayabilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazlarında kullanılan teknolojileri bilir ve uygun şekilde ayarlayabilir.10, 23, 3, 4, 6, 9A
İşitme cihazı sınıflamasını bilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı komponentlerini bilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme kaybı sonrası işitme sisteminde meydana gelen temel sorunları bilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme Kaybı ve Santral EtkilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2İşitme Cihazı KomponentleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme Cihazı SınıflamasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme Cihazı Sistemleri, Genel Notlar ve ProgramlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme Cihazı ÜreticileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Aday Değerlendirme ve Gerekli Odyolojik İncelemelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Verilerin DeğerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 3Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 4Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Fitting ve REM Uygulamaları 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Fitting ve REM Uygulamaları 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Fitting ve REM Uygulamaları 3Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001
Powerpoint ve Word dosyaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2714
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2714
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı224
Genel Sınav ve Hazırlığı224
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)96
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI IYODJ2275660Bahar Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıBebek, çocuk ve yetişkinlerde işitme cihazı seçim kriterleri, işitme cihazı ayarlamaları ve işitme cihazlı hasta takibi hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme Kaybı ve Santral Etkiler,İşitme Cihazı Komponentleri,İşitme Cihazı Sınıflaması,İşitme Cihazı Sistemleri, Genel Notlar ve Programlama,İşitme Cihazı Üreticileri,Aday Değerlendirme ve Gerekli Odyolojik İncelemeler,Verilerin Değerlendirilmesi,İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 1,İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 2,İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 3,İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 4,Fitting ve REM Uygulamaları 1,Fitting ve REM Uygulamaları 2,Fitting ve REM Uygulamaları 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme cihazı fitting donanım ve yazılımlarını bilir, kullanabilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı üreticilerini bilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı aday değerlendirmesini yapabilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı uygulamasına yönelik odyolojik değerlendirmeleri yapar.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı fittingini yapabilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı fittingini objektif testlerde doğrulayabilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı fittingini subjektif test/anketler ile doğrulayabilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazlarında kullanılan teknolojileri bilir ve uygun şekilde ayarlayabilir.10, 23, 3, 4, 6, 9A
İşitme cihazı sınıflamasını bilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme cihazı komponentlerini bilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
İşitme kaybı sonrası işitme sisteminde meydana gelen temel sorunları bilir.10, 11, 16, 23, 3, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme Kaybı ve Santral EtkilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2İşitme Cihazı KomponentleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme Cihazı SınıflamasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme Cihazı Sistemleri, Genel Notlar ve ProgramlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme Cihazı ÜreticileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Aday Değerlendirme ve Gerekli Odyolojik İncelemelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Verilerin DeğerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 3Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İlk Ayar ve REM ile Doğrulama 4Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Fitting ve REM Uygulamaları 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Fitting ve REM Uygulamaları 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Fitting ve REM Uygulamaları 3Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001
Powerpoint ve Word dosyaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07